Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: provideradvies
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 11, 2014 om 12:24Soms slechte internetverbindingIk ben erg nieuwsgierig of dit probleem al is opgelost!
Een storing precies om 6uur is erg interessant.
De gesuggereerde oorzaak dat de lijn overbelast is zou wel kunnen, maar lijkt me nog wel onwaarschijnlijk, omdat de snelheid dan lager wordt, maar niet helemaal zou weg moeten vallen zoals bij u het geval is.
Verder zei u ook iets interessants over glasvezel.
Je hoort vaker dat het ADSL netwerk verslechtert (misschien door nalatigheid???) wanneer glasvezel wordt aangelegd.
Ik hoor graag of er nog nieuws is over het probleem!
Mvg,
Marc [Edit redactie: commerciële activiteit] -
Mar 11, 2014 om 12:12Geen tvkabel en telefoonlijn aanwezigEven tussendoor: waarom online.nl? Zij gebruiken voorlopig nog tv via de ether!!! (@lekkerisdat) Dus TV kijken via hen is in geen geval aan te raden. Verder zijn ze ook niet goedkoper dan bijvoorbeeld een tele2 of telfort. Bijvoorbeeld een telfort heeft veel sterkere lijnen ;) met KPN en dus ook met het aansluiten van IS/Ra punt. Ik zou hen eerder adviseren dan online.nl (mits jullie niet te ver van de centrale wonen).
Wat ook interessant is, is of de winkel van u is of niet?
Tegenwoordig verlopen alle nieuwe aansluitingen in ieder geval via aansluitingen.nl. Sowieso te adviseren dat je een aanvraag bij hen laat doen door bijvoorbeeld telfort. Ze lijken altijd net even wat harder te rennen voor providers dan voor particulieren.
Groet,
marc [edit redactie: commerciële activiteit] -
Mar 11, 2014 om 11:49Geen tvkabel en telefoonlijn aanwezig[quote=joep873 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 20:04][quote=1953 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 02:15]
Ja, daar moet bij Online ook nog rekening me houden dat er sowieso 2x8mb (televisie & telefonie)van de totale snelheid afgaat, dus blijft er weinig internetsnelheid over.
Onzin. Telefoon kost een paar kb/s dus vrijwel niets, en tv gaat bij Online via Digitenne dus gaat helemaal niet ten koste van internetcapaciteit.
Juist ja! En daarom zou ik ook niet online.nl adviseren. -
Mar 11, 2014 om 11:31Wat moet ik doen als een internet-storing niet wordt verholpen....?[quote=1953 schreef op maandag 3 mrt 2014, 01:27]Ja, dat beloven van die snelheid is een spiegel voorhouden.
Er gaat sowieso 2x8mb af voor de televisie en de telefonie van de totale modemsnelheid.
2x8mbit is wel erg veel hoor. 8mbit is voor één HD televisie als die aan staat! Vaak 4mbit/s voor een SD zender. 2x8mb gaat er dus alleen af als 2 HD zenders tegelijk aanstaan.
En telefonie merk je helemaal weinig van (0,05-0,3 mbit/s). -
Mar 11, 2014 om 11:28Wat moet ik doen als een internet-storing niet wordt verholpen....?Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe snel het internet is als het bekabeld is. Je zei al dat het sneller was, maar hoe snel precies dan? Als je de test doet op een bekabelde laptop/pc op www.speedtest.net en die resultaten doorgeeft kunnen we kijken of daar niet al een probleem zit.
Als je 200 Kbyt/s al 'snel' noemt hierboven (dat is 1,6 mbit/s) dan is één muurtje genoeg om een bijzonder traag internet tot geen internet te hebben via draadloos netwerk.
Ten tweede: zou je je postcode door kunnen geven? (huisnummer hoeft niet ivm privacy enzo), dan kijk ik even hoever je van de centrale woont (ik heb zo'n database).
Ten derde: Voor wat betreft die wifi-check is de app 'wifi-analyzer' erg handig. Het beste werkt de app op een tablet (die hebben sterkere netwerkkaarten dan je mobiel). Als je de app hebt gedownload zie je vanzelf welk kanaal je het beste kunt kiezen. Dat is nog soort van leuk om te zien ;)
Ten vierde: Wat betreft de vrienden. Is dat probleem al vanaf het begin dat ze tv hebben via kpn? Ik spreek bijzonder veel mensen die vrolijk een contract afsluiten bij KPN ADSL terwijl ze ook ver van de centrale wonen. En vervolgens klagen over KPN, terwijl je gewoon echt niet tv bij KPN moet nemen als je ver van de centrale woont.
Ik hoor het graag.