Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: razorneck
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 7, 2015 om 01:41Securitas beveiligingErg vervelend dat uw moeder hier ingetuind is. Echter ik kan mij wel voorstellen dat het gebeurd is. Ze hebben een jaar geleden ook ons geprobeerd een beveiligingssysteem aan te smeren. Dit was ze in eerste instantie ook gelukt, omdat deze jongens die aan de deur komen getraind zijn om op uw gemoedstoestand of angsten te werken. Ook werd de indruk gewekt dat wij als enige in de straat uitgeselecteerd waren om van de "speciale" aanbieding gebruik te mogen maken. Op het moment dat de verkoper de deur uit was bekroop mij een onbestendig gevoel dat het niet helemaal fris was, en de twijfel sloeg toe. Na onderzoek via internet erachter gekomen dat er heel veel problemen zijn met dit soort installaties, en dat je uiteindelijk aan een prijzig abonnement vastzit waar je niets aan hebt als je systeem niet goed werkt. De voorrij kosten en reparatie zijn voor eigen rekening en deze zijn erg prijzig te noemen. Dit wordt tijdens het verkoop praatje natuurlijk niet vermeld! Uiteindelijk de overeenkomst ontbonden, omdat de verkoop onder de colportagewet valt en je recht hebt om binnen de rechtsgeldige tijd het contract te ontbinden. Ik zie de mannen van Securitas ( voorheen Uw huis veilig ) nog regelmatig door de wijk lopen, maar bij ons komen ze er niet meer in. Ik hoop dat u alsnog onder dit wurg contract uit komt, voor andere mensen geef ik het advies dit bedrijf links te laten liggen, er zijn gewoon heel veel klachten over de kwaliteit van de installatie. Als het niet werkt zit je met een waardeloos product of dure reparatie.
Heel veel succes met de zaak! -
Apr 5, 2015 om 00:56Sony beleid omtrend SEN vouchers, misleiding of gebrekkige voorwaarden.[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:45]Mooi dat het alweer opgelost is. Maar u hebt dat spul bij Bol gekocht en die zijn dan ook uw eerste aanspreekpunt,
Inderdaad dat is ook de rede waarom ik ze aangeschreven had, maar omdat het hier niet over een defect gaat hadden ze de klacht ook af kunnen wijzen en ons weer terug kunnen verwijzen naar Sony.
Ik had Bol.com alleen gevraagd of zij bekend waren met de voorwaarden die Sony hanteert en wat hun mening hierover was. Al was het alleen maar om aan te tonen hoe krom de voorwaarden zijn voor de ingesloten vouchers bij de PS Vita bundels.Al met al erg netjes van Bol.com.
Ik hoop alleen dat Sony alsnog inziet dat hun zogenaamde werkwijze bij activering van de bundel vouchers in principe diefstal is, en dat ze dit recht gaan zetten. Ook voor de andere gedupeerden die er nog zijn. Die zijn ook te vinden op klachtenkompas.nl . De Sony klanten service geeft dit met het schaamrood op de kaken ook toe maar mag of kan geen oplossing bieden omdat dit zogenaamd in de voorwaarden staat. Heb de voorwaarden diverse malen nog eens doorgespit, maar kan echt niets vinden dat na activatie van de voucher games definitief geblokkeerd worden als deze boven de leeftijdsgrens van het ( sub) account zijn. De oplossing zoals Crewmember in de eerste reactie gaf zou een perfecte oplossing zijn.
[quote=Crewmember: Als je betaald hebt voor 4 spellen moet je die gewoon krijgen. In dit geval zouden de spellen ondownloadbaar op je account geplaats moeten worden. Of later te activeren zijn] -
Apr 4, 2015 om 23:31Sony beleid omtrend SEN vouchers, misleiding of gebrekkige voorwaarden.Vandaag uit een verassende hoek antwoord gekregen!
De firma Bol.com heeft mij via de mail een bericht gestuurd waar mijn zoon heel erg blij mee is.
Zie de copy paste hieronder:
Beste heer,
Wij vinden het erg vervelend voor u en uw zoon dat nog steeds een aantal spellen niet gespeeld kunnen worden in verband met de leeftijdrestrictie. Om u hierin tegemoet te komen mag uw zoon een PS Vita spel uitkiezen naar keuze, deze zullen wij vergoeden doormiddel van een cadeaubon.
Let hierbij wel op de PEGI leeftijd.
Wanneer uw zoon een spel heeft uitgekozen kunt u dit aan ons laten weten. Wij zullen dan een cadeaubon aanmaken waarmee u dit spel kostenloos kunt bestellen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Kijk dit verdiend een warme douche!
Bol.com hoeft dit niet te doen, maar toont in ieder geval heel veel begrip voor de situatie en reageert binnen de hun beloofde termijn van 5 dagen. Kijk dit is nou een goede reclame.
Sony Consumenten Elektronica beweerde dat ze de klacht die ik via Klachtenkompas heb ingediend niet kunnen behandelen, en hebben deze doorgestuurd naar Playstation. Playstation heeft tot nu toe nog geen reactie gegeven ................................................ -
Apr 1, 2015 om 14:13Sony beleid omtrend SEN vouchers, misleiding of gebrekkige voorwaarden.Heb inmiddels via de Consumentenbond juridisch advies gevraagd.
Ik zal de uitkomst hiervan later op dit topic plaatsen.
Ook de firma Bol.com aangeschreven met de vraag of zij bekend zijn met de voorwaarden die Sony hanteerd.
Bol.com is de winkel waar het product gekocht is, in de omschrijving van het product op hun site wordt ook niet gesproken over deze specifieke beperking van de SEN vouchers.
Op een webwinkel website als Gamemania.be wordt gezegd dat de content waar de leefdtijdsrestrictie op staat wel gedownload kan worden, maar uiteindelijk niet kan worden gespeeld. Hiermee is de informatie verstrekking naar de consument niet juist. Ik vraag mij dan ook terecht af of de winkels die dit soort bundels verkopen zelf goed op de hoogte zijn van de beperkingen die Sony aan de consument oplegd.
Ik ben het eens dat Sony teveel vingers in de pap heeft wat betreft hun PEGI classificatie systeem. Nu bepalen zij of je content mag spelen of niet, terwijl De PEGI rating een advies is naar de ouders van het kind. Ik ben mij zeer bewust van wat ik mijn kind voorschotel wat games of films betref. Mijn zoon heef een Sub account en ik bepaal ten slotte de restricties in de instellingen van het account. Maar nu heeft Sony het voor het zeggen. -
Mar 31, 2015 om 20:25Onze Playstation 3 heeft update gedaan (GTA5) waardoor hij niet meer savegames kan ladenHeb je al contact opgenomen met helpdesk service nummer van Sony 020-7095025.
Indien het een update betreft van de PS3 software , en deze update is niet goed verlopen op uw systeem hanteerd Sony een coulance regeling waarbij het apparaat kosteloos opgestuurd kan worden. Let dan wel op, heel vaak krijgt u uw eigen PS3 systeem niet terug maar een refurbished model waarop u weer 12 maanden garantie heeft. Ook dan bent u al uw saved games kwijt indien u hier van te voren geen backup van gemaakt heeft. Tevens kunt u hierna de eventuele sub accounts niet terug zetten op het vervangende systeem, dus ook hier hangt een nadeel aan.
Indien het een game update betreft weet ik de voorwaarden niet, maar u kan proberen even contact met Sony op te nemen. Nooit geschoten altijd mis.
Anders inderdaad wachten op een nieuwe patch om dit probleem op te lossen.
Dat Media Markt u verwijst naar Playstation (UK) bewijst dat ze geen kennis van zaken hebben, in ieder geval de persoon die u te woord gestaan heeft.