Antwoorden gegeven door: regring
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 8, 2006 om 20:34Canal Digitaal
Ja helaas is dit reeel. Je beschikt namelijk over twee ontvangers en kunt op verschillende lokaties TV kijken. Dit wordt gezien als aparte aansluitingen.
dat is een nadeel van de digitale ontvangers
-
Jan 8, 2006 om 20:31ziekenfonds.hulpmiddelen
Een vervelende zaak zo, maar er is ook een klein lichtpuntje. Het lezen van boeken kan tegenwoordig ook via de CD-speler of via een MP3 speler. Kijk eens op goede boekenzaken en zoek dan naar Luisterboeken. Je zult zien dat het aanbod al redelijk groot is. Waarschijnlijk zijn ze ook wel verkrijgbaar bij de lokale bibliotheek.
Geen oplossing v.w.b. de verzekering, maar misschien een oplossing voor jou moeder.
suc6
-
Jan 8, 2006 om 12:45Tele2 komt beloftes niet na
mijn inziens voldoende aangetoond dat er geen goede grond is voor ontbinden.
Hier moet natuurlijk staan een
sorry voor de typfout
-
Jan 8, 2006 om 12:42Tele2 komt beloftes niet na
Beste Yvonne,
Ook voor deze zaak kun je teruvallen op het Nederlands recht. In het burgerlijk wetboek, boek 6, afdeling 5 het volgende:
Artikel 265
- 1.
- Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.
- 2.
- Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.
Je zult dus moeten aantonen dat het gerechtvaardigd is om te ontbinden. Het meest essentiele onderdeel, de modem, is niet geleverd. Je hebt meerdere malen gereclameerd en aangegeven dat je van de overeenkomst af wilde omdat er niet is voldaan aan de levering van de modem. Dit zelfs schriftelijk. Daarmee heb je mijn inziens voldoende aangetoond dat er geen goede grond is voor ontbinden.
Je wilt weten wat redelijkerwijs is. Redelijk is dat tele2 aangeeft dat het 3 weken gaat duren. ook redelijk is dat er een uiterste datum wordt afgesproken nadat de eerste termijn verstreken is. Vervolgens niet geleverd en weer een nieuwe leveringsdatum waar niet aan voldaan is. En hier stopt de redelijkheid echt hoor.
Je staat sterk in deze zaak, neem je spullen mee naar de rechtswinkel en vraag of ze je willen helpen met het opstellen van een aangetekende brief voor de firma Tele2
success
- 1.
-
Jan 8, 2006 om 12:19Wanadoo drijft me tot waanzin
Het probleem wat u hier omschrijft is het niet kunnen gebruiken van de dienst internet door het bedrijf Wanadoo. Uiteraard ga ik er vanuit dat dit bedrijf zijn best doet de zaken op te lossen op een zo kort mogelijke termijn. Dat een storing meerdere oorzaken kan hebben is duidelijk en daar verwijzen ze nu dus naar. Echter het probleem is begonnen op 18 november en tot op heden is het probleem nog steeds hetzelfde. U heeft geen internetverbinding sinds 18 november. Dat Wanadoo hiervan een nieuwe storing maken is niet belangrijk voor de termijn.
Uit de algemene voorwaarden van Wanadoo:
(9.2) Wanadoo streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en kwaliteit van de Diensten. Wanadoo kan terzake echter geen garanties geven. De Klant is zich ervan bewust dat de beschikbaarheid en kwaliteit van de Dienst mede kan worden bepaald door de beschikbaarheid en kwaliteit van de verbindingen met het Internet, alsmede van het overige gebruik dat de Klant gelijktijdig maakt van zijn Internet aansluiting.
(9.3) De Klant verkrijgt geen restitutie van betaalde vergoedingen indien hij niet van een Dienst gebruik heeft kunnen maken.
(9.4) In geval van een niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst worden de verplichtingen van Wanadoo opgeschort. Als niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Wanadoo liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.
EINDE CITAAT.Wanadoo probeert zich zo dus in te dekken tegen alle voorkomende storingen in het netwerk. Ze zijn zeker niet van plan om geld terug te geven. Dit is zeker onredelijk en dit hoeft u echt niet te accepteren. Gelukkig is op alle voorwaarden van Wanadoo het Nederlands recht van toepassing.
Burgelijk wetboek boek 6 afdeling 5
Artikel 262
- 1.
- Komt een der partijen haar verbintenis niet na, dan is de wederpartij bevoegd de nakoming van haar daartegenover staande verplichtingen op te schorten.
- 2.
- In geval van gedeeltelijke of niet behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegelaten, voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.
Conclusie mijn inziens:
Schrijf een aangetekende brief naar Wanadoo, vermeld de termijn waarover u geen gebruik kon maken van de diensten. Geef aan wanneer en op welke wijze u heeft aangegeven geen gebruik te kunnen maken van de diensten en dat u nu de betalingen stop zet en het contract wilt beeindigen.
Een tip is om voor de juiste opstelling van de brief alle documenten en door u verstuurde correspondentie mee te nemen naar het juridisch loket en daar advies te vragen.
success in deze
- 1.