Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: renesmits
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 11, 2012 om 09:17Omzetten AEGON RendementplanBeste mede gedupeerde,
Ook ik heb de brief ontvangen en contact opgenomen met de klantenservice van Aegon. Hierbij heb ik de volgende vragen gesteld:
1. Op basis van welk artikel uit de voorwaarden kan Aegon eenzijdig besluiten tot omzetting van mijn rendementplan en stopzetten van mijn zekerheidsgarantieplus module?
2. Hoe gaat Aegon met premie compenseren van € 6,14 (maandelijkse betalingen van €50,) welke is berekend voor de gehele looptijd voor de garantie van 3% over de inleg? De premie zou namelijk naar mijn mening moeten worden gecompenseerd naar rato van de looptijd omdat de 3% nu over een veel lager bedrag wordt afgerekend. Per saldo heb ik dus mijn rente 3x zelf gefinancierd.
3. Hoe zit het met de dividenduitkeringen die wij normaal eind juni ontvangen. Deze heeft u namelijk reeds ontvangen van de ondernemingen waarin wordt geparticipeerd, maar welke u nog niet heeft doorberekend naar uw klanten. Naar mijn mening heb ik recht op de ontvangen dividenden van mijn indirecte participaties in de ondernemingen die reeds voor 1 juni dividend hebben uitgekeerd.
4. Wat zijn de consequenties van de keuze "u gaat niet akkoord met de omzetting"?
De antwoorden van de medewerker zijn:
1. Ik kan niet aangeven op basis van welk artikel ik zal dit even voor u navragen (na 10 minuten wachten). Wij kunnen u zo niet vertellen op basis van welk artikel dit is gedaan, ik zal hiervoor een klacht aanmaken u wordt daarover volgende week teruggebeld.
2. Daar heeft u een punt de premie is inderdaad een vast bedrag berekend voor de gehele looptijd. Ook hiervoor zal ik een klacht aanmaken u wordt daarover volgende week teruggebeld
3. Als u dividenduitkering wilt ontvangen zult u zelf de aandelen aan moeten houden tot het moment van uitkering van het dividend.
Na driemaal uitleggen dat dit niet acceptabel is begon de medewerker te stotteren en gaf aan dat ik inderdaad een punt had. Ook hiervoor wordt een klacht aangemaakt en wordt hierover volgende week teruggebeld.
4. De consequentie van de keuze "ik ga niet akkoord met de omzetting" wil zeggen dat ik zelf het rendementplan stop zet, dan gelden de algemene voorwaarden weer en vervalt de zekerheidsgarantieplus (dag centjes).
Heb hierop vervolgens aangegeven dat dit niet in de brief staat vermeld en ik het schandalig vind dat dit als optie wordt aangedragen. Gezien de waarde van mijn rendementplan zou dit een extra verlies van meer dan € 1000,- inhouden.
Ook hierover wordt een klacht aangemaakt en zal daarover volgende week worden teruggebeld.
Status
Het is nu 1 week later. Nog niets mogen vernemen van Aegon. Ga nu maar een brief schrijven naar de bank tav de Raad van Bestuur met daarin mijn klachten.
Nog even mijn woede op papier (mening)
Naar mijn mening is het pure diefstal van gelden hoe Aegon de omzetting en stopzetting wil doorvoeren. Echt schandalig gewoon. Daarnaast worden we maar voor de helft geïnformeerd en wordt de druk opgevoerd om voor 17 mei een beslissing te nemen. Hopelijk gaat Aegon nog met een ander voorstel komen, zo niet dan hoop ik zeker dat Kassa hier een uitzending aan zal besteden.
Sterkte allemaal.
Hopelijk ben ik niet de enige die woedend is op Aegon.