Antwoorden gegeven door: ricardow
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 1, 2009 om 17:35Vernieuwd ..............Nou, het eerste bezoek sinds tijden aan de vraag en antwoord-rubriek van deze site en meteen ook weer het laatste. Via de kassa-nieuwsbrief (waar ik nog altijd op geabonneerd ben), kreeg ik de hoopvolle melding dat de de website van Kassa "geheel was vernieuwd." Echter, al jullie reactie's lezende is het geenzins een verbetering t.o.v. de oude situatie. Jammer, een dergelijke portal zou veel (meer) consumenten kunnen helpen, mits het een beetje werkt natuurlijk! Anders haken vragenstellers en -beantwoorders af (zo ook ik). Meld het mij maar wanneer de site echt 'revolutionair' is verbeterd.
Voor alle lezers die niet weten waar dit over gaat: ik ben een tijd vaste respondent geweest op deze site (heb daardoor hier ook 2 sterren gekregen - niet dat ik daar enige waarde aan hecht trouwens -), ben destijds weggegaan doordat de site erg belabberd en beroerd werkte. Hier is vandaag de dag, ondanks de "grootse vernieuwing", nog altijd niets/niet veel aan gedaan. Jammer. Een gemiste kans Vara! -
Nov 12, 2007 om 17:42Gepekelde snijbonenDubbelpost. Reacties in dit topic (is gelinkt) a.u.b.
-
Oct 30, 2007 om 19:031 Etos Volume Mascara Etos € 3,19 8,0
Goedendag,
Helaas staat uw verhaal niet opzich; nadat de enige tijd geleden de make-uplijn van het eigen merk is 'gerelaunched' (zoals dat met een veels te onduidelijke en moeilijke Engelse term aan ons wordt medegeeld), regent het klachten over deze make-up producten. De lippenstift blijft minder goed en lang zitten en is vaak plakkerig op de lippen, de mascara heeft een nieuw borsteltje gekregen en is klonteriger en geeft minder volume (zoals uzelf ook al heeft geconstateerd), de foundation is glimmender en vloeibaarder (waardoor het product moeilijker egaal is aan te brengen), etc. etc.
Het behoeft dan ook geen uitleg dat 'wij' (het verkopend personeel van Etos) niet blij zijn met deze nieuwe lijn.
Maak uw klachten aanhandig bij het Etos hoofdkantoor in Beverwijk; tel. (0251) 28 45 54 (tezamen met alle anderen die klachten hebben over deze productlijn) en hopelijk worden er dan snel veranderingen doorgevoerd voor deze eiegen merk lijn.
Groet Richard (medewerker Etos drogisterij, Amstelveen)
-
Oct 30, 2007 om 18:24Bij het openen van internte
Hey Nanda,
Met zo weinig informatie denk ik niet dat de computerexperts van deze rubriek (wat ik overigens absoluut niet ben) je goed kunnen helpen.
Je zal wat meer informatie moeten geven. Bij welke site('s) sluit je internet af? Krijg je daarbij een foutmelding en zoja welke is dat? Welke browser (internet Explorer bijv.) gebruik je? en welk besturingssysteem?
Ik denk dat de computerexperts na het beantwoorden van deze vragen meer voor je kunnen doen, dan nu het geval is.
Groet Richard
-
Oct 19, 2007 om 22:06neusspray
@ Naaister:
"Ik vergelijk zelf altijd de werkzame stof in de neusspray, als die hetzelfde is bij bijvoorbeeld een goedkoper huismerk koop ik die, de werking is dan ook gelijk."
Deze stelling klopt niet. In producten van duurdere merken zitten vaak hulpstoffen, waardoor de werkzame stof veel sneller in het lichaam wordt opgenomen. De huismerken hebben dan idd wel dezelfde werkzame stof, maar hebben niet deze (concentraties) hulpstoffen, waardoor huismerkproducten veel minder snel kunnen werken.
Een concreet voorbeeld is het paracetamol/coffeïne (500/50mg) tablet, deze is er van vele huismerken, maar ook van bijv. Panadol (dat is de PanadolPlus). De huismerken werken in ongeveer 5-6 kwartier, het 'dure' merk Panadol werkt al in 10-15 min.
De werkzaamheid van huismerkproducten is dus gelijk aan die van A-merken (mits dezelfde werkzame stoffen in dezelfde concentraties aanwezig zijn), maar de snelheid van werken kan flink verschillen.
Daarnaast kan de A-merkfabrikant patenten hebben, met betrekking tot: verpakkingsvormen, toevoegingen aan het product (zoals in geval van Otrivin de hydraterende formule) of tabletsamenstellingen (bijv. hoe gemakkelijk het is in te slikken of hoe gemakkelijk het tablet uiteen valt), waar de huismerkfabrikanten niet bij kunnen. Dit verklaard voor een deel ook het prijsverschil.
Groet Richard
-
Oct 18, 2007 om 23:42neusspray
Goedendag,
Onderling zijn er wel verschillen. Otrivin bijvoorbeeld bevat hydraterende bestanddelen waardoor het neusslijmvlies niet uitdroogt en je dus niet zo'n droge neus krijgt na het sprayen/druppelen. Dit kan bij de eigen merken wel het geval zijn.
Daarnaast bevatten Nasivin en Viks Sinex een iets andere stof dan Otrivin, waardoor de werking ook iets anders is.
Ook bestaat er tegenwoordig de Vicks First Defence neusspray. Deze neusspray bereikt het diepe deel van de neusholte waar verkoudheidsbronnen zich nestelen en vermenigvuldigen, waardoor het product de verkoudheid in feite vat, voordat deze helemaal kan uitbreken. Dit product werkt helemaal anders dan bovengenoemde.
Tot slot bestaan er ook fysiologische spray's (zoutspray's) en homeopatische neusspray-producten tegen neusverkoudheid. De producten zijn dus bij lange na niet over een kam te scheren. Een opmerking dat ze allemaal dezelfde werking hebben en dat u dus met een huismerkproduct af kan is in lang niet alle gevallen juist.
Voor alle Xylometazoline (o.a Otrivin) en Oxymetazoline (o.a Vicks Sinex) houdende producten, geldt inderdaad dat bij gebruik langer dan een week een verslaving aan een van deze stoffen kan optreden, met alle gevolgen van dien. De voortvloeiende ziekte rhinitis medicamentosa, in de volksmond vaak "Otrivinisme" -en u begrijpt waar die naam vandaan komt-, kan zeer vervelend en schadelijk zijn voor het lichaam. Mensen kunnen jaren achtereen verslaafd blijven.
Bij aanhoudende neusverkoudheid is het dan ook verstandig om een arts te raadplegen.
Groet Richard (medewerker drogisterij)
-
Jul 10, 2007 om 14:30frisse was
-
Jul 10, 2007 om 14:24Waar blijft dat geld???
Ook kan het zijn dat u een constante GPRS of bluetooth-verbinding aan hebt staan op uw telefoon. Hierdoor verdampt er ook beltegoed. Schakel deze verbindingen uit (even daarvoor in de handleiding neuzen) en het probleem is wellicht verholpen.
Groet Richard
-
Jul 9, 2007 om 22:41ongevraagde sms,jes
Hallo,
Waarschijnlijk heeft Labswans u al goed geholpen met het laten stoppen van deze 'ongevraagde' sms-jes (door die ene keer mee te doen aan dat spelletje heb je waarschijnlijk het bedrijf toestemming gegeven om jou onbeperkt te bestoken met sms-jes. Kijk daarom altijd eerst goed de voorwaarde door van dergelijke sms spelletjes).
Mocht je nog last hebben van andere niet gewenste sms-diensten; hieronder twee links met overzichtlijsten om van dergelijke abbonementen af te komen:
afmelden SMS diensten
SMS afzeggenGroet Richard
-
Apr 28, 2007 om 19:54Rekening
De gestelde verjaringstermijn is alleen van toepassing als het bedrijf binnen die verjaringstermijn geen aanmaningen of herinneringen heeft gestuurd.