Antwoorden gegeven door: rinas
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 31, 2004 om 22:13Onterechte constatering van vochtschade in gsm, wat kan hier aan gedaan worden?
Goed en dit is dus nummer 4!!!
Toestel wilde niet meer opladen, was een maand oud (sony ericsson t230). Gemaild naar de sony Er. site, die mailde terug dat het toestel opgestuurd moest worden naar Dynafix met aankoopbon.
Na ongeveer 2 weken kregen we een berichtje van Dynafix met de constatering: onherstelbare vochtschade
2 opties om uit te kiezen:
1. toestel ongerepareerd retour met een kostenplaatje van 29,50 onderzoekskosten! (garantie?)
2. afstand doen van het toestel....
Gelieve binnen twee weken te reageren omdat anders het toestel met kosten teruggestuurd zou worden
Gemaild naar sony dat dit toch geen manier was. Sony gaf als antwoord:Dat vochtschade niet alleen door bijvoorbeeld een regendruppel, maar ook door zweet en zelfs door temperatuurs verschillen kan ontstaan. Verder is er tussen het optreden van vocht en de daaruit resulterende schade vaak een langere periode indien dit door bijvoorbeeld zweet of temperatuurs verschillen is ontstaan.
Bij de constatering van vochtschade wordt altijd een second opinion van een andere technicus gevraagd, om zekerheid voor wat betreft de uitslag te hebben.
Indien U het niet eens bent met het oordeel van het repair center, kunt alleen nog per brief uw mening c.q. uw bezwaar tegen de constatering vochtschade bij ons indienen.
Met dit adres:Sony Ericsson Customer Care Center Benelux
Neuenhofstrasse 110
52078 Aachen
DuitslandZou dit nog enig effect hebben??
Ik ben inderdaad bang dat de firma Dynafix er wat vreemde praktijken op na houdt, anders zijn er wel heel veel toestellen (deze was nog geen maand oud!) die op deze manier van eigenaar wisselen????