Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ronaldkr86
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 24, 2014 om 10:38Title: Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeer[quote=vodafonewebcare schreef op donderdag 24 apr 2014, 09:45]Beste ducoz,
Naar aanleiding van je berichten op Kassa wil ik graag nakijken welke voorwaarden voor jouw van toepassing zijn.
Om misverstanden te voorkomen wil ik graag de situatie bekijken met behulp van je gegevens. Stuur even een e-mail naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld in het onderwerp Kassa / ducoz / 24-04-2014. Vermeld in de mail je 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.
Met vriendelijke groet,
Linda
Goh Linda, dan ga je het nogal druk krijgen. Er zijn nogal veel mensen die exact in hetzelfde schuitje zitten als ik even snel op Twitter, Kassa en andere sites kijk. Transparantie en lef om te overwegen dat je zelf ergens fout zit zeggen iets over de menselijkheid van Vodafone; de klant maar voor excessieve downloader uitmaken en voor de gek houden niet.
Succes Ducoz met het doorgeven van je gegevens, maar ik kan je nu al zeggen dat ze het 1) erg vervelend vinden dat deze situatie is ontstaan en 2) het toch echt blijkt dat je hebt gedownload met behoorlijk lange sessies terwijl je gewoon lekker lag te slapen. Het patroon is helaas erg herkenbaar, wat overigens ook betekent dat ze intern weten hoe ze met het bijltje moeten hakken. -
Apr 22, 2014 om 17:09Title: Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeer[quote=ducoz schreef op dinsdag 22 apr 2014, 16:50]Het erge is dat vodafone mij beloofd heeft nooit extra kosten in rekening te brengen en kosten buiten bundel niet mogelijk zijn. Na afloop heb ik dit nergens kunnen terugvinden maar Tilpend gelukkig wel. Ik wacht vol smacht de reactie van Miranda af, want stappen ondernemen zal ik helaas wel moeten doen.
Het blijkt wel vaker dat de verkopers in de Vodafone winkels (bewust of onbewust) verkeerd voorlichten. Mij is met klem gezegd dat er niets zou veranderen ten opzichte van mijn vorige abonnement. Ik heb destijds ook gevraagd hoe het zou zitten met een situatie waarin ik over mijn limiet heen zou gaan, maar hierover zou ik keurig worden geïnformeerd en dan nog zou ik niet voor gekke kosten komen te staan. Wel vreemd dat het probleem zich alleen bij Vodafone blijkt voor te doen. -
Apr 22, 2014 om 16:25Title: Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeer[quote=crewmember schreef op dinsdag 22 apr 2014, 16:17]Voortaan HI nemen. Daar ga je naar halve snelheid na je databundel en thats it.
Nog steeds snel zat en geen extra kosten.
200 belminuten en 1 gig voor 55 euro is echt giga duur trouwens.
Stomste fout die ik kon maken was om van Hi over te gaan naar Vodafone. Vrienden van mij waren er enthousiast over, maar ik vraag me af wat zij ervan zeggen als het hun gebeurt.
En ja, Vodafone is sowieso bijzonder duur in vergelijking met andere aanbieders. Word je nog eens dubbel belazerd. Wel typerend dat niemand van Vodafone nog reageert, op de slappe mededelingen dat ze het een vervelende situatie vinden na dan. -
Apr 22, 2014 om 15:20Title: Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeer[quote=ducoz schreef op dinsdag 22 apr 2014, 14:16][quote=ronaldkr86 schreef op dinsdag 22 apr 2014, 12:56]Hallo Ducoz,
Ik zit met vrijwel exact hetzelfde probleem. In de nacht van zondag op maandag een bericht gekregen dat mijn internet uit bescherming is afgesloten omdat ik teveel data heb verbruikt. In de Vodafone winkel heb ik gevraagd wat dit betekent, en de medewerker gaf te kennen dat het vaker voorkomt. We hebben samen naar de berichten gekeken - ook wat hij intern kon zien - maar voor hem was het ook een raadsel. Via Facebook contact gehad met Annabel en Per, en volgens laatstgenoemde zou ik meer dan 3.3Gb aan data hebben verbruikt! Telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij hebben mij doorgegeven op welke momenten ik zoveel data zou hebben verbruikt. Gek genoeg zijn het momenten dat ik thuis ben of op het werk, en dit zijn locaties waar ik gewoon verbonden ben met wifi.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het feedbackformulier van Vodafone. Het argument dat geen enkele provider waarschuwt bij overschrijding is onzin. KPN biedt dit gewoon aan zonder dat je zo op kosten wordt gejaagd. Storend vind ik bovenal de laksheid en nalatigheid waardoor je niet weet waar je aan toe bent. En eerlijk gezegd wist ik niet eens af van het bestaan van My Vodafone of een app waarop je je verbruik kan zien, hoe raar dat ook mag klinken.
Vodafone komt tekort. Er worden overal telefoonrekeningen afgeschreven van 100 tot bedragen van 250 euro boven bundel AAN internet verkeer. Op begrip hoef je niet te rekenen, "we doen het allemaal zelf". En vodafone lijkt het op deze manier best te vinden. Dit is heel ernstig, in deze tijden zou het zo kunnen zijn dat gezinnen minder te eten hebben of hun huurkosten niet volledig kunnen betalen omdat er 200 euro is afgeschreven aan kosten die onverklaarbaar zijn gemaakt. Ik zou het er niet bij laten zitten en een nieuwe discussie aanmaken en je situatie misschien ook posten op klacht websites. Ik blijf verdere ontwikkelingen ook posten.
Succes.
Ik ben het met je eens dat dit onacceptabel is, alleen is Vodafone anders van mening. Ik heb in mijn klacht aan Vodafone ook het voorbeeld gegeven van onderhoud aan je auto. Dan wil je toch ook weten als er een onderdeel moet worden vervangen, in plaats van achteraf hierover worden geïnformeerd. Los van dit voorbeeld is het schrijnend dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem te maken hebben. Verhalen zijn vrijwel allemaal van hetzelfde aard, en iedere keer vindt Vodafone het spijtig maar je hebt wel zelf die kosten gemaakt. Ik vraag me dan ook af of het zomaar kan dat je 's nachts een sterker 3G-signaal hebt dan een wifi-signaal. Ik betwijfel het, mede aangezien mijn wifi-router op twee meter afstand bevindt en de dekkingsgraad bij mij in Capelle op z'n zachtst gezegd waardeloos is. Om het levendig te maken: ik krijg meer de melding GPRS in beeld dan 3G of 4G.
Het zou Vodafone sieren als ze met een eerlijke verklaring komen, in plaats van alles af te schuiven op de gebruikers die er werkelijk niks aan kunnen doen. Het beschermen c.q. behoeden van je klanten voor ongewenste kosten is volgens Vodafone geen verplichting en daarom doen ze het ook niet. Daarnaast kan je als gebruiker in My Vodafone zien wat je dataverbruik is. Maar ja, moet iedereen hiervan dan zomaar op de hoogte zijn? -
Apr 22, 2014 om 12:56Title: Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeerHallo Ducoz,
Ik zit met vrijwel exact hetzelfde probleem. In de nacht van zondag op maandag een bericht gekregen dat mijn internet uit bescherming is afgesloten omdat ik teveel data heb verbruikt. In de Vodafone winkel heb ik gevraagd wat dit betekent, en de medewerker gaf te kennen dat het vaker voorkomt. We hebben samen naar de berichten gekeken - ook wat hij intern kon zien - maar voor hem was het ook een raadsel. Via Facebook contact gehad met Annabel en Per, en volgens laatstgenoemde zou ik meer dan 3.3Gb aan data hebben verbruikt! Telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij hebben mij doorgegeven op welke momenten ik zoveel data zou hebben verbruikt. Gek genoeg zijn het momenten dat ik thuis ben of op het werk, en dit zijn locaties waar ik gewoon verbonden ben met wifi.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het feedbackformulier van Vodafone. Het argument dat geen enkele provider waarschuwt bij overschrijding is onzin. KPN biedt dit gewoon aan zonder dat je zo op kosten wordt gejaagd. Storend vind ik bovenal de laksheid en nalatigheid waardoor je niet weet waar je aan toe bent. En eerlijk gezegd wist ik niet eens af van het bestaan van My Vodafone of een app waarop je je verbruik kan zien, hoe raar dat ook mag klinken.