Antwoorden gegeven door: rooijm
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 18, 2006 om 08:44zwemmen met de hond - locaties?
Stacey,
Bedankt voor je tip. We gaan er een leuk dagje van maken!
Maaike
-
Mar 20, 2006 om 13:19eindafrekening energiedirect
Ik zou dit liever niet verder telefonisch afhandelen, omdat je dan niets zwart op wit hebt.
Ik zou in plaats daarvan een brief opstellen, met het besprokene, dat er een fout is gemaakt, het bedrag gestorneerd is en dat de fout duidelijk nog niet is opgelost.
Beschrijf je eigen berekening daarbij en geef aan dat je de situatie graag zsm opgelost wilt zien. Geef aan dat je bijvoorbeeld voor 30 april een oplossing gezien wilt hebben.
Stuur deze brief aangetekend op en stuur een kopie naar Intrum Justitia.
Komen ze voor 30 april niet met een oplossing, dan zou je nog een herinnering kunnen sturen en aangeven dat je ze nog een maand de tijd geeft en anders de zaak uitbesteed en ze een klant minder hebben. Maar hopelijk lossen ze de zaak zo snel mogelijk op.Succes,
Maaike -
Mar 15, 2006 om 23:09Naheffing VROM (huursubsidie) 2003
Paul,
Een aantal jaren geleden heb ik ook zo'n vergelijkende brief van VROM gekregen. Ik had toen, twee of drie jaar eerder, onopzettelijk, te veel huursubsidie ontvangen. Uit die brief werd ik toen ook niet veel wijzer, dus heb ik contact opgenomen en tlefonisch werd toen heel helder en duidelijk uitgelegd wat precies was fout gegaan en wat ik precies terug moest betalen.
Omdat ik ten tijde van die brief inmiddels verhuisd was en een hogere huur betaalde kreeg ik toen geen huursubsidie meer en kon VROM mij daarop dus ook niet korten. Het bedrag ineens betalen was voor mij toen redelijk veel ineens. Dit heb ik meteen besproken met die dame van VROM. Geen probleem, ik kon dat renteloos in termijnen terug betalen. En dat heb ik dus ook gedaan.
Mijn advies: Neem contact op met VROM en vraag opheldering en kijk hoe dit het beste op te lossen is. Mijn ervaring is dat ze helemaal niet moeilijk doen.
Succes,
Maaike -
Feb 22, 2006 om 08:57boeking annuleren?
Mijn ervaring is dat je als je vroeg boekt (meer dan 6 weken voor de vertrekdatum), je een aanbetaling doet aan de reisorganisatie en zo'n 6 weken voor vertrek de rest van de reis voldoedt.
Wanneer je binnen 6 weken voor vertrek boekt, dan betaal je de gehele reissom ineens.U heeft twee weken voor vertrekdatum geboekt, dus zou u waarschijnlijk de gehele reissom moeten voldoen. Op de site staat een aanbetaling van 35%. Dit kan inderdaad een fout zijn, dat ze op de site geen rekening houden met de termijn tot vertrekdatum ofzo.
Maar dat neemt nogsteeds niet weg dat jullie op de knop 'boeken' hebben geklikt. En daarmee ben je een overeenkomst aangegaan.
En voor een overeenkomst geldt (kijk maar op zo'n duizend andere vragen op deze site): KOOP = KOOP! -
Feb 21, 2006 om 17:14boeking annuleren?
Helaas, een overeenkomst gaat in als u ondertekend heeft, of op internet op de knop boeken heeft gedrukt.
Waarschijnlijk zal de reisorganisatie de reis definitief inkopen na uw aanbetaling, dit om hun liquiditeit op peil te houden.
Maar u bent een overeenkomst aangegaan en dus verplicht deze te voldoen.Dus gewoon betalen en lekker op vakantie!
Maaike -
Feb 21, 2006 om 17:07liegen over opzegtermijnen
Inderdaad, zoals Gerrit al aangeeft, worden dit soort contracten steeds stilzwijgend verlengd.
U wordt niet steeds de dupe als u de voorwaarden bestudeerd voordat u tekent, eigen verantwoordelijkheid hoor!
En als u die had gelezen had u gelijk op de kalender o.i.d. kunnen noteren dat u op tijd op had moeten zeggen. Kleine moeite; briefje tikken, handtekening eronder, copietje maken en aangetekend versturen. Scheelt een hoop ellende (en kosten!)Dus snel (aangetekend) opzeggen denk ik maar.
Maaike -
Feb 20, 2006 om 11:00no-claim teruggave
Inderdaad, u heeft er niet om gevraagd, maar u komt niet in aanmerking voor no-claim teruggave.
Ik heb een slecht gebit, heb ik ook niet om gevraagd, ik haat het zelfs om naar de tandarts te gaan, maar ook geen no-claim teruggave door dure reparaties.
Dat is hoe het werkt helaas.
-
Feb 15, 2006 om 13:47happy sofa ?
Ik sluit me aan bij User123, koop is koop.
Vervelend als je twijfels hebt achteraf, maar dan is het helaas te laat. Nadenken moet voordat u de handtekening zet en niet daarna helaas.
-
Feb 7, 2006 om 17:06HELP zester/sanoma liegt
Daarom wordt er altijd gevraagd en/of geadviseerd om schriftelijk, per aangetekende post op te zeggen.
Nu is het uw woord tegen die van Zester.
Wat u nog kunt proberen is alsnog een aangetekende brief te sturen met het bovenstaande verhaal, wellicht reageert men coulant en heeft u mazzel.
Succes,
Maaike -
Feb 1, 2006 om 15:01wie is bekend met jubo-reizen
Hoi Manon,
Ik ken Jubo Reizen niet, maar volgens Meiden zal het dus een betrouwbare organisatie zijn.
Ik wil alleen even reageren op het feit dat je aangeeft dat de vakantie al geboekt is, maar nog niet betaalt. Als je via internet boekt, en je maakt je boeking definitief, ben je een overeenkomst aangegaan en zul je moeten betalen. Dus mocht via deze vraag & beantwoord site aangegeven worden dat er slechte ervaringen zijn, ben je eigenlijk te laat.
Dus check de volgende keer even vóór je gaat boeken.
Alvast een fijne vakantie toegewenst,
Maaike