Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: rpb76
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 25, 2012 om 15:15OHRA laat zijn klanten in de kou staanKlopt, 100 %, dit is ook jaren zonder probleem uitbetaald.
Nu de tarieven vrij zijn heeft OHRA een lijst opgesteld van "Marktconforme" vergoedingen.
Dezelfde tekst stond in mijn polis vorig jaar en toen werd er wel 100 % betaald, welke behandeling ik ook kreeg.
De zorgverzekeraars slaan nu een slaatje uit de de onrust die is ontstaan op de markt.
Maar in mijn polist van 2012 staat nog steeds vergoeding 100% tot het maximum van 750 euro.
Voor die polis betaal ik ook een aardige som. -
Feb 25, 2012 om 14:45tandartstarieven versus vergoeding zorgverzekeraarsOok ik heb problemen met mijn zorgverzekering,
In dit geval de OHRA die zelf de tarieven gaat bepalen.
Mijn polis is dezelfde als vorig jaar met de zelfde bewoordingen
Ik heb problemen met mijn tandgaaf verzekering bij de OHRA,
Sinds jaren heb ik daar een verzekering afgesloten met een vergoeding van 100% tot 750 euro dit is altijd goed gegaan.
Mijn tandarts heeft zijn prijzen dit jaar aangepast, dit wil zeggen de prijzen van vorig jaar, welke vastgesteld waren en daarop alleen de inflatie correctie.
Op een door mij ingediende tandarts rekening als voorbereiding voor een kroon van 151 euro vergoed de Ohra nu opeens 34,75 niet.
De volgnde rekening wordt wederom ruim 115 euro niet van vergoed
Ik heb daarover een klacht ingedient bij de Ohra welke zij resoluut van de handwijzen, zij zeggen dat de tandarts zijn prijzen teveel verhoogd heeft.
De voorwaarden in 2011 waren precies dezelfde als dit jaar, ik heb dit nagekeken in de polis
Het blijkt dat de Ohra een zeer onbetrouwbare partner is.
De heer Barnasconi heeft in een interview gezegd: De NMT wil niet dat de verzekeraars met hun maximumvergoedingen op de stoel van de tandarts gaan zitten. De tandartsen en zorgverzekeraars gaan praten over het afschaffen van bijbetalingen. Dit is echter niet gebeurd
Inmiddels heb ik mijn verzekering bij de Ohra opgezegd, ik ga er vanuit dat veel meer klanten zicht ook terug zullen trekken, niemand wil door zijn verzekering waarvan hij denk tegen een hoge premie alles afgedekt te hebben bedrogen worden. Ik roep ook iedereen die problemen ondervind dit te doen.
Het heeft geen enkele zin je voor een hoog bedrag te verzekeren en vervolgens met een klein bedrag uit te laten betalen.
Het is jammer dat er voor deze problemen al een lange tijd geen oplossing is en de zorgverzekering het hele probleem neerlegd bij de verzekerde.
Inmiddels heb ik ook de NMA en NZA op de hoogte gesteld
Het is echt nodig dat de zorgverzekering zijn standpunt aanpast
Stel, je verzekerd je tegen regen voor een hoge premie, als het dan gaat regenen dan krijg je van de verzekering een paraplu waarin meer dan 20% gaten zitten.