Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: rvegt
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 21, 2015 om 15:17Mondelinge afspraak[quote=d.braat schreef op dinsdag 25 okt 2011, 20:45]Ieder verhaal heeft 2 kanten, dus hier een reactie vanuit Strategaweb zelf.
Op 11-08-2011 is er inderdaad een trail versie voor Stream Hosting afgenomen waarvan geheel vrijblijvend 30 dagen gebruik gemaakt kon worden. Uw zoon heeft deze uitgeprobeerd en heeft besloten daar verder geen gebruik van te maken. Geen probleem verder en dat kon gewoon, nogmaals deze trail versie is geheel vrijblijvend zonder enkele verplichting na 30 dagen beëindigd.
Echter het gaat hier om andere dienst, om precies te zijn op 25-08-2011 (nog voor het verstrekken van de trail periode streamhosting) is er via een elektronisch bestelformulier via de website een betaalde versie webhosting aangevraagd. Die dienst is door ons netjes geleverd.
Na "aanvinken" ik ga akkoord met de leveringsvoorwaarden, word een overeenkomst aangegaan voor 1 jaar.
De klant kan altijd zelf opzeggen via ons klantensysteem.
Er is echter nooit opgezegd en ook nooit een reactie naar aanleiding van onze facturen en aanmaningen ontvangen. Op een gegeven moment schakelen wij dan inderdaad ons incassobureau in en hebben deze zaak uit handen gegeven. Pas vandaag nu deze zaak erg uit de hand is gelopen, dient U middels een schrijven ons mede dat u de overeenkomst wil laten vernietigen.
Dat is wel erg laat, betreuren het dat U het zover heeft laten komen.
Wat we ook niet begrijpen is dat U als ouder wel toestemming heeft gegeven voor het starten van een internet radiowebsite voor uw minderjarige zoon, daar heb je echter wel een combinatie van betaalde internetdiensten zoals domeinregistratie, stream-, en webhosting voor nodig.................
En toch nog even terugkomend op iets wat mijj irriteert.
Het hele verhaal is gestart omdat (edit redactie) als "one of the guys" mijn zoon heeft benaderd en aangaf dat de huidige houder van hun domein naam problemen zou krijgen (is hij helderziend ?) hierna heeft mijn zoon mondeling (via Skype) afgesproken dat zij gebruik wilde maken van de 30 dagen proef periode voor webhosting (niet voor de streams dus) Rik heeft toen via Skype gegevens aan mijn zoon gevraagd om hun domeinnaam over te zetten. Deze gegevens zijn nu klaarblijkelijk misbruikt om een account aan te maken. Hiervoor is door mijn zoon nooit opracht gegeven, nog enige akkoord.
Na 2 weken van deze trial heeft mijn zoon aangegeven dat de diensten niet voldeden aan de afgesproken voorwaarden. HIerna heeft Rik aangegeven "maar je hebt een overeenkomst van een jaar". Het klantenpaneel is niet door mijn zoon geactiveerd, nog heeft hij daar gegevens ingevoerd. Hij heeft alleen ingelogged om te kijken welke gegevens er zijn "misbruikt". Er is dus inderdaad nooit een opzegging via het klantenpaneel geweest, echter wel telefonisch door mijn ex vrouw, binnen de gestelde 30 dagen, bij Rik zelf. Ook hier gaf hij aan dat de overeenkomst van 12 maanden bindend was.
Het is Strategaweb die dit uit de hand heeft laten lopen. Na duidelijk door mijn zoon en ex vrouw te zijn aangegeven dat deze overneekomst niet is aangegaan, hebben zij op vervolg communicatie inderdaad niet meer gereageerd tot de brieven/sms van het incasso bureau verschenen. Hierna hebben zij mij ingeschakeld. Het lastigvallen van een minderjarige jongen met incasso berichten is op zijn zachts gezegd ook niet netjes. Ook overweeg ik hiervoor stappen te ondenemen tegen "Het Invorderingsbedrijf" (ja, dit is echt de naam van dit bedrijf)
Tenslotte: U vraagt zich af waarom wij wel akkoord hebben gegeven voor Internet Radio en domeinnaam (die dus al bestond, maar ook in het factuur van Stratgaweb is opgenomen) Zowel mijn ex vrouw als ik hebben voor geen enkele van deze diensten een akkoord gegeven. Internet radio is via vele wegen gratis te hosten (b.v. ShoutCast) en elke firma die zich m.b.t. de domein naam tot mij had gericht had hetzelfde verhaal te horen gekregen. Geen langdurige contracten sluiten met een minderjarige
Ik hoop dat immiddels duidelijk is dat a) ik weet waar ik juridisch over praat en b) ik voorzichtig gezegd niet nieuw ben in de computer, internet en security wereld. Ik heb dan ook de partij waar Strategaweb zin dienstem afneemt gevraagd commentaar te geven op één en ander. -
Nov 3, 2011 om 00:49Mondelinge afspraakp.s. Nog even een technisch detail.Opnieuw geeft Braat aan "Alles gaat nog steeds perfect en die 100% uptime hebben zij absoluut gekregen" Ik zou zeggen, controleer de SLA's nog eens. Jullie leverancier garandeerd max. 99.999%
-
Nov 3, 2011 om 00:42Mondelinge afspraakIk ben blij dat het bedrijf Strategaweb zich op deze manier blijkbaar in een hoek gedrukt voelt. Het telefoongesprek op 25-10 is inderdaad gevoerd, terwijl ik in mijn brief aan Strategaweb toch heel duidelijk om een schriftelijke reactie had gevraagd. Het gesprek heeft plaatsgevonden terwijl ik in een pretpark zat en daarin is door Rik zelf in een vroeg stadium gemeld dat hij "had gezien dat er een bericht bij kassa was geplaatst" Ik heb daarvan gezegd dat het voor een profesioneel bedrijf mischien niet verstandig was dit zover te laten komen dat dit alles op deze site werd afgehandeld. De start van mijn topic was ten slotte alleen bedoeld om te kijken of er meerdere mensen op deze manier door Strategaweb zijn behandeld. Ik heb zeker nooit een bedreiging geuit in de vorm van "ik maak je bedrijf kapot". Ik daag dhr. Braat dan ook uit deze zgn. opnames publiek te zetten. Dit valt onder dezelfde category als ik citeer "Echter het gaat hier om andere dienst, om precies te zijn op 25-08-2011 (nog voor het verstrekken van de trail periode streamhosting) is er via een elektronisch bestelformulier via de website een betaalde versie webhosting aangevraagd. Die dienst is door ons netjes geleverd. Na "aanvinken" ik ga akkoord met de leveringsvoorwaarden, word een overeenkomst aangegaan voor 1 jaar.
De klant kan altijd zelf opzeggen via ons klantensysteem." Ik wil dhr. Braat er nogmaals op wijzen dat wij in die periode (bewijsbaar) op vakantie waren en er dus NOOIT een relatie kan worden gelegd tussen het invullen van het genoemde formulier en ons / Ricardo's IP adres, zoals dat in hetzelfde telefoon gesprek werd beweerd. Inderdaad heb ik afgezien van enige aanlevering via mail en nogmaals benadrukt dat ik dit schriftelijk wilde ontvangen. Hiertoe was Strategaweb niet bereid. De term stalking is nooit gevallen in relatie tot het bellen van ondergetekende, want ik heb inderdaad zelf mijn nummer in de brief vermeld. Het betrof hier het lastig vallen van mijn zoon en ex vrouw. De "medewerker afd. administratie" kreeg ik aan de telefoon na "ik zal mijn moeder even geven" Deze herhaalde hetgeen wat al besproken en bekend was, dus heb ik nogmaals aangegeven dat ik in een pretpark stond en de discussie op dat moment niet verder aan wilde gaan. Toen er gemeld werd "dan kan ik er niets meer aan doen" heb ik ook hier aangegeven dat Strategaweb als een profesioneel bedrijf hier zijn "verlies" moet pakken en de overeenkomst als niet gemaakt moest bevestigen. En ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat er nooit een overeenkomst is geweest. Had Strategaweb hier de brief aan ondergetekende gestuurd had het nooit zover gekomen. Strategaweb gaf echter aan de incasso te laten doorlopen. Het feit dat Strategaweb nu claimt de incasso te hebben gestopt. Prima !!. Dit is het resultaat wat voor mij telt. Ik heb gelukkig de brief van het incasso bureau wat een ander verhaal verteld. Ik citeer "U geeft aan dat er tussen uw zoon en Strategaweb blijkbaar een miscommunicatie is. Gelet op het feit dat uw zoon, zoals u aangeeft, minderjarig is hebben we het incassotraject direct stopgezet. Daarbij hebben we tevens alle samenwerking met Strategaweb beeïndigd, omdat we als gerenommeerd kantoor in staan voor een hoge mate van kwalitatieve dienstverlening". Het fijne van dit soort forums is dat iedereen zijn weerwoord kan geven en daarmee lijkt Strategaweb te proberen zijn straatje schoon te vegen door alles af te doen als "leugens en verwijten". Iedereen mag zijn eigen oordeel vellen. -
Nov 2, 2011 om 15:36Mondelinge afspraak[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 2 nov 2011, 15:28]:-) sorry, niet jouw handelswijze, maar die van het incassobureau bedoelde ik.
Laakbaar: afkeuring verdienend, afkeurenswaard, berispelijk.
jolijn nr.2 Ook sorry :-) had ik je verkeerd begrepen en helemaal met je eens,
"hulde" was in deze context mischien een wat egoïstisch verkapte term voor "bedankt dat jullie mij nu in ieder geval met rust laten" -
Nov 2, 2011 om 15:18Mondelinge afspraak[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 2 nov 2011, 14:59]Uiteraard ben ik het niet met je eens, en vind ik je 'hulde' tegenstrijdig aan je eerder berichten over het incassobureau.
Je schreef tevens dat je wist waar je juridisch over sprak, dan weet je toch ook dat je handelswijze laakbaar is?
Desalniettemin, fijn dat dit incassobureau z'n handen er van af getrokken heeft. En de opdrachtgever Strategaweb dit wellicht ook doet.
Jolijn nr .2 Laakbaar handelen houdt in dat iemand aangerekend kan worden dat hij/zij iets heeft laten gebeuren en daar laat of niet op terugkomt. Iemand die op straat ziet dat iemand wordt mishandeld, daar niets tegen doet en later verklaard "ik wilde wel helpen maar...." heeft laakbaar gehandeld. Ik zie even niet waar dit in mijn verhaal van toepassing is . -
Nov 2, 2011 om 14:42Mondelinge afspraak[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 2 nov 2011, 14:30]
Het incassobureau heeft weliswaar de opdracht tot incasseren van Strategaweb gekregen en aangenomen, maar de manier van handelen komt toch vh incassobureau zelf. Waarvoor geen hulde, toch?
Jolijn nr .2 hoezeer ik vindt dat het niet de manier is, is dat nu eenmaal de werkwijze van een incassobureau. Van de andere kant af bekeken zijn er genoeg mensen die terecht iets moeten betalen en dat niet doen. Ik hoop alleen hiermee een signaal naar het incassobureau te hebben gegeven dat zij wel controleren waar een zaak vandaan komt en of het wel rechtsgeldig is. Hulde omdat zij na eenmaal schriftelijk aantonen hoe de vork in de steel zit, zij onmiddelijk tot dit inzicht zijn gekomen. Er zijn zat bureau's die zich hier niets van aantrekken en gewoon doorgaan...
-
Nov 2, 2011 om 14:06Mondelinge afspraak[quote=tdehond schreef op woensdag 2 nov 2011, 13:11][quote=rvegt schreef op woensdag 2 nov 2011, 12:40]Hulde en respect voor het incassobureau. Na mijn schrijven kreeg ik vandaag een excuus brief waarin is aangegeven dat het incasso traject onmiddelijk is gestopt en de samenwerking met Strategaweb is opgezegd.
Het zou Strategaweb sieren als zij hetzelfde zouden doen.
Mooi zo.
Copie van deze brief naar Strategaweb met het verzoek om afblazen vordering schriftelijk te bevestigen.
Het is nl niet denkbeeldig dat STrategaweb een ander incassobureau inschakelt.
Alle correspondentie in map doen en minimaal 5 jaar na z.g. einddatum overeenkomst bewaren.
Met Stategaweb ben ik nog niet klaar. Uiteraard wil ik eerst van hun op schrift dat er geen overeenkomst is of was, zodat ze hier niet op terug kunnen komen. Tevens loopt er nog een onderzoek van de KvK betreffende het handelen van een minderjarige onder een KvK nr. Zoals in eerdere berichten is gemeld kan door een rechter een uitzondering worden gemaakt (handlichting) echter geldt dit voor personen van 16 jaar en ouder.... en dat is hier niet het geval. Is het KvK nummer aangevraagd door een volwassene, dan is de 14 jarige "directeur" in loondienst en mag hij alleen "klusjes" opknappen en zeker geen overeenkomsten afsluiten. Is hij niet in loondienst, dan mag hij zowiezo geen overeenkomsten uit naam van een bedrijf afsluiten. Dus ik vermoed dat de KvK hier ook nog wat over te zeggen heeft. -
Nov 2, 2011 om 12:40Mondelinge afspraakHulde en respect voor het incassobureau. Na mijn schrijven kreeg ik vandaag een excuus brief waarin is aangegeven dat het incasso traject onmiddelijk is gestopt en de samenwerking met Strategaweb is opgezegd.
Het zou Strategaweb sieren als zij hetzelfde zouden doen. -
Oct 27, 2011 om 00:38Mondelinge afspraakVandaag nog even contact gehad met het bedrijf waar Strategaweb zijn diensten heeft ondergebracht. Deze kunnen uit privacy overwegingen niet zoveel zeggen, echter wezen zij mij wel op de SLA's die hun aan klanten leveren. De meest uitgebreide SLA biedt 99.999% uptime. Zelfs de leverancier garandeerd dus geen 100% uptime, wat Strategaweb wel op hun site beweert.
Ook even gemaild met de Kamer van Koophandel. Ik reken er een beetje op dat het kvk nummer door een meerderjarige is aangevraagd. Ik heb de kvk wel even gevraagd wat zij ervan vinden dat een minderjarige onder dat kvk nummer handelt. -
Oct 26, 2011 om 19:24Mondelinge afspraak[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 26 okt 2011, 18:51]@rvegt Ik wordt steeds benieuwder naar het IP adres welke hun schijnen te hebben.... Je zoon heeft die internetradiowebsite samen met een vriend? :-|
Jolijn, Vriend was ook op vakantie in buitenland.
En voordat mensen gaan roepen "maar in het buitenland is ook internet", wij hadden hier in ieder geval geen toegang toe. Voor de vriend kan ik niet spreken, maar dat is voor mij niet zo relevant. Er wordt mijn zoon een overeenkomst aangerekend, die er niet is.