Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sanlin
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 30, 2010 om 09:55compensatie stookkosten?Dank voor jullie reacties.
Het is zo, dat we niet veel minder betalen als onze buren, die dubbelglas hebben.
Wij kunnen dat wel krijgen, maar dan alleen 2 ramen in de woonkamer van 2.00 m bij 1.80 m en een keukenraam van 1.50 m bij 1.80 m.
Daarvoor moeten we dan rond de € 50,- p.m. meer gaan betalen.
Dit bedrag stook ik echt niet minder als het glas er in zit.
Zelf heb ik al tochtstrippen en radiatorfolie geplaatst, een buiten-brievenbus geplaatst en die in de deur dicht gemaakt.
's Avonds doe ik bijtijds de gordijnen dicht en zorg dat het huis goed geventileeerd is (altijd vochtig).
Verder is het zo, dat onze huizen op de "renovatielijst" staan (al ruim 10 jaar), dus de woningbouw er het minimale aan doet.
De reden dat ze al zo lang op de lijst staan heeft te maken met het feit dat er hoogspanningsmasten in het spel zijn, en de gemeente en woningbouw nagenoeg geen geld hebben voor het renovatieplan.
En toen ik dus hoorde van die eventuele compensatie dacht ik: ik vraag het aan jullie.
Als het zou bestaan zou ik ook geen honderden euro's verwachten, maar elke euro die je kan besparen is er één, toch?
Het is niet zo dat ik vind dat de woningbouw in gebreke blijft, want ze als het nodig is, voeren ze netjes reparaties uit.
Ik kan natuurlijk wel aan de huurcommissie navragen of de huur in verhouding staat.
Jullie horen het nog. -
Aug 23, 2010 om 16:51Navigatie Nokia nu gratis of niet?Hoi,
ik heb sinds maart de N97 mini en mijn ovi-navigatie werkt al prima vanaf dag 1.
Ook kan ik gewoon updates er voor krijgen als die er zijn.
Ik heb nog geen bericht gehad dat ik er voor moet betalen.
Het enige dat eventueel kosten geeft als je geen internet-bundel hebt, is voor het ophalen van updates, ook die voor je telefoon.
In mijn ogen is de info op de pagina dus fout. -
Jul 30, 2010 om 19:57overlast vliegen@ soepkiep,
ik kreeg ook van de slager te horen dat ik zakjes water in het kozijn moest hangen.
Ik wilde het niet geloven, maar omdat het een goedkoop uitprobeersel is, toch maar gedaan.
Het werkt beter dan de hordeur die de kinderen open laten staan. -
Feb 19, 2010 om 13:12OpritIk heb ook ooit een aanvraag gedaan bij de gemeente voor een parkeerplaats in de voortuin.
Die is afgewezen, omdat men vond dat er voldoende parkeerplaatsen zouden moeten zijn.
In principe zijn die er ook, maar mensen uit andere straten, waar meer als voldoende plaats is, ztten telkens de auto bij ons neer.
Dit heeft tot gevolg dat ik de auto uit het zicht,
of bij een speelplein (waar helaas veel onopgevoede kinderen spelen)
of aan een smalle doorgaande weg moet parkeren, waar men regelmatig de spiegels er af rijdt.
Ook heeft men op die plaatsen al 2x ingebroken in de auto (gelukkig geen waardevolle spullen in de auto).
Het zou handiger zijn als mensen van de gemeente is kwamen kijken naar hoe de situaties zijn en niet zo star aan regeltjes vasthielden.
Over uitzicht gesproken: mijn buurman heeft een duiventil van 11m.
Ik kan het zien als: weg uitzicht ... ik zie het echter als: hoef geen hoge schutting te plaatsen en zie mijn buren regelmatig.
't Is maar waar je je druk om maakt. -
Feb 6, 2010 om 11:59geluid op tv te hardHeeft iemand niet "per ongeluk" aan de instellingen van uw tv gezeten?
Dat was bij ons namelijk het geval.
Niemand had het gedaan, maar de instellingen bij het geluid stonden ineens op muziek i.p.v. spraak.
Nadat dit weer teruggezet was was het probleem over.
Ook zou u inderdaad d.m.v. de instellingen van de equalizer te veranderen het probleem kunnen verminderen.
Succes ermee.
Vriendelijke groet, sanlin. -
Nov 20, 2009 om 19:08smsbundel van hi niet geactiveerdIk heb zelf ook op een callcenter gewerkt waar ik heel veel klachten en boze mensen/klanten aan de telefoon kreeg. Ook wij mochten niet doorverbinden, wat voor mij soms frustrerend was. Maar ik mocht ook niet de verbinding verbreken, omdat ik dan uiterst klant-onvriendelijk bezig zou zijn (en terecht denk ik). Daarom ben ik eens gaan nadenken waarom mensen soms zo gefrustreerd/boos aan de telefoon kwamen. Mijn eigen conclusie was dat het vaak voorkwam dat mensen iets niet goed begrepen of een brief/antwoord verkeerd hadden geïnterpreteerd. Wat ik in zo'n geval (in tegenstelling tot jou, stacey) dan deed, was de klant uit laten razen en in 1e instantie niets zeggen. Vaak gaat de klant dan zelf nadenken en krijg je excuus voor het feit dat ze op jou hebben gescholden ipv op de instantie. Ik heb zelfs een klant die me voor tyfusl**er uit heeft gescholden nog netjes geholpen. Echter wel nadat ik hem had gevraagd hoe hij kon weten dat ik die ziekte heb gehad (en dat lieg ik niet). Diegene heeft me naderhand heel hartelijk bedankt voor het feit dat ik hem nog had geholpen en gaf me een compliment dat ik zo professioneel had geholpen.
Met dit verhaal wil ik aangeven dat ik 2 kanten heel goed begrijp. De frustratie van de klant en de frustratie van het gescheld en gevloek dat je als callcenter-medewerker over je heen krijgt, maar je hoort je dan wel professioneel te blijven gedragen.
Dus maliek, de callcenter-medewerker had jou misschien netter moeten behandelen, maar dat geeft jou geen vrijwaring om haar naam en toenaam hier te vermelden. Op deze manier ben je zelf ook aso bezig. -
Nov 20, 2009 om 19:04smsbundel van hi niet geactiveerdIk heb zelf ook op een callcenter gewerkt waar ik heel veel klachten en boze mensen/klanten aan de telefoon kreeg. Ook wij mochten niet doorverbinden, wat voor mij soms frustrerend was. Maar ik mocht ook niet de verbinding verbreken, omdat ik dan uiterst klant-onvriendelijk bezig zou zijn (en terecht denk ik). Daarom ben ik eens gaan nadenken waarom mensen soms zo gefrustreerd/boos aan de telefoon kwamen. Mijn eigen conclusie was dat het vaak voorkwam dat mensen iets niet goed begrepen of een brief/antwoord verkeerd hadden geïnterpreteerd. Wat ik in zo'n geval (in tegenstelling tot jou, stacey) dan deed, was de klant uit laten razen en in 1e instantie niets zeggen. Vaak gaat de klant dan zelf nadenken en krijg je excuus voor het feit dat ze op jou hebben gescholden ipv op de instantie. Ik heb zelfs een klant die me voor tyfusl**er uit heeft gescholden nog netjes geholpen. Echter wel nadat ik hem had gevraagd hoe hij kon weten dat ik die ziekte heb gehad (en dat lieg ik niet). Diegene heeft me naderhand heel hartelijk bedankt voor het feit dat ik hem nog had geholpen en gaf me een compliment dat ik zo professioneel had geholpen.
Met dit verhaal wil ik aangeven dat ik 2 kanten heel goed begrijp. De frustratie van de klant en de frustratie van het gescheld en gevloek dat je als callcenter-medewerker over je heen krijgt, maar je hoort je dan wel professioneel te blijven gedragen.
Dus maliek, de callcenter-medewerker had jou misschien netter moeten behandelen, maar dat geeft jou geen vrijwaring om haar naam en toenaam hier te vermelden. Op deze manier ben je zelf ook aso bezig. -
Aug 29, 2009 om 10:58Is een lekke band niet-verhaalbare schade???@ alle reactiegevers...
De bespreking is geweest.
De werkgever snapte ons standpunt gelukkig.
Voor een aantal van ons zijn bepaalde "schades" kwijtgescholden.
Ze gaan op zoek naar een andere lease-maatschappij die betere voorwaarden heeft.
Ook wordt er nog op papier gezet wie waarvoor verantwoordelijk is.
Een hele geruststelling, temeer omdat ik binnenkort toe ben aan een andere auto.
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties.
Vriendelijke groeten van sanlin.
-
Aug 12, 2009 om 11:07Is een lekke band niet-verhaalbare schade???@ ridder,
In de lease-overeenkomst staat alleen maar dat bij niet-verhaalbare schade er een eigen risico bestaat van 135 euro per schade.
Niet meer en niet minder.
Wel staan er dingen in vermeld over wie er in mag rijden, dat ook inzittenden zijn verzekerd, wat de eigen bijdrage is bij privé-gebruik, voorwaarden over wat er wel en niet op de door jouw gekozen lease-auto mag/moet zitten en de hoogte van het lease-bedrag, enz.
Zelfs dat men beter verzekerd is als men kiest voor winterbanden (wat ik uiteraard gedaan heb).
Maar "toevallig" staat er niet bij vermeld wat zij zien als schade en wat gezien mag worden als gebruiks"schade"/slijtage.
Vandaar dat ik hier mijn vraag ook heb gesteld, omdat ik dit, net zoals vele anderen, nog niet eerder heb meegemaakt.
-
Aug 12, 2009 om 10:58Is een lekke band niet-verhaalbare schade???@ Allen die reactie hebben gegeven...
Ik voel me gesterkt door jullie mening en mijn "gelijk".
Ik ga het verder uit laten zoeken door de rechtsbijstand en dit, zodra we weer een meeting hebben, aankaarten bij de werkgever.
Zodra ik weer wat "wijzer" ben geworden laat ik een reactie achter.
Dit kan i.v.m. de vakantie enige tijd duren.
Mocht iemand in de tussentijd nog een idee hebben of iets uit het wetboek hebben gevonden dan hoor ik dat uiteraard graag.
Hartelijk bedankt tot zover!
Wordt vervolgd ...