Antwoorden gegeven door: secure
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 19, 2009 om 21:41BrandstofprijzenWat is uw vraag? Het belastingstelsel in Nederland zit iets anders in elkaar, waardoor prijzen in Duitsland kunnen afwijken van prijzen in Nederland.
-
Feb 19, 2009 om 21:39Help!!!! consumentenrecht?het beste kunt u uw klacht kenbaar maken bij de BOVAG. In feite zijn kunt u aantonen (kilometerstand) dat de defecten niet zijn ontstaan door slijtage. Binnen een half jaar aangetoonde gebreken zijn verborgen gebreken en dienen zonder kosten te worden hersteld door de dealer, ongeacht de garantie die daarop gegeven is. De Nederlandse consument wordt nu eenmaal goed beschermd. Ook zou u kunnen kijken op www.consuwijzer.nl of er vergelijkbare voorbeelden zijn.
-
Feb 19, 2009 om 21:35Waterlekkage Ford Focus CC
Een organisatie is verplicht in dit soort gevallen gebreken die onder normaal gebruik binnen een half jaar na aanschaf ontstaan (genoemd verborgen gebreken) te herstellen.
Wanneer dit niet gebeurt binnen een redelijke termijn, kunt u de verbintenis / het koopcontract beïndigen en aanspraak maken op het door u betaalde bedrag.
Allereerst zou ik de garage een aangetekende brief sturen met het verhaal erin (bondig, data opsommen) en in de brief vermelden dat u er vanuit gaat dat het probleem binnen 6 weken is opgelost.
Is het niet opgelost binnen de termijn, dan kunt u een 'ingebreke stelling' opstellen (op internet zijn voorbeelden te vinden) en daarna evt. de gang naar de rechter maken om het probleem op te lossen. Meestal is dit echter niet nodig en kiest een autodealer ook wel eieren voor zijn geld. ik hoop dat je hier iets mee kunt.
-
Feb 19, 2009 om 21:28wat te doen bij onrechtmatige prijscorrectie na boeking
Uw mening is niet helemaal correct. Wanneer u kijkt op: http://www.anvr.travel/vragen_details.php?vraag_groep_id=38&vraag_id=216#anchor_antwoord216
zult u zien dat een reisorganisatie in principe 3 mogelijkheden heeft om dit geschil op te lossen. Afhankelijk van de totale reissom kan de organisatie zich beroepen op het feit dat u zou kunnen weten dat een reis van €500 naar bestemming A niet mogelijk zou zijn, maar dat dit €900 zou moeten kosten. Hoe groter het verschil tussen de opgegeven prijs en de gecorrigeerde prijs,... hoe groter de kans dat een reisorganisatie hiermee weg kan komen. Uw informatie is dus niet volledig genoeg om hierop een sluitend antwoord te kunnen geven.
-
Feb 19, 2009 om 21:23Laatste tickets op schipholGeen ervaring mee, maar behalve dat je daarmee een enorm risico neemt denk ik niet dat het zo werkt. Vooral omdat de laatste stoelen vaak schreeuwend duur zijn als een vlucht bijna vol zit. Dit komt door het fluid pricing principe, waarbij de eerste stoelen doorgaans het goedkoopst zijn en de laatste stoelen het duurst.
-
Feb 19, 2009 om 21:21Onverkochte vliegtuigstoelen
Wanneer het gaat om een eigen vlucht van ArkeFly kan het zijn dat ze een aantal stoelen hebben verkocht aan touroperators. Die zijn dus voor AF niet meer te verkopen.
Wanneer AF zelf stoelen op een vlucht inkoopt, kan het ook zijn dat ze bijna door hun capaciteit heen waren. Die situatie kan dus goed voorkomen.
Vaak hanteren vliegmaatschappijen het principe 'fluid pricing'. Het komt erop neer dat u het beste zo vroeg mogelijk kunt boeken, hoe dichter u bij de vertrekdatum komt, hoe duurder het vaak wordt. Advies is om eens via een intermediair de tickets te vergelijken, wellicht biedt dat beter tarieven.
-
Feb 19, 2009 om 21:17sponsorbingoloterij
Voor het opzeggen, wat ze niet te makkelijk willen maken en zelfs willen ontmoedigen, wordt u middels de algemene voorwaarden verplicht op te zeggen middels aangetekend schrijven of fax.
Verder dient u volgens mij (in ieder geval via internet) zelf uw gegevens in te vullen. In het reglement staat trouwens wel dat het rekeningafschrift (afschrijvingen gebeuren onder vermelding van het lotnummer) als bewijs dient voor de te winnen prijzen.
Tenslotte begrijp ik niet zo goed 'welke' gegevens u dan allemaal van uw buren had,... worden in poststukken van deze loterij dan allemaal privacygevoelige gegevens vermeld?
-
Feb 19, 2009 om 21:09nieuwe kaartupdate service tomtomHet verschil tussen een update abbo en mapshare kan ik je niet uitleggen. Wel heb je het over een periode van 2 jaar waarna je vindt dat er toch een update plaats moet vinden. Als ik dan reken: 8x €10 + €10 voor de initiele update, dan kun je dus net zo goed om de 2 jaar een nieuwe kaart kopen. Als ik het mapshare gedeelte bekijk op de tt site, denk ik alleen dat mapshare net zo goed is als een update.
-
Feb 19, 2009 om 21:04Up-Date Garmin Navigatie systeem
Misschien zou u bij een winkel die producten van Garmin verkoopt tercht kunnen voor een update? Anders zou u nog kunnen kijken op websites die producten van Garmin verkopen of u daar zou kunnen kiezen voor een update met andere betalingsvorm.
-
Feb 19, 2009 om 21:02fluctuatie van belastingen op vliegticketsHet zal waarschijnlijk vooral in de brandstoftoeslag zitten. Wanneer u deze week gaat tanken en over 2 weken weer, is de kans erg groot dat u een ander bedrag betaalt.