Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: silven
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 25, 2013 om 23:01Vervolg schande van het OVLaten we vooral niet afdwalen van het hoofdonderwerp.
Met die familie-relaties zit het wel goed. Maar met de klantgerichtheid van OV-chipkaart helaas niet. Het beleid van OV-chipkaart voor zogenaamd verlopen passen blijkt na enig speurwerk toch wel een groot structureel probleem te zijn. -
Jul 24, 2013 om 13:34Vervolg schande van het OVDie 4 euro benzine hebben we uiteraard lachend terugbetaald.
-
Jul 24, 2013 om 13:15Vervolg schande van het OVIk wilde gisteren met totaal 4 personen naar Amsterdam gaan met 4 anonieme ov-chipkaarten, waarvan er 2 reeds 2 jaar ongebruikt op een veilige plek liggen en 1 (wel gebruikt) in harde plastic hoes. Hoe veilig wil je het hebben? Toch niet veilig genoeg blijkbaar, want toen ik de 2 ongebruikte kaarten in een supermarkt wilde opladen, kreeg ik het bericht dat de kaarten waren verlopen, terwijl op beide kaarten toch echt een einddatum van 12 november 2014 staat (dat is ruim over een jaar). Deze waren dus al direct niet bruikbaar zonder dat ze ooit gebruikt zijn. Op de 2 andere passen stond nog voldoende saldo, maar 1 van deze 2 bleek bij het controleren in de oplader ook verlopen te zijn. Hierop stond overigens een einddatum van 1 september 2015 (dat is pas over 2 jaar !!). Dat betekent dus dat van de 4 passen die ik heb liggen en altijd zorgvuldig heb bewaard, er nu al 3 niet meer bruikbaar zijn (allemaal verlopen), terwijl de einddatum pas over 1 of 2 jaar verloopt. Toen ik belde met de OV-chipkaart-klantenservice, werd mij medegedeeld dat ik alleen het saldo van deze kaarten terug zou krijgen, maar dat ik de aanschafbedragen van 3 maal 7 euro 50 kwijt ben. Dit is volgens de klantenservice gewoon pech en stom toeval. Alleen als ik de kassabon van deze 3 of 4 jaar oude passen nog kon tonen, zou ik kunnen proberen om het bij de winkelier (!!) nog terug te krijgen.
Toen ik de klantenservice vervolgens vroeg wat er gebeurt als ik morgen nieuwe passen koop en deze over een maand ook automatisch op "Verlopen" staan was men heel simpel en duidelijk: "Dan heb je pech gehad, kan gebeuren en geld kwijt". Dat is lekker snel verdienen voor de ov-baronnen !!
Men doet het voorkomen alsof het de fout van jezelf is, maar van deze 3 passen kan ik 100% zeker stellen dat deze niet beschadigd zijn door wat dan ook. Het is de arrogantie ten top !
Wij hebben gisteren alvast een voorschot genomen op dit verlies en ons keurig door een familielid met de auto naar plaats van bestemming laten brengen en halen, en dat is mij zo goed bevallen dat ik dat zoveel mogelijk ga herhalen. Die 22,50 is daarmee bijna terugverdiend, en ga ik hoe dan ook in veelvoud terugverdienen op de OV-baronnen. Kan gebeuren, pech gehad, it's all in the game zou ik zeggen.