Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sizo
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 22, 2011 om 23:16garantie-coulanceIk begon een discussie over of het normaal is dat na de garantieperiode geen aanspraken meer mogelijk zijn.
Dit onderwerp is uitgebreid belicht, met voor en tegenstanders.
Geef aan dat het toch mogelijk is om gehoor te vinden.
Heb aangegeven, dat in dit geval het wel mogelijk was om met de fabrikant tot een vergelijk te komen.
De details zijn per geval misschien verschillend, waar het om draait is dat de fabrikant, waar de leverancier geen gehoor geeft, soms wel bereid is om mee te denken en te komen met een oplossing.
De handreiking die Philips heeft gedaan is voor mij persoonlijk en ben er blij mee.
Heeft geen zin op de details in te gaan, want elke case is weer anders.
Ga er vanuit dat deze discussie voldoende uitgediept is en het balletje kan soms anders rollen dan sommige met zekerheid wisten te melden.
Wellicht zien we elkaar weer bij 'n nieuw topic.
Groet. -
Jul 22, 2011 om 22:15garantie-coulanceBeste mensen,
Gistermiddag heb ik Philips gebeld. Er is afgesproken dat ze mij vandaag na 3 uur terug zouden bellen. De mevrouw die mij om half vier belde was uiterst begripvol, maakte excuses voor de niets zeggende chat, intern die ook meenemen voor verbetering en kwam met een uitstekend voorstel.
Het zou niet netjes naar Philips zijn om de details hier uit de doeken te doen.
Echter mijn vertrouwen in Philips is weer wat gestegen.
Voor de mensen, die aan deze discussie hebben deelgenomen, hartelijk dank.
Het is dus wel degelijk mogelijk om buiten de geldende garantieperiode begrip van een fabrikant te krijgen en uit coulance een vergoeding. Dat is geen recht, maar meevoelen en afhankelijk van de omstandigheden. In een stabiele, nauwelijks groeiende markt met meerdere leveranciers/fabrikanten wil men graag de klant tevreden houden en aan zich binden.
Goed dat Philips de fora op Kassa en Radar volgt en wel met open vizier.
Groet van sizo -
Jul 21, 2011 om 16:35garantie-coulanceBeste mensen,
Heb met Philips gebeld n.a.v. bovenstaande e-mail van Philips.
Morgen zien we verder , wordt ik gebeld. Ben benieuwd.
Waarschijnlijk zal ik de exacte details niet met u kunnen delen, misschien is dit een voorwaarde van de leverancier.
U hoort van mij nader
Have a nice day. with all simplicity.................. -
Jul 21, 2011 om 15:49garantie-coulance[quote=wvanveld schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:35]Het valt mij op dat topicstarter een beetje in het verleden leeft. Het zou verstandig zijn om met beide voeten op de grond te blijven staan.
Wat voert u zoal in deze discussie als steekhoudend en ter zake doend aan?
Voor de duidelijkheid, gaat erover of het normaal is dat een apparaat binnen de termijn kapot gaat, die men er normaal gesproken aan toedicht.
Heb het met argumenten omkleed. Zou zinvol kunnen zijn als u ook zicht ook daartoe beperkt -
Jul 21, 2011 om 15:32garantie-coulance[quote=gladdeharry schreef op donderdag 21 jul 2011, 12:16]Waar zou de grens dan moeten liggen? Bij 3 jaar of 4 jaar of misschien 7 jaar? Zo kun je wel doorgaan.
Gladdeharry, heb per ongeluk op de top antwoord gedrukt. Jammer nou, want ik wou u alleen maar antwoorden.
Nog niet zolang geleden was de garantie voor van alles en nog wat 1 jaar. Nu is het bijna altijd 2 jaar en soms nog langer.
Een nieuwe auto kocht ik 10 jaar terug met 1 jaar garantie. Een paar auto's later zat op onze nieuwe Kia 7 jaar garantie. Nu zit op onze nieuwe Eos (VW) weer 2 jaar. Dus het kan wel. -
Jul 21, 2011 om 15:24garantie-coulance[quote=philips cc schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:01]PHILIPS
Geachte heer/mevrouw Sizo,
Philips vindt het zeer vervelend om te lezen dat u hinder ondervindt van uw stoomsysteem. Wij zouden heel graag met u in contact komen om uw klacht te bespreken.
Daarom willen wij u vragen om contact met ons op te nemen op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076. Wij hebben een referentienummer voor u aangemaakt, deze dient u te vermelden wanneer u contact met ons opneemt. Uw referentienummer is: 50-844770538.
Wij hopen u snel te woord te mogen staan.
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare
Kijk de Fabrikant kijkt toch mee. Heel verstandig. Het is goed dat de fabrikant weet wat er onder zijn potentiƫle klanten leeft
Jammer dat 't in eerste instantie geen succes had.
Na de afgang bij de Kijkshop in Meppel, leveringskassabon en apparaat mee en de mededeling van de bediende dat ze niks voor ons kon betekenen, de Philips chat met de Philips medewerker, ook zonder resultaat. Zie aanvang discussie.Omdat er toch gestreken moet worden, een nieuwe De Longhi stoomgenerator. gekocht.
Maar meneer Philips we waarderen uw reactie en hebben ook nog vele Philips apparatuur in huis. Ging er vroeger van uit :als het enigszins kan , kopen van Nederlandse fabrieken.
Een waardebon om de vele jaren trouw en klandizie te belonen, voor de volgende Philips aankoop, prima.
Heb vervolgens -
Jul 21, 2011 om 14:27garantie-coulanceKijk daar ligt nu de kern van de zaak.
Vroeger was het gewoon, als je je huishoudinkje opzette, de spulletjes minstens 10-15 jaar meegingen. Je had ook geen idee om na 3 jaar al weer afscheid te nemen van een aanschaf. De prijzen waren er ook naar.
Tegenwoordig koop je iets , b.v. een tv of mobiel en na 'n paar jaar is de techniek weer zoveel gewijzigd/verbeterd , dat je de kriebels krijgt om het apparaat om te ruilen voor 'n nieuwe met weer meer snufjes.
De zogenoemde wegwerp maatschappij. Pardon inlever maatschappij.
Ga 'n heel eind daar in mee, doe er zelf ook enthousiast aan mee. Voor mobieltjes is 't ook aanvaard, dat je na 5 jaar 3 toestellen in de kast hebt liggen. Voor Lcd/Led/Plasma tv, vindt ik als die na 2 jaar buiten de garantie gaat al niet normaal.
Hoewel de prijzen in de laatste jaren ronduit naar beneden kieperen. Bv. Kocht 6 jaar terug 'n Lcd tv van het merk Benq voor 1500, advies prijs was toen 1800 dus gematst. Na 3 jaar begon ie kuren te krijgen. Gerepareerd. Na 4 jaar gaf hij de geest Geen garantie. Expert keten gaf niet thuis. Fabrikant gaf na maanden opsturen, navraag en uiteindelijk aanbieding prijsopgaaf : diverse modules vernieuwen "slechts" voor 450 euro. Terwijl ondertussen de nieuwprijzen van vergelijkbare toestellen al op 800/900 lagen. Onlangs nog een extra toestel aangeschaft nog groter scherm voor 102cm voor 399!
Kijk dan ga je ook niet moeilijk doen als 't toestel naar 4 jaar de geest geeft.
Toch vindt ik een stoomgeneratorstrijker die na 4 jaar ( dus hooguit 4 j x50w x1 uur =200uur) zomaar er mee stopt, niet kloppen.
Ook een senseo app. die het zo kort zou vallen , ondanks de aanschafprijs ,gaat zomaar 8 a 10 jaar mee. Vorige week weer 'n nieuwe aangeschaft na 10 trouwe jaren dienst gedaan te hebben............De tijd gaat snel, denk toch dat veel mensen er moeite mee hebben als zo snel bepaalde gebruiks voorwerpen de geest geven.
Maar ja ben blijkbaar nog van de oude stempel. -
Jul 21, 2011 om 10:55garantie-coulanceBeste allemaal,
Blijkbaar willen sommigen onder u ook iets zeggen zonder de oorspronkelijke vraagstelling, discussie en antwoorden goed te lezen. Heb nooit gezegd, dat het coulance een recht is. Het woord zegt genoeg toch? Ook de opmerkingen dat consumentenbond en idem autoriteit waardeloze organisaties zijn, bevreemdt mij.
Zonder zoden de consumenten aanzienlijk minder bereiken. De antwoorden gaan in de richting van waar zeur je nou toch over . Na 4 jaar is het over en uit. 3 jaar blijkbaar ook voor velen onder u. Maak me sterk dat er winkeliers en fabrikanten dit forum beantwoorden.
Dank voor de positieve antwoorden. Blijf het vreemd vinden dat na 2 jaar geen thuis meer wordt gegeven. -
Jul 20, 2011 om 18:19garantie-coulanceBeste Birdie,
Begrijp dat jij het normaal vindt er rekening mee te houden, dat je elke 4 jaar je aankopen moet vernieuwen.Deze discussie is niet om wel of niet bevallige antwoorden.
Het zei zo. -
Jul 20, 2011 om 17:58garantie-coulanceBeste mensen,
Heb mijn motieven duidelijk gemaakt
Er zijn nog steeds veel mensen, die de fabrikanten helemaal begrijpen.........
En daar zijn ze heel blij mee!!