Antwoorden gegeven door: sonne
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 28, 2005 om 13:55Ongewenste SMSjes.Tot op heden heb ik nog steeds geen reactie van www.xero9.co.uk.
Maar zoals het er nu naar uit ziet heeft T-mobile mij van foutieve informatie voorzien wat Mobillion betreft.
Mobillion en Mobdesk stellen alleen het netwerk beschikbaar voor bedrijven als xero9.co.uk en dat is te vergelijken met een emailadres.
Kim is een shortcode op het 7222 netwerk. Dit is te vergelijken met een.mail.adres@hotmail.com.
Als de gebruiker van dit adres misbruik maakt van het netwerk, krijgt hij in eerste instantie altijd een waarschuwing. Dit is ook nu gebeurd.
Misbruik van het netwerk kan ook niet direct toegekend worden aan mobilion of Mobdesk, omdat er eerst misbruik geconstateerd moet worden. Vervolgens moet er aangetoond worden dat dit bewust is gedaan en aan de gebruiker te verwijten of bijvoorbeeld door nalatigheid, voordat er opgetreden kan worden.
Gebruikelijk is dan dat er eerst een waarschuwing uit gaat naar de gebruiker en bij een volgende keer wordt er pas opgetreden.Richting Mobillion dus mijn excuses voor het onjuist betichten van jullie organistatie.Als ik nog een reactie krijg van www.xero9.co.uk zal ik deze natuurlijk ook posten. -
Aug 23, 2005 om 14:50Ongewenste SMSjes.
Dit is de uiteindelijke reactie van Mobdesk
Geachte heer/mevrouw,
Allereerst wil ik u onze verontschuldigingen aanbieden voor deze ongevraagde SMS. 7222 is onze shortcode maar wij verhuren keywords op deze shortcode aan derden. Deze promoties voor jet keyword KIM liep niet via onze lijn maar via een oost-europeese gateway verstuurd met als afzender 7222. Wij hebben hier inderdaad veel klachten over gehad en de klant op deze werkwijze aangesproken. We hebben hem daarbij op de code of conduct in Nederland gewezen en hem gevraagd deze actie onmiddelijk te stoppen en de telefoonnummers waarover hij beschikt niet meer te gebruiken. Wij weten zelf niet hoe deze klant aan de telefoonnummers is gekomen, we hebben hem wel gevraagd deze nooit meer te gebruiken. Mocht u willen weten waar deze klant de nummers vandaan heeft kunt u contact opnemen met deze klant via http://www.xero9.co.uk
Nogmaals sorry voor het ongemak.
Groet,
-
Aug 18, 2005 om 18:04Ongewenste SMSjes.
Ik heb precies hetzelfde smsje gehad. Het bericht was verzonden op 11 augustus 12.47 uur. Ik heb me net als u nooit ergens voor aangemeld en ook nooit contact gehad met een "dienst" als dit. Het is mij ook nog een raadsel hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen. Daar probeer ik op dit moment nog achter te komen
Ik ontving het smsje toen ik op vakantie was (frankrijk). Dus ben nu pas actie gaan ondernemen. Ik heb vandaag contact gehad met T-mobile en ze heb ze te kennen gegeven dat ik niets betaal aan die dienst. Ik heb ze natuurlijk ook verteld dat het smsje van 7222 kwam. Een paar uur later hebben zij mij teruggebeld en hebben ze me verteld van welke organisatie het smsje vandaan is gekomen. Ze hebben mij een 0909 nummer gegeven (45 cent per minuut dat ga ik dus niet bellen, want dat gun ik ze niet) en een emailadres: smsvragen@mobillion.nl
Ik ben vervolgens naar de site gegaan die bij dat emailadres hoort en daar staan nog wat extra gegevens op:
Mobillion B.V.
Copernicuslaan 30
Postbus 554
6710 BN Ede
tel.: +31 318 64 88 33
fax: +31 318 64 88 39
e-mail: info@mobillion.nl
internet: www.mobillion.nlGelukkig gelooft mijn vriendin me wel (ik sms namelijk sowieso nooit) en ik hoop dat uw vrouw u ondertussen ook gelooft.
Met vriendelijke groet,
Sonne