Antwoorden gegeven door: sparla
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 8, 2021 om 12:47Klacht QWIC fiets
Dit moet je weten als je van plan bent om een QWIC fiets te kopen.
Na 41 maanden en 2950 km ging mijn QWIC Premium MN8 elektrische fiets van tweeduizendzevenhonderdnegenenveertig euro stuk. Volgens de dealer was de Bafang motor onherstelbaar kapot en moest vervangen worden. Alleen de motor zonder reparatiekosten zou minimaal 750 euro kosten.
Ik ben een oudere gebruiker en heb de fiets gebruikt voor o.a. boodschappen in de directe omgeving en verder de motor nooit extreem belast, daarnaast heb ik hem de winter niet gebruikten de fiets verder goed onderhouden.
Op 13-9 eerst mail naar QWIC gestuurd (daarna nog enkele) en pas op 8-8 het volgende antwoord ontvangen;
……….Ik lees dat u de fiets op 30 maart 2018 aangekocht en wij hanteren een garantieperiode van 2 jaar met een coulance regeling van enkele maanden, deze termijn is echter al verstreken. Ik kan begrijpen dat het een vervelende situatie is wanneer dit dan kosten met zich meebrengt……..
Sonja
Customer Service
Pedro de Medinalaan 11 | 1086 XK | Amsterdam | The Netherlands
Ik vraag me af of dit zomaar kan en mag.
Ik denk hier ook aan het conformiteitsbeginsel.
Er bestaat toch een gebruiksduurverwachting. Als consument heb ik recht op een deugdelijk product, en dan mag ik verwachten dat de motor het niet al na deze tijd begeeft. Ik mag toch van QWIC verwachten mij hierin tegemoet te komen.
S.S. Maastricht
P.S. Hier kun je het als klant verder mee doen!