Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: spijtebijt
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 19, 2014 om 13:40AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen VermogensplanVanochtend heb ik een mail ontvangen met daarin eindelijk de gevraagde brief met de juiste informatie over het afkopen van mijn Vermogensplan.
Goed geregeld Aegon Webcare! Dankjewel. Hier ben ik blij mee. Keep up the good work. -
Mar 17, 2014 om 13:39AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen VermogensplanWebcare van Aegon gemaild.
-
Mar 17, 2014 om 13:38AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen Vermogensplan[quote=gerboe schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 15:34]Het webcare team wil u helpen maar u reageert niet. Want 'u hebt nog meer te doen'. Dan houdt het op denk ik.
Aegon heeft niet eenzijdig de voorwaarden gewijzigd. Wel is er sprake van slordigheid bij Aegon.
Knullig maar dat kan gebeuren. Het is niet minder maar zeker ook niet meer dan dat.
Loslaten...
Jouw suggestie dat er slechts sprake is van slordigheid, is voorbarig en onterecht. Aegon heeft mij twee keer een brief gestuurd waarin andere voorwaarden voor afkoop stonden. Navraag leverde dus geen verbetering op. En hier op het forum heeft Aegon ook in eerste instantie verkeerde informatie verstrekt. Dus ik ben er niet gerust op.
Maar goed, ik zal Aegon een mail sturen. En ik houd je op de hoogte. -
Mar 14, 2014 om 14:07AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen Vermogensplan[quote=aegon schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 15:43]Beste Spijtebijt,
In ons vorige bericht hebben wij aangegeven dat wij je graag willen bellen. Hierop hebben wij tot op heden geen reactie ontvangen. Ben je nu voldoende geïnformeerd? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Vriendelijke groet,
Dete
Aegon Webcare
Ben ik voldoende geïnformeerd? Nee. Ik heb een heel duidelijke vraag. Ik heb een nieuwe brief gekregen met precies dezelfde foutieve informatie. Ik heb hier een vraag gesteld en twee verschillende antwoorden gekregen. Nee, ik ben dus niet voldoende geïnformeerd.
En ik heb er weinig vertrouwen in dat jij als Webcare team mij een brief kan sturen met dezelfde (ongewijzigde) voorwaarden. Daarom heb ik ook nog niet gereageerd, want ik heb nog meer te doen.
Deze gang van zaken geeft echter wel te denken. Een bank moet consequent dezelfde voorwaarden blijven hanteren om het vertrouwen niet te verliezen. En eenzijdig voorwaarden wijzigen, leidt echt niet tot een betere relatie. -
Feb 28, 2014 om 19:15AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen Vermogensplan[quote=tijger1 schreef op vrijdag 28 feb 2014, 16:13]@aegon
Hoe is het mogelijk, zulke onkunde.
Inderdaad, ik snap dat mensen fouten maken (doe ik zelf ook regelmatig), maar als ik dan expliciet vraag naar om een nieuwe brief met de juiste informatie en ik krijg dan weer een foute brief... En dat hier op dit forum van Kassa ook nog eens de verkeerde informatie wordt gegeven... Dat is echt niet goed. Het gaat wel even om mijn geld en niet over een paar aardappelen of zo. -
Feb 28, 2014 om 12:20AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen VermogensplanSorry AEGON Webcare, maar ik heb vandaag een nieuwe brief gekregen van AEGON toch echt iets anders staat dan hetgeen u hier beweert.
Citaat uit de brief: 'Wij wijzen u erop dat de opgegeven opnamewaarde ondervoorbehoud is. De definitieve opnamewaarde is afhankelijk van de belegde waarde die geldt op de datum van ontvangst van alle stukken door AEGON.'
Dit klopt dus niet! De afspraak is dat ik de waarde krijg die geldt op de eerste van de maand waarin het Vermogensplan wordt opgezegd. En dit aanbod blijft 30 dagen geldig. Ook dat staat dus niet in de brief.
Webcare Team: u kunt wel beweren dat het anders is, maar in de brief staat het zwart op wit.
Kortom, Aegon houdt zich niet aan zijn eigen regels. het excuus hiervoor dat AEGON een nieuw systeem heeft ingevoegd en dat daardoor het niet langer mogelijk is om de juiste informatie in brieven te zetten? Laat me niet lachen!
=aegon schreef op donderdag 20 feb 2014, 11:40: Beste spijtebijt,
Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan over de brief die je van ons hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent.
De brieven met afkoopwaarde hebben inderdaad een iets ander karakter gekregen. Dit heeft te maken met het feit dat we intern zijn overgestapt op een ander (beheer)systeem. De voorwaarden voor afkoop zijn echter onveranderd. Het voorstel heeft nog steeds een geldigheidsduur van 30 dagen, en bij de afkoopwaarde gaan we nog steeds uit van de eerste van de maand. Regels/voorwaarden zijn dus niet gewijzigd.
Ik hoop dat ik op deze manier wat meer opheldering heb kunnen geven. Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, laat het vooral even weten!
Vriendelijke groet,
Robert
Aegon Webcare -
Feb 20, 2014 om 19:43AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen VermogensplanIs deze reactie rechtsgeldig? Ik heb AEGON gevraagd om mij schriftelijk een nieuw voorstel te sturen met daarin de juiste voorwaarden.
Ik snap ook niet dat de persoon die ik aan de telefoon kreeg, niet wist wat de voorwaarden moesten zijn.
Kortom, ik vertrouw dit niet. -
Feb 17, 2014 om 10:35AEGON wijzigt eenzijdig voorwaarden afkopen Vermogensplan[quote=tijger1 schreef op maandag 17 feb 2014, 10:24]Contact opnemen met Aegon en vragen tot hoe lang het aanbod geldt. Schriftelijke bevestiging vragen.
Bedankt voor de tip. Heb ik gedaan. Nu maar hopen dat ik een fatsoenlijk antwoord krijg...
Blijft toch vreemd dat AEGON ineens de regels verandert...