Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: stedin
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 13, 2015 om 08:41Verboken Stedin-zegel Gasmeter (Eneco)Beste,
Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.
Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.
Met vriendelijke groet,
Ruben
Stedin Webcare -
Jun 2, 2015 om 09:55Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter[quote=wilhelmina59 schreef op maandag 1 jun 2015, 20:43]
Tikmeneer van Stedin
heb niet met je geknikkerd
Graag de fatsoenlijke u vorm.............
bvd
[quote=tijger1 schreef op maandag 1 jun 2015, 18:10]@stedin
Volgens mij refereert @wilhelina aan het gelij en gejouw in uw brief. Dat voor wat betref de "bejegening".
Fair enough, excuses als u dit als onbeleefd hebt ervaren. Dat is niet de bedoeling.
Groet,
Olivier -
Jun 1, 2015 om 18:04Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter[quote=wilhelmina59 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 09:55]
Stedin ga je schamen, niet alleen het kletsverhaal, maar ook de bejegening naar een klant toe.
Sorry Wilhelmina59, ik snap je reactie niet helemaal. Ja, ik maak een aanname over de situatie. Maar verder leek dit mij toch een duidelijke uitleg, toch?
[quote=tim boektoe schreef op maandag 1 jun 2015, 09:34]Dag meneer Olivier van Stedin,
Dat is een mooi onzin argument als mosterd na de maaltijd. 'Verispect zegt dat de meters niet meer voldoen'. De slager keurt zijn eigen vlees. Er zijn teveel belangen mee gemoeid. Precies zoals Levier al stelt: "Zou een bedrijf dat winst genereert uit de consumptie van gas en stroom, z'n klanten gratis tools ter beschikking stellen om z'n eigen winsten te drukken? Natuurlijk niet."
Nee, natuurlijk niet!
Verispect is een losstaande instantie die door het EZ bevoegd is gesteld dit soort tests te doen. Daarnaast, slager keurt zijn eigen vlees? Valt volgens mij wel mee, gezien dit dus vanuit de overheid komt en niet intern. Daarnaast wordt er geconstateerd dat een bepaalde meterserie niet meer aan de eisen voldoet en dus moet worden vervangen. Zelfs als dit vanuit ons eigen bedrijf zou komen, zie ik nog altijd het probleem niet. (Zie: Verispect)
Het is niet zo dat je ons aanspreekt op het functioneren van de meter en we vervolgens zelf testen en zeggen, deze functioneert naar behoren. Dat soort test worden juist daarom uitgevoerd door onafhankelijke, gecertificeerde instanties.
Daarnaast is de mate van verbruik voor ons niet relevant. Als klant betaal je Stedin (via de leverancier) om gas en/of elektriciteit naar je aansluiting te transporteren. Hiervoor betaal je een vast bedrag afhankelijk van de capaciteit. Als je dus energie en gas bespaard, veranderd dat niets in opbrengsten voor ons.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 16:44]
Maar wel "vervelend" dat Stedin dus zo'n smoezen zin gebruikt in hun mailing. Schrijf gewoon dat de meter vervangen wordt en bied ook de keuze aan tussen zogenaamd "slim" en een gewone digitale.
Hoi Tijger1, normaal gesproken staat er in zo'n brief "Beste klant, uw ...meter functioneert mogelijk niet meer naar behoren. Wij willen deze op ... tussen ... en ... komen wisselen. Als je het leuk vind om te zien, dit is een voorbeeld van zo'n brief.
In principe plaatsen wij wel slim, tenzij anders aangegeven door de klant. Ik ben het met je eens dat dit nog in die brief zou kunnen.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare -
Jun 1, 2015 om 12:21extreem hoog gasverbruikBeste Rob,
Het probleem is, als je meter inderdaad defect is en deze blijft hangen, je met een defecte meter zit. Zeker omdat er behoorlijke verbruiken mee gemoeid zijn, is het belangrijk dat er op de juiste manier vastgesteld wordt dat er een probleem is zodat wij ook zorg kunnen dragen voor de verbruikscorrectie. IJkingen worden ook uitgevoerd door een extern, onafhankelijk en gecertificeerd bedrijf. Het is dus ook niet zo dat de slager zijn eigen vlees keurt.
Maar ik zou nog altijd aanraden onze klantenservice te verzoeken de meter te ijken. Dan wordt er een klachtdossier aangemaakt, waarna de behandelaar van je klacht contact met je opneemt om de situatie eerst te bespreken. Dat geeft je ook de ruimte alle vragen en andere issues te bespreken.
Wat betreft bewijs kan je (zoals in dit topic ook al is aangegeven) foto's maken en evt een filmpje. Maar ik ben er ook van overtuigd dat mijn collega's van het klachtenteam al je vragen kunnen beantwoorden en je zorgen wegnemen.
Groet,
Olivier -
Jun 1, 2015 om 10:15extreem hoog gasverbruikHoi Rooy,
Wat vervelend dat je problemen hebt met de registratie van het gasverbruik.Als ik je verhaal lees en naar de verbruiken kijk die je aangeeft, verwacht ik ook dat er een probleem is met je gasmeter.
Het klopt dat wij op de klantenservice aangeven dat het niet waarschijnlijk is dat je gasmeter kapot is. Een groot deel van de meters die wij ijken, zijn namelijk niet kapot. Daarnaast is ijken behoorlijk kostbaar, waardoor wij altijd aanraden eerst de andere zaken uit te sluiten. Het ijken doen wij op kosten van ongelijk, dat wil zeggen wanneer de meter inderdaad defect is wij zorg dragen voor de kosten hiervan en ervoor zorgen dat je een verbruikscorrectie ontvangt. Is de meter wel goed, dan brengen wij de gemaakte kosten in rekening.
Overigens, wanneer je de hoofdkraan hebt dichtgedraaid en de meter blijft doordraaien kan je er vanop aan dat er iets niet klopt (er vanuit gaand dat je de hoofdkraan wel een tijdje dicht hebt gehad).
Wat ik je zou aanraden te doen is contact op te nemen met de klantenservice en aangeven dat je graag wil dat de meter geijkt wordt. Dan wordt er een dossier aangemaakt en bespreekt de klachtbehandelaar de hele situatie nog met je en, indien je dat wil, wordt dan de ijkprocedure verder opgestart.
@philip36: Zonder op de zaken vooruit te lopen, staan meterdefecten die afwijkend verbruik veroorzaken los van de slimme meter technologie. Vaak ligt de oorzaak bij fysieke beschadigingen.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare -
May 29, 2015 om 16:02Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterHoi Tim Boektoe,
Vervelend om te horen dat je zo lang hebt moeten wachten bij onze klantenservice. Ik kan me voorstellen dat dit irritatie opwekt, zeker wanneer er vervolgens geen concreet antwoord komt. Hiervoor wil ik je dan ook graag mijn excuses aanbieden.
Zoals Zoekster aangeeft, heb je altijd het recht om de slimme meter te weigeren. Wij vinden dat uiteraard jammer, vooral omdat de slimme meter een mooie tool is die je behoorlijk kan helpen te besparen.
Wanneer je een brief hebt ontvangen waarin wordt aangegeven dat je energie en/of gasmeter niet meer goed functioneert, betekent dat meestal dat deze is afgekeurd door Verispect. Je kan op hun websites ook alle afgekeurde meters terugvinden. Als netbeheerder zijn wij verplicht om deze meters te vervangen en dan brengen wij deze het liefst dus volledig up-to-date.
Maar goed, ik maak enigszins een aanname omdat ik niet je klantgegevens heb kunnen nakijken. Mocht je nog graag willen dat ik controleer om welke reden wij je benaderd hebben voor deze wissel, kan je je adresgegevens mailen naar webcare@stedin.net.
Tot slot, betreffende het artikel dat je linkt: Alle meters die door ons geplaatst worden verzenden alleen versleutelde data. Ook voldoet de dataverwerking aan de strenge eisen van het college bescherming persoonsgegevens.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare -
Apr 2, 2015 om 17:05slimme meter van Stedin[quote=kei-en-ei schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 15:34]De door Stedin geplaatste “slimme meter” bij buren 2 huizen verder zorgt er voor dat ik als radioluisteraar géén goede ontvangst meer heb op de midden- en kortegolf, door stoorsignalen met een sterkte van S9 tot S9+ en op de amateurbanden kan ik nu zelfs geen verbinding meer maken. Een klacht is al ingediend bij het AgentschapTelecom, afwachten dus!
Overigens heb ik er zelf er géén enkele behoefte aan om iedere minuut mijn energieverbruik te kunnen aflezen. De jaarlijkse standopgave en hieruit berekende verbruik geeft mij voldoende inzicht om zuinig met energie om te gaan. Slimme meter is voor mij alleen maar Elektrosmog!
Wat vervelend om te horen dat je problemen ondervind. Zoals Gompy2 ook aangeeft (zie hieronder), voldoen onze meters aan alle hiervoor gestelde eisen. Misschien is het inderdaad het beste om een controle te laten uitvoeren door het Agentschap Telecom en kan er vanuit die kant verder gewerkt worden.
[quote=gompy2 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 17:16]Een slimme meter communiceert door middel van GPRS (General Packet Radio Service) of PLC (Power Line Communication of Power Line Carrier) en de nieuwere meters, die aan DSMR (Dutch Smart Meter Requirements) versie 4 en hoger voldoen, maken geen gebruik meer van PLC maar van GPRS of Ethernet.
Als die buren dus een slimme meter hebben die d.m.v. PLC communiceren met het energiebedrijf kan dat een behoorlijk storingsveld opleveren in bepaalde frequentiegebieden.
Als het AgentschapTelecom komt controleren moet dat blijken, want een apparaat is type-goedgekeurd maar dat wil niet zeggen dat elk apparaat binnen de norm is of blijft.
Hieronder een link naar de site van OM Ben, PA2OLD, die een verslag met videootje heeft gemaakt aan hand van een testje die hij heeft gedaan bij zijn slimme meter, en die heeft er nauwelijks last van.
Klik hier-> More HF Interference on the Radio Amateur Frequency's
Alle slimme meters van Stedin maken gebruik van het GPRS systeem. PLC hebben wij niet geïmplenteerd. Al met al ben je goed op de hoogte Gompy2 :) -
Mar 31, 2015 om 17:59slimme meter van StedinBeste Janboezeroen,
Ik kan me voorstellen dat je zekerheid wil dat je meter uit staat. Afhankelijk van de versie en het type is dit wel of niet zichtbaar. Ook kan de wijze waarop dit zichtbaar is verschillen.
Als je meter administratief uit staat, worden alle verzoeken voor meterstanden automatisch afgekeurd. Wel kan het zijn dat je meter benaderd wordt onderhoudt of software updates. Uiteraard doen we dit alleen als dit nodig is.
Mocht je nog meer informatie willen over je slimme meter, kan je hier aangeven wat voor type het is (of het meternummer). Voor meer specifieke informatie kan je ook je vragen en adresgegevens mailen naar webcare@stedin.net, dan zorg ik dat deze beantwoord worden.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare -
Mar 20, 2015 om 12:53absurde meterstandenBeste Jerry,
Wat vervelend om te horen dat u problemen heeft met het verbruik op uw oude adres.
Wanneer u twijfelt aan de werking van uw meter, kan deze worden geijkt door een onafhankelijk, gecertificeerd bedrijf. Omdat Stedin de eigenaar is van de meter, gebeurd dit altijd in overleg.
Uit uw verhaal maak ik op dat de elektriciteitsmeter al is gecontroleerd. Ik ben benieuwd hoe dit is gebeurd, want een technische controle kan alleen worden uitgevoerd als de meter verwijderd wordt van de aansluiting. Dit zou betekenen dat er nu geen spanning uw installatie binnenkomt (vandaar dus mijn vraag).
Als u wilt dat ik deze case verder oppak, kunt u een mail sturen naar webcare@stedin.net met uw adres- en contactgegevens. Dan zal ik contact met u opnemen om de zaak verder te bespreken en waar nodig kunnen wij vervolgacties ondernemen.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare -
Feb 6, 2015 om 16:18elektra meter[quote=carola.83 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 16:06]@Stedin/Olivier: wat de prijs betreft had ik verkeerd gelezen: ik las 56,- euro voor elektriciteit en 60,- euro voor gas.
Dat kan gebeuren uiteraard, geeft niets :-).
[quote]De prijs hoort voor de particulier incl. btw vermeld te worden. Ex btw prijzen zijn voor de zakelijke markt.
Ik kan me voorstellen dat je dit zo ziet en in algemene zin heb je zeker gelijk. Maar in dit geval staat het duidelijk vermeld dat dit de prijs exclusief BTW betreft. Als je zegt dat het gemakkelijker is voor consumenten als wij dit inclusief BTW publiceren ben ik het met je eens. Wel is het op deze manier ook duidelijk waar je aan toe bent.
Groet,
Olivier