Antwoorden gegeven door: stins01
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 24, 2004 om 20:41durion energie bedrijf
In oktober j.l. kreeg ik bericht van Nuon, dat ik mijn "abonnement"had beƫindigd.Ik wist van niets en zij konden mij alleen vertellen, dat ik was overgestapt naar een nieuwe leverancier, maar ze konden niet zeggen welke.Uiteindelijk bleek dit Durion te zijn. Ik kwam hier achter, omdat een bedrag van mijn bankrekening werd afgeschreven.Ik heb direct een selctieve blokkering op de rekening laten aanbrengen en Durion geschreven, dat zij met onmiddellijke ingang alles weer terug moesten draaien.Geen reactie.Toen gefaxed.Geen reactie.Gebeld en met een manager gesproken. Uit het gesprek bleek, dat, wanneer zij nieuwe klanten trachten te ronselen, de gesprekken op een bandje opnemen.In ons geval hadden zij gebeld en onze zoon getroffen, die op de vraag of hij de Heer Stins was, bevestigend antwoordde.Dit was genoeg om ons in te lijven bij Durion.Een en ander berustte -volgens de betreffende manager- op een heel vervelend misverstand en alles zou teruggedraaid worden naar de oude situatie, dus weer aanmelden bij Nuon (overigens ook geen bedrijf om zaken mee te doen). U begrijpt het al, er gebeurde niets.Vervolgens hebben wij Durion een aangetekende brief gezonden, wederom niets.Inmiddels hadden we van Nuon bericht ontvangen, dat het maandelijkse voorschottermijnbedrag ruim 100 Euro per maand omlaag ging. Op ons verzoek dit vooral niet te doen, is men niet ingegaan.
U staat dus niet alleen in de Durionellende, maar dat had ik inmiddels via het Kassaprogramma al begrepen.Wij weten niet meer, wat we verder nog kunnen doen en wachten vol spanning de jaarafrekening van Nuon af.