Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: storm101
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 3, 2012 om 09:31REPARATIE HP LAPTOPDank jullie wel .
@ Zoekster, ook jij hebt mij uitstekend geholpen!
@Jobiejoba, ja in dit geval zeer zeker. Beter klantentevredenheid dan een klant die je op deze manier kwijtraakt!! -
Aug 3, 2012 om 07:56REPARATIE HP LAPTOPHallo allemaal,
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van de ontwikkeling rondom de vervelende gang van zaken omtrend de reparatie van mijn laptop.
Ik ben vorige week terug in de winkel geweest met de bedoeling om mijn laptop ongerepareerd op te halen en verdere aktie te gaan ondernemen. Bij aankomst in de winkel waren er andere personeelsleden dan aan wie ik mijn probleem als eerste had voor gelegd. Het toeval was de verkoper die mij in het verleden altijd goed van dienst is geweest net weer in deze winkel was herplaatst. zonder iets van het probleem af te weten merkte hij dat ik ontzettend boos en vooral teleurgesteld was. Deze man heeft onmiddelijk aktie ondernomen en heeft flink staan te bellen om het voorelkaar te krijgen om mijn laptop kosteloos te laten repareren. Bij het reparatie centrum bleef men erbij dat dit niet mogelijk was. Vervolgens heeft deze verkoper zijn rayon manager op de hoogte gesteld en hebben ze het via My Com geprobeerd. Dit helaas ook zonder enig succes. MAAR let op! Verkoper Collin Delvalle heeft ervoor gezorgd dat mijn laptop toch KOSTELOOS wordt gerepareerd . Hij erkende ook vanaf het eerste moment dat dit zeker geen defect was die door mij veroorzaakt is. De reparatie kosten worden door het filiaal betaald.
oorzaak is uitdroging van smeer in het scharnier door warmte afgifte van warmte door de laptop.Jammer dat HP dit probleem niet erkend!
HULDE AAN COLLIN DELVALLE die dit zonder meer verdient. Deze verkoper weet hoe hij klanten moet behandelen en vooral vasthouden!! Als er ook maar iemand is die bij deze firma promotie verdient is dit Collin Delvalle , verkoper bij DIXONS STADSKANAAL
Verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties die ik heb gekregen. In het speciaal degene waarvan ik helaas de naam niet meer weet die mij ook op de hoogte bracht van het uitdrogings verschijnsel.
Nogmaals , iedereen bedankt!!!
HULDE AAN COLLIN DELVALLE, WERKNEMER BIJ DIXONS STADSKANAAL!!!! -
Jul 26, 2012 om 20:11REPARATIE HP LAPTOPHallo allemaal,
Ik verzoek jullie vriendelijk om niet meer in te gaan op de reacties van Ik ben ik. Het is zinloos want hij of zij wil het niet begripen.
Het probleem is op dit moment in handen van een betere medewerker van Dixons en laten we dat even afwachten voordat we verder discusieren. Ik vind dit ook niet eerlijk ten opzichte van deze medewerker die wel van goede wil is
Groet,
Marja -
Jul 26, 2012 om 17:51REPARATIE HP LAPTOPHallo Ik ben Ik,
Als jij het allemaal beter weet dan de consumentenbond, consuwijzer en de wet ed, raadpleeg dan
eerst de site van Dixons zelf voordat je conclusies gaat trekken. Pas wanneer je echt weet hoe het daar geregeld is kun je weer reageren. Op deze manier zijn jouw reacties totaal niet juist en verre van terzake doende!! -
Jul 26, 2012 om 10:38REPARATIE HP LAPTOPHallo zoekster,
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Normaal zou ik dit nooit via het web doen maar ik voel mij er nu toe gedwongen
Ik kan absoluut niet tegen onrecht . Ik ga de laptop nu terughalen maar het gevecht om recht gaat gewoon door!!! -
Jul 26, 2012 om 10:09REPARATIE HP LAPTOPHallo zoekster,
Dank je voor je reactie.
In het kort het volgende:
Nieuwe laptop
Prijs 749.00 euro
Merk: HP
Type: Dv7- 4010Sd- AMDP320
Bij de verkoop is gemeld dat dit een prima laptop is waar ik zeker veel plezier van zou hebben. Ik heb er zelfs twee van aangeschaft.
In de specificaties wordt er oa. gesproken over Opvallend design. De HP pavilion dv7 ziet er mooi uit en gaat langer mee, met minderhoogwaardige onderdelen in een schitterende, duurzame aluminium behuizing.
Met de non conformiteit ben ik inmiddels bekend . Dixons zegt hier hierover:
Geachte mevrouw Franken,
Ik vind het vervelend om te vernemen dat u een defect heeft aan uw laptop, zoals ons filiaal al heeft aangegeven valt uw laptop buiten het 1 jarige garantietermijn dat van toepassing is op uw laptop. Echter kunt u wel aanspraak maken op de non-conformiteitsregeling.
Bij non-conformiteit krijgt u altijd een prijsopgave van de reparatie, u kunt contact opnemen met ons filiaal waar u uw laptop ter reparatie heeft aangeboden om eventueel aanspraak te maken op de 100% non-conformiteitsregeling na het ontvangst van een prijsopgave.
Wat ik echter uit uw verhaal opmaak betreft het hier een defect aan de ‘klep’ die door veeltallig(slijtage) gebruik defect is gegaan. In vele gevallen valt dit onder de zogeheten ‘user-abuse / gebruikersschade ‘ deze defecten vallen niet onder onze garantie of non-conformiteit voorwaarden. Mocht dit defect buiten onze garantie/non-conformiteit vallen kunt u deze wel ter reparatie aanbieden echter zijn de gemaakte kosten dan voor uw eigen rekening.
Met vriendelijke groet,
Randy Verschuren
Dixons
Active Care Team
Het antwoord van mij is als volgt:
Als U het hebt over non- conformiteit , staat het volgende in Uw voorwaardes: Natuurlijk kan het voorkomen dat de levensduur van een product niet geheel voldoet aan de verwachtingen, zelfs nadat de garantie termijn is verlopen. De periode waarin je mag verwachten dat er probleemloos met het product ka werken, wordt aangeduid als de gemiddelde gebruiksduur.. Dixons hanteerd voor de volgende produkten de volgende gemiddelde gebruiksduur: Notebook, 3 jaren !!!. Dit staat nb op julie site
Het antwoord van mij is als volgt:
Hoe maken jullie het aannemelijk dat het slijtage door veeltallig gebruik is ontstaan? Staat er ergens dat je een laptop maar beperkt mag gebruiken?.En waarom valt dit type buiten de garantie? Een klep is bedoeld om open en dicht te doen, anders was het geen klep tenslotte. ik vind dit een zeer kwalijk iets , dat jullie zo met jullie vaste klanten omgaan!. Ik wil graag bewijs van jullie dat het mijn schuld is dat de klep defect is!
Tevens staat op het fomulier dat ik moest tekenen bij het inleveren van mijn laptop het volgende: Aantal gemiddelde beschadigingen 0
aantal grote beschadigingen 0
Ik heb inmiddels contact gehad met consuwijzer, de consumentenbond en de volgende stap is mijn rechts bijstand want ik laat het er zeer zeker niet bij zitten
Dit alles valt ook te lezen op klachten kompas van de consumentenbond. daar staan iets van 5 klachten over Dions op dit moment waarvan 1 opgelost. de andere klachten heeft men 1 keer op gereageerd en vervolgen vervalt men daar in stilzwijgen.
groet,
Marja -
Jul 26, 2012 om 08:59REPARATIE HP LAPTOPVerder wil ik nog even melden dat ik al jaren met laptops werk en ik dit probleem nog nooit eerder heb meegemaakt. Ja en ik maak het scherm keurig in het midden open. Het reparatie centrum zegt dat het users abuse is omdat de laptop te vaak is gebruikt. Lachen vind ik dat want waar staat in de garantie hoe vaak je een laptop mag gebruiken? Een laptop heeft een klep en die dient ervoor om open en dicht te worden gedaan. Anders had ik wel een desktop gekocht!
Nb, de laptop ziet er keurig uit!!!
Op deze vraag krijg ik uiteraard geen antwoord van Dixons! -
Jul 26, 2012 om 08:51REPARATIE HP LAPTOPHallo Ik ben ik,
Jij schrijft dat je weer veel misstanden leest over garantie. Je zou de site van Dixons toch eens beter moeten lezen!. Hierin staat overduidelijk de voorwaardes te lezen. Dat zij er alle kanten mee opkunnen wettelijk gezien klopt helemaal. Pure misleiding noem ik dit. Verkooppraatjes genoeg
Als consument zijnde beloven ze je veel maar beloftes nakomen doen ze dus niet.
Netjes afhandelen doen ze dit dus ok niet want ze reageren niet eens meer
Een lokale computerzaak kan de onderdelen niet bestellen , dat heb ik uiteraard al geprobeerd. En ja , ik heb nog steeds vertrouwen in de consumentenbond
Het is nu aan Dixons hoe ze hier mee omgaan. Zij zullen moeten bewijzen dat het mijn schuld is dat het scharnier defect is. Bovendien, waarom komt dit vaker voor bij dit type laptop?. Ook krijg ik hier geen antwoord op van de firma Dixons. Ze wassen hun handen in onschuld. Never en nooit dat ik Dixons nog weer binnenstap als dit niet goed wordt afgehandeld. Ik heb altijd hier gekocht omdat ik dat stukje service krijg wanneer ik iets meer betaal . In 5 jaar tijd, 4 laptops, telefoons, printers en een spiegel reflex camera bij hun aangeschaft. Nooit problemen gehad. Tot deze ene keer . En dan geven ze niet thuis!!!!
Ik raad dus nu ook iedereen in mijn omgeving af om bij deze firma te kopen want zij nemen hun klanten absoluut niet serieus! -
Jul 25, 2012 om 18:50REPARATIE HP LAPTOPIk heb deze klacht nu gepubliceerd bij het klachten kompas en de reactie kwam al zeer snel. Bij alle klachten van Dixons begint het antwood standaad met: Ik vind het vervelend om te horen , om vervolgens de schuld weer bij de consument te leggen.Na mijn tweede reactie wordt het verdacht stil aan de kant van Dixons. Dit zie je trouwens bij alle openstaande klachten van deze firma. Ik raad iedereen aan die problemen heeft met een aankoop dit zowel hier te publiceren als op het klachten kompas. Het is pure machts misbruik om zo met je klanten om te gaan!!
Zowel de firma Dixons als de firma HP verdienen nooit meer een cent aan ons. Ik heb in het verleden heel wat gekocht en vrienden naar deze firma gestuurd maar ga ze dit nu allemaal afraden. Ik kocht altijd bij een winkel voor het extra sukje service maar weet nu dat dit niets betekent voor deze twee firma"s. Ik ga dus gewoon online kopen want zowel garantie als service bij Dixons houden niets in!!! En dan ben je ook nog voordeliger uit!! -
Jul 25, 2012 om 18:30Geen garantie bij HP laptopHallo Mark,
Ik kan mij volledig bij je aansluiten. Helaas is het niet alleen HP die zich onder de garantie uit werkt. Ook de firma Dixons weet zich hier heel goed van te distansieren. Het is te gek voor woorden. Ik raad je aan ook deze klacht op het klachten compas neer te zetten. Blijf vooral vechten tegen dit onrecht!!. deze firma's dienen aangepakt te worden. De firma dixons heeft trouwens een standaard antwoord bij het beantwoorden van hun klachten.(Ik vind het vervelend om te horen ) om vervolgens de schuld bij de klant neer te leggen. Dit is puur machts misbruik.!!
Succes en ik hoop dat je jouw klacht ook wilt deponeren bij het klachten kompas
Marja