Antwoorden gegeven door: supermario99
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 10, 2005 om 18:08Ervaringen met route mobiel na dit eerste jaar?
Het is nog veel erger dan dit. Ik las onderstaande reactie van een oud medewerker op het artikel over de dubbeldekkingen op het forum van de Telegraaf. Hieruit blijkt dus dat de ANWB precies weet wie dubbelgedekt is en wat voor dekkingen hij/zij heeft. Ik vind het een schande dat de ANWB, dat toch van oorsprong een belangenorganisatie is, haar leden zo bedonderd en geld uit de zak probeert te kloppen. Ik heb dan ook meteen opgezegd en me aangemeld bij Route Mobiel, die je gewoon helpt met pech en dat is het:
"Ook ik ben werkzaam geweest bij de ANWB wegenwacht zowel op de meldkamer als telefonist maar ook als planner en supportmedewerker. Ik heb de reactie van van Woekom gehoord op radio/tv maar de heer van Woerkom spreekt niet helemaal de waarheid als hij zegt dat hij niet weet wie de mensen met dubbele rechten zijn. Auto-importeurs melden namelijk alle kentekens van de auto's door die vanwege een de garantie termijn recht hebben op pechhulp en ook door de ANWB wegenwacht worden afgehandeld zoals Opel assistance, Volkwagen Alarmservice en nog vele andere merken. Bovendien kun je bij een pechmelding dan ook in het computersysteem zien of er dubbele rechten zijn. Wij mochten als telefonist dat niet aan de pechklant melden. Zo onstaan er rare situaties. Iemand wordt bijvoorbeeld hulp geweigerd op zijn ANWB lidmaatschap omdat hij in zn woonplaats staat en geen woonplaatsservice heeft. In het computersysteem is dan wel te zien dat hij deze rechten heeft volgens een contract met de importeur of leasemaatschappij. Dit mochten wij als telefonist niet melden maar moesten dan gewoon een woonplaatsservice afsluiten tegen verhoogde kosten. Hetzelfde geldt voor vervangend vervoer. Iemand die een ANWB WW basispakket heeft heeft geen rechten op een vervangende auto. Deze rechten waren er dan wel op grond van de Leasemaatschappij of Importeur. Maar de klant bleef in zo'n geval zonder vervangauto achter. De ANWB misleidt dus niet alleen de leden maar ook zijn contractklanten zoals de Leasemaatschappijen en Importeurs. Dit vaak als doorn in het oog van de Wegenwachten die ter plaatse komen en ontdekken dat er dubbele rechten zijn. Door de leiding werd ons voogehouden dat een pechklant zelf moet weten welke rechten deze heeft. Ik noem dat geen hulpverlening maar zakkenvullerij. Er zijn veel ANWB medewerkers die met dit soort zaken moeite hebben. Je wilt graag iemand met problemen helpen en ondanks dat deze rechten heeft, al is het dan ergens anders, moest je dit doodzwijgen. Dat druist zeer tegen mijn gevoel van ethiek in.
Naam bij de redactie bekend, di 30/8, 11:34 "