Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tak101
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 18, 2015 om 12:01Spyhunter fraude en MastercardEind goed al goed?
Het ziet er naar uit dat mijn laatste poging tot contact met dit conglomeraat van bedrijven eindelijk succesvol is verlopen. Het was mijn negende! poging. Uiteindelijk vond ik het email-adres van safecart (customerservice@safecart.com). Op hun support pagina wordt bovenaan de mogelijkheid geboden om via webmail support aan te vragen. Op geen van de drie pogingen die ik gedaan heb is ooit gereageerd, zelfs geen ontvangstbevestiging. (De andere pogingen waren respectievelijk met esellerate en enigma; geen van alle gevolgd door enigerlei reactie). Later ontdekte ik hun e-mailadres onderaan hun pagina, waarvoor je naar beneden moet scrollen. Tot mijn verbazing werd er nu wel gereageerd, zowel met een ontvangstbevestiging en enkele dagen later met het bericht dat de automatische renewal gestopt werd. Het zal me benieuwen of het nu inderdaad gedaan is met de afschrijvingen. Dit soort bedrijven zie ik er wel voor verdere "vergissingen".
Ik blijf buitengewoon ontevreden over de gang van zaken. Het hele systeem van te late informatie, onduidelijke of onjuiste informatie en het vervolgens bieden van communicatiemogelijkheden die niet werken stinkt naar frauduleus handelen. Er zijn op het internet genoeg klachten te vinden, zie o.a. de links van edrick3 en reflecs en daarnaast heb ik nog andere gevonden (zie bijvoorbeeld http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=13430).
Het geheel wordt ondersteund door MasterCard, met zijn merkwaardige regel dat het voldoende is dat je je creditcard nummer en geldigheidsdatum doorgeeft om een transactie af te sluiten, zonder dat van te voren duidelijk hoeft te zijn wat je precies gekocht hebt, de te betalen prijs of de voorwaarden voor de koop.
Ondanks deze afloop ben ik dus nog steeds geen "happy camper". -
Mar 15, 2015 om 21:34Spyhunter fraude en MastercardDank voor al het medeleven.
Ter informatie: ik ben bekend met alle websites van safecart/enigma/spyhunter/esellerate. Op de verschillende e-mails en webmails die we hebben verstuurd wordt òf niet gereageerd, of "men weet van niets". Het door mij afgedrukte order formulier bevat allerlei contactinformatie die of niet klopt, of niet werkt of je krijgt een reactie waar je niets aan hebt. Tot nu toe schiet het niet op.
Mastercard heeft gereageerd met de mededeling dat het voor een transactie voldoende is als de credit card gegevens (kaartnummer en geldigheidsdatum) verstrekt zijn. Dan is volgens hen de transactie een feit. Dat het achteraf in plaats van een eenmalige aankoop een abonnement bleek te zijn en in plaats van de aanschaf van één pakket opeens twee, daar zijn ze niet gevoelig voor. De pakketten zijn immers geleverd. Letterlijk schreven zij: "Een aantal abonnementen kunt u afsluiten door uw kaartnummer en geldigheidsdatum door te geven aan de exploitant die vervolgens de abonnementskosten aan u in rekening brengt via uw creditcard". De leverancier hoeft dus niet te beschikken over een afgesloten overeenkomst of enigerlei bewijs van de aankoop, maar kan eigenlijk leveren wat hij maar wil onder door hem bepaalde voorwaarden. Ook de koopvoorwaarden hoeft de leverancier niet van te voren verstrekt te hebben. Vage verwijzingen naar informatie ergens op hun website worden als voldoende beschouwd. De koper moet maar opletten! Erg fraudeurvriendelijk. Ik heb overigens mijn credit card afgesloten om toekomstige frauduleuze verkopen te voorkomen, maar daarmee ben ik nog niet van dit probleem af.
Het enige dat ik wilde was een software pakket dat mij afhielp van spam en malware dat op de computer van mijn vriendin terecht was gekomen en ik dacht dat een pakket waarvoor je betaalde vertrouwd zou zijn. Niet dus en daar kwam ik net een paar minuten te laat achter. De software functioneert overigens slecht en levert de meest uiteenlopende installatieproblemen op (hetgeen overigens op hun enigma website uitgebreid gedocumenteerd wordt). Ik heb de software zo grondig als mogelijk van mijn computer verwijderd. -
Mar 15, 2015 om 18:30Spyhunter fraude en MastercardDank voor uw reacties.
Wat betreft het ontbreken van een wilsovereenkomst: het werkt ontzettend slim. Ik wilde spyhunter aanschaffen en vulde mijn gegevens in. De koop was gesloten DIRECT nadat ik mijn creditkaart gegevens had ingevuld. Ik hoefde niet op een knop te drukken, ik kreeg geen overzicht van wat ik besteld had en kon het niet afbreken. Uit een onduidelijke order formulier wat ik kon afdrukken bleek dat ik twee programma's had aangeschaft, spyhunter en reghunter en in plaats van € 35 was ik opeens € 80 kwijt. Bovendien werd vermeld dat ik aangemeld was voor een "automatische verlengservice". Dat dat om de zes maanden is en dat daar hoge kosten aan verbonden zijn, werd niet vermeld.
Ik had dus nooit om al deze "extra service" gevraagd. Dat het "stom" is om in dit soort gehaaide frauduleuze praktijken te vallen, hoef je mij niet te vertellen. Ter verdediging: de websites zien er betrouwbaar uit en er zijn ook de nodige aanbevelingen te vinden voor spyhunter. Oplichters zijn vaker moeilijk te herkennen.En ik ben zeker niet de enige die hier in trapt.
Direct daarna probeerde ik contact te leggen met de firma('s). Bij Esellerate wisten ze van niets. Bij Safecard was mijn account onbekend; de verstrekte loginnaam en password werkte eenvoudigweg niet. Het systeem werkt op grond van te laat verstrekte informatie, onjuiste informatie en onbereikbaarheid. Verder verwijzen de sites naar elkaar, maar het blijft onduidelijk waar ik terecht kan voor het opzeggen van de "automatische verlengservice" is me nog steeds niet duidelijk. Niets werkt en op e-mails en webmails wordt niet gereageerd.