Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tdm
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 19, 2012 om 13:51anwb.Ik ben in ieder geval klaar met die klantonvriendelijke en verdomde commerciele ANWB want het is zoals frankie1977 zegt :het is een verzekering (ook al interpreteert de anwb dat anders) want er komt een assurantie verhoging bij en verzekeringen zijn bij verhogingen sowieso opzegbaar en wel een maand voor einde contract.
Maar omdat deze klote organisatie teveel macht heeft en ik en vele anderen geen zin hebben om een incasso aan te vechten moeten we het dit jaar zo laten maar daarna benik er klaar mee.
Ik heb desyijds het abonnement gehouden omdat het vertrouwd is maar ik heb ook nog eens een mobiliteitsgarantie van mijn dealer en dat is hetzelfde concept als je met pech komt te staan alleen is het bijkomemd voordeel dat je dan door een merkgerelateerde monteur word geholpen en misschien is dat net iets gunstiger qua kennis (zinder afbreuk te doen aan de ww monteurs want die zijn wel in orde).
Veel mensen weten niet dat als ze een auto dealer onderhouden je ook automatisch onder die mobiliteitsgarantie valt.VRAAG HET UW DEALER.. -
Nov 28, 2012 om 19:01anwbWerk jij soms zelf bij de anwb omdat je constant voor ze in de bres springt??
En kom nu niet aan met "dat zijn de regels" want lees dan maar eens op andere forums hoe de anwb soms met mensen omgaat,de tijd van vriendelijkheid en op weg helpen is niet altijd aan de orde en dan bedoel ik niet iedereeen hoor want de meeste monteurs zijn aardige kerels maar ook zij krijgen hun meerdere te maken als ze niet doen wat er word verlangt onder het mom van "voor onze leden"
Ik zeg niet dat voor iedereen de regels versoepeld moeten worden maar individueel zou dat mogelijk moeten zijn.Dat gebeurt overal maar jij vind een paar tientjes niet veel,waarschijnlijk heb je het beter dan het de meeste want mijn auto moet misschien wel weg juist door de situatie waar ik begrip voor vraag en dan betaal ik hoogst waarschijnlijk een gewoon lidm. zonder auto
Als je ze goed op de hoogte ben bekijk hun jaarcijfers dan maar eens,ze mogen van mijn alle winst hebben die mogelijk is maar verlies dan niet uit het oog door wie en wat het zover is gekomen DOOR DE LEDEN DIE AL JAREN BETALEN.
Ik vind het nog steeds jammer dat ze z"on monopolie posite hebben er zou eens een zelfde soort org. opgericht worden maar dan door de dealers/garagehouders zelf.
-
Nov 28, 2012 om 17:18anwb[quote=gompy2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:08][quote=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56]Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.
Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!
Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!
Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten
Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.
Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------
Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.
Ik weet wat er in de voorwaarden staat,mijn gaat het om het feit dat ik nu na 30 jaar lidmaatschap en zeggen en schrijven (gelukkig) 3 x gebruikt heb gemaakt van hun diensten er ook een coulance toegepast kan wordn omdat het om een verandering gaat en GEEN opzegging.
Ook de anwb is alleen maar gefocust op geld en winst maken,Ook had ik ze uitgelegd dat dit is i.v.m ontslag per 4 januari a.s en dit gisteren pas heb vernomen.
In deze zeer moeilijke tijd voor iedereen zou juist dat een pluim voor de organisatie zijn en een blijk van begrip.
Regels en voorwaarden zijn er ook om van af te wijken want als het de organisatie uitkomt wijken ze er ook van af. -
Nov 28, 2012 om 17:12anwb[quote=gompy2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:08][quote=tenormin schreef op woensdag 28 nov 2012, 14:56]Tja, je hebt met een groot mogol te maken; die zijn zo star als een ezel, dus daar kom je helaas niet vanaf voor volgend jaar. Dus nu al gewoon de buitenland hulp opzeggen, vragen om bevestiging en dat is alles wat je kan doen. Helaas. Klantvriendelijkheid kent de ANWB niet; alleen de hulpverleners op de weg zijn klantvriendelijk. Dit is een helaas verhaal.
Mens hou toch is een keer op met die baarlijke nonsens die je hier en in andere forums altijd neerplempt.
Als je ergens geen verstand van hebt dan moet je je van commentaar onthouden en eerst zorgen dat je je inleest hoe de daadwerkelijke feiten en regels zijn, en niet zoals JIJ denkt dat het is of zou moeten zijn, daar schiet niemand wat mee op die hier een vraag of een probleem heeft maar je zet die persoon wel steeds op het verkeerde been, klaar!
Topicstarter is ooit een verbintenis aangegaan met de ANWB. >Feit
Bij die verbintenis behoren bepaalde voorwaarden. > Feit
Topicstarter heeft bij het aangaan van die verbintenis een handtekening geplaatst, en behoort daardoor de voorwaarden te kennen. > Feit!
Topicstarter, op de site van de ANWB en ook in de papieren die je hebt gekregen van de ANWB staat onder meer het volgende:
______________________
Belangrijk om te weten
Bij alle Services van de Wegenwacht is het ANWB-lidmaatschap inbegrepen,
Als u besluit uw Service te wijzigen in een uitgebreidere Service (bijv. van Wegenwacht Nederland Service naar Wegenwacht Europa Service) dan gaat deze per direct in.
Het lidmaatschap en/of de Service van de Wegenwacht loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar een schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
Na een inschrijving voor of wijziging van één van de Services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB is ontvangen, heeft u in Nederland de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp.
Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Bij een uitbreiding van uw Service, betaalt u ons conform uw bestaande betaalwijze.
Als u uw e-mailadres in heeft gevuld, sturen wij u direct per email een bevestiging toe.
Na 2 dagen is uw wijziging zichtbaar op Mijn ANWB.
Na ontvangst van uw betaling krijgt u uw gewijzigde bewijs van overeenkomst en/of lidmaatschapsdocument direct toegestuurd. Tot die tijd kunt u de bevestigingsmail gebruiken als voorlopig bewijs van inschrijving. Bij pech onderweg dient u dit bewijs te tonen aan de wegenwacht.
Het ANWB-lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij u voor 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt.
------------------------------------------------
Het komt er dus op neer dat je nog een jaartje aan je Europa service vastzit, het is niet anders vrees ik.