Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: thunderr
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 21, 2013 om 11:57HI leaseconstructie ongunstig voor IphonegebruikersHet vervolg van de ellende met leasetoestellen van HI en bij het niet accepteren van de reparatiekosten geen vervangend toestel krijgen met hetzelfde besturingssysteem.
Nog steeds geen officieel bericht van HI gehad betreffende het omruilen van mijn defecte Iphone 4 8GB voor een Alcatel toestel met androidbesturingssysteem. Wel grappig eigenlijk je levert een Iphone in krijgt een Alcatel in je handen gedrukt geen officieel briefje dat dat is gebeurd en hoppa zoek het maar uit.
Door vervelende omstandigheden even niet de discussie voort kunnen zetten maar ik ben er weer.
Discussie blijft ongewijzigd. HI heeft nog steeds de voorwaarden niet aangepast van hun leaseconstructie. Inmiddels heb ik begrepen dat een aantal andere providers wel bij leaseconstructies aangeeft dat je als Iphone(lees: Apple)-gebruiker) en Blackberry-gebruiker bij het niet accepteren van het reparatiebedrag ingeval schade aan je toestel , aangeeft aan klanten dat ze een androidtoestel terugkrijgen. HI nog steeds niet heb het onlangs nog even getest.
Oftewel denk erom als je Iphone of Blackberry gebruiker bent en je sluit een leasecontract af met HI. Je krijgt bij schade aan je toestel(die je niet accepteert omdat de reparatiekosten bijvoorbeeld heel hoog zijn) geen vergelijkbaar besturingssysteem terug. Volgens de HI jongens en meisjes , die je zo leuk altijd met je en jou aanspreken, hebben Apple en Blackberry geen goedkope vervangende toestellen namelijk.
Maar ze weigeren bij HI dit op te nemen in de voorwaarden(en dan gaat het om het voorwaarden-artikel behorende bij het niet accepteren van het schadebedrag). Er staat dat er een vervangend goedkoper toestel wordt meegegeven maar er staat niet dat dit dus nooit een Appletoestel of Blackberry zal zijn. Wees gewaarschuwd en tuin er niet in...je blijft namelijk de gehele looptijd betalen alsof je een Iphione of Blackberry hebt!!
Mijn klacht gaat deze week naar de ACM/Opta/consuwijzer.nl .
Groet Ron
Wordt vervolgd -
Apr 25, 2013 om 11:53HI leaseconstructie ongunstig voor IphonegebruikersCarola,
Ik zal het je nog sterker vertellen...het is bij wet geregeld dat zaken goed omschreven staan in voorwaarden. Als dat niet is gebeurd is de provider of wie dan ook in overtreding. Dat geldt ook voor het waarcshuwen in een mondeling gesprek. Ik heb mijn huiswerk gedaan. Als klant moet je ervan uitgaan dat alle relevante uitzonderingen genoemd worden. Een voorbeeld:
In het geprek werd mij medegedeeld dat de leaseconstructie zo gunstig is omdat je altijd een vervangend toestel krijgt of je nu overgaat tot repareren of niet!
Probeer het maar eens...
neem nu eens de tijd op die de volgende zin kost:
' U krijgt altijd een vervangend toestel terug maar let wel op meneer of mevrouw als u niet akkoord gaat met reparatie krijgt u altijd een android teostel als vervangend toestel dus geen blackberry of Iphone-ios."
Einde zin...pak m beet 5 seconden....
Daarnaast kun je die zin opnemen in de algemene voorwaarden en mensen kunnen een echt goede beslissing nemen. Wat is de meest cruciale reden om een lease constructie aan te gaan? De constante factor van altijd een mobiele telefoon bij de ahnd te hebben en bewust wordt gekozen voor een Blackberry of Iphone juist vanwege de onderlinge uitwisselbaarheid met andere Blackberry respectievelijk Iphonegebruikers.
De discussie is prima mijn punt is dat het tijd wordt dat providers als HI het complete verhaal vertellen en als het verhaal met een zin compleet te maken is snap ik niet waarom HI dat niet toegeeft of evranderd of andere mensen in soortgelijke situaties excuses aanbiedt en zaken regelt zoals dat hoort in Nederland??
groet
Ron -
Apr 25, 2013 om 11:38HI leaseconstructie ongunstig voor IphonegebruikersHa die Mastaq,
Weet je wat het is mensen die kiezen voor een Aplle-ios of een Blackberry besturingssysteem doen dat omdat zij bijvoorbeeld combinaties leggen met andere apparatuur of omdat zij gebruikmaken van applicaties die onderling uitwisselbaar zijn met andere Blackberry c.q. Applegebruikers . Daarnaast zijn alle gevens die op de Sim kaart staan zaosl aderssen en andere gevens onbereikbaar geworden. En geloof mij dat is zo onwaarschijnlijk lastig !!! Dat kost je gewoon contcaten en business . Ik ben op die leaseconstructie ingestapt omdat in deze moeilijke economische tijden het een goede aanbieding leek. Een leaseconstructie lijkt ogenschijnlijk heel gunstig.
Nogmaals als iemand mij had verteld dat je geen vervangend , zelfde, besturingssysteem terug zou krijgen had ik het niet gedaan!
En daar Mastaq zit nu juist de angel. In Nederland worden wij als consumenten beschermd door warenwet en instanties als Opta en tegenwoordig ACM(de houder van de overheidssite consuwijzer.nl). Deze instanties bewaken dat ckubs als KPN en HI ons op een goede en juiste manier voorlichten over de produkten die wij aanschaffen.
Wat is er volgens jou op tegen om in het uitgebreide klantgesprek(hetgeen ik heb gehad) te zeggen: ' als uw leasetoestel kapot gaat krijgt u een ander toestel ervoor terug en dat is altijd een Androidtoestel' ?
Het is een zin die door iedereen te leren is en als klant kun je een echte beslissing nemen. Daar kan volgens mij iemand tegen zijn. En neem dat zinnetje dan gelijk even op in de algemene voorwaarden.
En nog een tip...kijk eens voor de gein naar de voorwaarden van de verzekring van onze HI vrienden(kosten per jaar en de kosten van het eigen risico bij de eerste schade en zie eens hoe dat eigenrisico oploopt....dan begrijp je het steeds beter...)
hartelijke groet
Ron Nijhof -
Apr 25, 2013 om 10:45HI leaseconstructie ongunstig voor IphonegebruikersEven voor de mogelijke lezers van dit topic:
De klantenservice van Hi heeft inmiddels aangegeven dat de leaseconstructie van HI ongunstig kan uitvallen voor zowel Iphone als, naar nu blijkt, ook Blackberry gebruikers.
Wees gewaarschuwd!
Iphone- en Blackberrygebruikers krijgen bij het niet accepteren van reparatiekosten van hun geleaste Iphone of Blackberry een vervangend toestel maar dat zal in alle gevallen een toestel met Androidbesturingssysteem zijn!
Dit wordt niet in de Hi winkels aan de klanten verteld omdat dit, volgens een Hi medewerkster onmogelijk is te doen omdat het teveel tijd zou kosten om klanten dit mede te delen???
Ook de algemene voorwaarden zijn daar onduidelijk over. In de voorwaarden staat dat als een contractant/klant niet akkoord gaat met reparatiekosten zij een goedkoper vervangend toestel krijgen . Nergens staat dat dit een Androidtoestel is. Dit is volgens diezelfde medewerkster : 'omdat Blackberry en Apple nu eenmaal geen goedkope toestellen hebben'. Toen brak mijn klomp helemaal . Is het een probleem voor de klant dat deze mobielmakers in de ogen van KPN?HI geen goekope toestellen maken? Is toch het probleem voor HI/KPN. Zeg dat dan minimaal tegen de klant als hij een leasecontract afsluit .
Ikzelf weet 100 procent zeker dat ik het dan niet had gedaan!!!
Wordt vervolgd. -
Apr 23, 2013 om 14:55HI leaseconstructie ongunstig voor IphonegebruikersLekkerisdat...het grote probleem voor een Iphonegebruiker is dat het dus niet duidelijk in de voorwaarden staat. Stel je voor je hebt een Iphone en je krijgt als vervangend toestel een Androidtoestel? Niet handig toch? En nu je hebt een Androidtoestel en je krijgt een Androidvervanger? Wel handig toch daarom sluit je ook een leasecontract toch?
Niemand vertelt je dat je als Iphonegebruiker geen Iphone als vervanger krijgt...niet in de winkel en ook niet in de voorwaarden...In die voorwaarden staat een eenvoudiger toestel...dus? Iphone3 ? Gebruikte Iphone4 ...er worden veel gebruikte Iphone4 toestellen ingeleverd bij de Hi en KPN winkels.
Ik wil niet moeilijk doen maar wil gewoon niet belazerd worden...
groet
Ron -
Apr 23, 2013 om 14:50HI leaseconstructie ongunstig voor IphonegebruikersBeste Christy...ik ben nog maar net begonnen... Het lastige met journalisten is dat ze niet snel opgeven vooral niet als ze alsmaar hetzelfde antwoord krijgen.
Ik zal de vraag simpeler houden:
Is het zo dat gebruikers van een Iphone bij het afsluiten van een leasecontract bij Hi slechter uit zijn dan Androidgebruikers. Ingeval het toestel schade heeft en de reparatie voor de gebruiker te duur is?
Simpele vraag lijkt mij
groet
Ron Nijhof