Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tim boektoe
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 14, 2015 om 22:02Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterWacht even…verhaal is nog niet af.
Ik werd vanmorgen gebeld door een Aziatisch klinkende dame die ff een nieuwe afspraak wilde maken. Ik zei dat ik geen afspraak meer nodig had omdat ik een afspraak met die Esther van gisteren had gemaakt. Die klopte niet volgens haar want zij zijn wettelijk verplicht om de meter te vervangen als de oude afgekeurd is. Als ik volgens haar geen afspraak wil maken dan komt Stedin met de politie langs om het te vervangen (notabene…).
Ik heb daarop Stedin gebeld en gevraagd naar Esther. Die was natuurlijk spoorloos en deze nieuwe dame wilde geen achternaam achterhalen voor mij. Komt erop neer dat Esther mij een loze belofte heeft gedaan. De afspraak was wel verwijderd, maar ze zullen net zo lang blijven bellen totdat ik een nieuwe afspraak met ze maak.
Ze kunnen onder geen beding mij een toezegging doen dat de monteur mij een normale uitleg kan geven en kan laten zien wat het verschil is tussen een smartmeter en digitale meter voordat hij deze plaatst. Ze weten niet eens welke ik krijg of wat die monteur die dag bij zich zal hebben.
M.a.w. als ik een ... tref die niks wil uitleggen "moet ik hem (en Stedin) maar VERTROUWEN" dat ik een digitale meter krijg en geen smartmeter. Ik kon a.d.v. het typenrummer op de website van Stedin (slager keurt zijn eigen vlees) terugvinden om wat voor meter het gaat. That’s it. Niks meer…
Volgens Stedin moet je maar gewoon slikken en geloven dat het wel goed komt. -
Aug 14, 2015 om 21:57Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterNu MOET Stedin bij mij een digitale gasmeter vervangen omdat de huidige is afgekeurd. Maar een rapport daarover kunnen ze mij tot op heden niet voorleggen. Wie zegt mij dat dit geen vals voorwendsel is ten tijde van de grote overheids-uitrol van 'slimme' meters die-toch-helaas-wettelijk-niet-verplicht-kan worden-gemaakt?!
En terwijl zij dan toch bezig zijn zullen we meteen ook de elektriciteitsmeter vervangen.... ja ja.
Wie verteld mij wat het verschil is tussen een digitale meter en een 'slimme'meter?! Ik ben geen expert. Moet ik die monteur op z'n blauwe ogen geloven dat hij ECHT een digitale 'domme' meter plaatst? Hoeveel krijgt hij als bonus wanneer hij toch een slimme plaatst?
Wie laat mij het verschil zien?!
Nu ben ik gebeld door Stedin en kreeg een alleraardigste dame aan de lijn die echt een oplossing wilde zoeken.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat zij de monteur niet kan gebieden een slimme meter en een digitale mee te laten nemen om deze aan mij te laten zien. Vreemd, maar het is zo. Maar ze kon wel de hele opdracht laten vervallen. Ook de vervanging is blijkbaar niet verplicht. Het verhaal gaat dus mooi niet door. -
Jun 24, 2015 om 17:06Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterDe 'Slimme meter' heb ik inmiddels telefonisch geweigerd. Ook heb ik 1,5 week erna een bevestiging per brief gekregen dat ik het geweigerd heb. Daarbij werd nog wel even 'gedreigd dat dag/nachttarief komt te vervallen en dat er bovendien nog een schakelklok nodig is om 's nachts het water te laten verwarmen als je een boiler hebt.' Nog meer verrassingen Stedin?
Werd ik net gebeld door een medewerker van 'Roll Out Service' van Imtech in 'modern jeugdig Nederlands'. Hij wilde namens Stedin een afspraak maken voor het inbouwen van de slimme meter…Ik vroeg hoe hij daar bijkomt aangezien ik net die meter heb geweigerd. Hij had een melding gekregen dat hij met spoed die meter bij mij moest installeren. Er staat niks in de computer dat ik het had geweigerd. “Dus, u wilt hem niet…?” "Nee, ik wil dat niet."
Vroeg ik hem naar z’n achternaam. Hield hij vol dat hij het niet nodig vond dat ik zijn achternaam weet. “……… van Imtech, dat is genoeg”. “Nee, dat is niet genoeg want ik ga Stedin bellen dat jij mij hebt gebeld en niet hebt doorgekregen dat ik geweigerd heb.” Het is toch normaal en netjes dat je een achternaam noemt als je uit naam van je werkgever belt? Na veel zessen gaf hij het dan uiteindelijk toch.
Bij Stedin sta je inmiddels ruim 11 minuten in de wachtrij…Ik hoop dat er veel mensen inmiddels goed geïnformeerd zijn over de ‘slimme meter’ en deze ook weigeren. Dan vind ik het geen punt dat ik er niet doorkom. -
Jun 1, 2015 om 17:03Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter@ Tijger1,
'Cat got your tongue?!'
Wat een pannenkoek reactie van je, maat. Heb je daar je 7 sterren mee verdiend?
Lukt het niet meer onderbouwde kritiek te leveren...?!
Volgens mij ben je gewoon een trol. -
Jun 1, 2015 om 13:40Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterPARANOÏDE, werd ook zo hard geroepen aan het adres van personen die scherp waren op het datagraaien van onze overheid en bedrijven.
En zie hier:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/nederland-en-niet-vs-tapte-18-miljoen-telefoontjes~a3590789/
http://www.volkskrant.nl/het-prism-schandaal/dochtermaatschappij-vodafone-hielp-bij-aftappen-miljoenen-internetters~a3798836/
https://decorrespondent.nl/1766/Vergeet-de-politiestaat-Welkom-in-de-belastingstaat/134502282728-dd8dad73
http://webwereld.nl/beveiliging/81641-nsa-zet-nederland-onder-druk-om-spionagewet-te-verruimen
@tijger1, mogen wij u dan naïef noemen? -
Jun 1, 2015 om 12:23Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter@ Tijgettje,
...m.a.w. als jij besluit jouw toiletbezoek op Facebook te posten dan heeft de overheid en bedrijven het recht om 'mee te kijken' en al die data op te slaan, gebruiken en door te verkopen?! -
Jun 1, 2015 om 09:42Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterNog even een helder beeld over de gevaren van de 'Slimme' meter m.b.t. straling
uitgelegd door Jerry Flynn:
https://youtu.be/c-F3nf47kAs?t=2m15s -
Jun 1, 2015 om 09:35Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter@ Levier,
Uitstekend verwoord! Ik had het niet beter uiteen kunnen zetten.
Dank.
Tim -
Jun 1, 2015 om 09:34Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meterDag meneer Olivier van Stedin,
Dat is een mooi onzin argument als mosterd na de maaltijd. 'Verispect zegt dat de meters niet meer voldoen'. De slager keurt zijn eigen vlees. Er zijn teveel belangen mee gemoeid. Precies zoals Levier al stelt: "Zou een bedrijf dat winst genereert uit de consumptie van gas en stroom, z'n klanten gratis tools ter beschikking stellen om z'n eigen winsten te drukken? Natuurlijk niet."
Nee, natuurlijk niet!
En het argument dat alle data versleuteld verstuurt gaan worden maakt geen moer uit. Alles wat draadloos is is per definitie te hacken. ]
http://webwereld.nl/beveiliging/85350-alles-in-je-woning-is-100-procent-lek--zelfs-de-beveiliging
Kijk naar die OV chipkaart.
Daarnaast zijn er nog tal van lekken waar Netbeheerders nu nog maatregelen voor moeten treffen! . https://www.security.nl/posting/416693
Hoe vaak hebben we moeten horen dat er weer data op straat is komen te liggen?!
"Foutje, bedankt!" Zoals we zo vaak van Minister Plasterk horen.