Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tismewat
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 30, 2012 om 11:08[edit] IN OPTIMA FORMABeste Liroy (en Hi Friend zoals in je profiel staat)
Als eerste mijn excuus dat ik zo dom ben en niet eens met het onjuist interpreteren van de voorwaarden zoals Hi klaarblijkelijk doet.
Jou geagiteerde reactie begrijp ik wel gezien je een “Hi Friend” en mogelijke medewerker van KPN bent. Zoals vragen nooit dom kunnen zijn, kunnen antwoorden dat wel. Een leuk voorbeeld hiervan is jouw antwoord: “als je op aanzetten klikt krijg je instructies voor als het niet werkt” ”de bundel is namelijk altijd actief”. Blijkbaar betekend “aanzetten” bij KPN c.q. Hi iets anders dan zoals in de van Dale vertaald als “op gang brengen”. Bij Hi betekend “aanzetten” dus “instructies”. Interessant om te weten.
Dat de bundel, je bedoeld waarschijnlijk de internet mogelijkheid, altijd actief is is juist het grote probleem. Verder is het aardig dat zoals je aangeeft “prepay en abonnement MAG van internet gebruik maken”. Erg veel dank aan Hi dat ik gebruik MAG maken tegen een forse vergoeding. Helaas wil ik dat niet maar moet ik het want als ik mobiel mijn Hi pagina bezoek kan het alleen en uitsluitend via het KPN netwerk en niet via mijn eigen Wifi installatie.
Verder dank dat je verwijst naar de tarieven & voorwaarden waarin dit omschreven staat. Wil je zo vriendelijk zijn even aan te geven waar dit staat. Klaarblijkelijk ben je goed geïnformeerd dus zal dit voor jou geen probleem zijn om dit even te vermelden.
Tot slot wil ik vermelden dat mijn telefoon precies dat doet wat ik wil met uitzondering van het probleem veroorzaakt door KPN c.q. Hi. Mocht je stapsgewijs kunnen vertellen hoe ik mijn telefoon dan moet instellen hoor ik graag van je. Ik ben nooit te dom om te leren.
Verder vreemd dat ik nog steeds geen antwoord van Hi heb ontvangen op de volgende vragen:
1. KPN/Hi plaats op mijn eigendom (telefoon) zonder mijn medeweten en/of toestemming bladwijzers met de intentie mij ongemerkt aan te zetten tot betaald internetverkeer via het KPN/Hi netwerk. Tevens zijn deze bladwijzers niet te verwijderen door mij, 100% eigenaar van het toestel.
2. Op de webpagina van Hi, zie de link in mijn vorige bericht, staat duidelijk aangegeven dat het gebruik van internet, indien er sprake is van een Bel & SMS abonnement, apart aangezet dient te worden. Dit betekend dat indien niet geactiveerd niet aanwezig.
3. Op de website van Hi kan ik mijn verbruik aan MB's in tegenstelling tot mijn Bel/SMS' verbruik niet zien terwijl deze mogelijkheid er wel is. Ook dit impliceert dat er geen verbruik plaatsvindt. -
Mar 30, 2012 om 11:02[edit] IN OPTIMA FORMAHierbij de reactie (van een vermoedelijke Hi medewerker) via het forum: https://forum.www.hi.nl/bel-bundel-and-datategoed-60/oplichting-optima-forma-5544/index2.html
Liroy
(Hi Friend
4.224 Reacties)
Die vragen zijn allemaal al beantwoord... Kwestie van lezen
Daarnaast heb je het verkeerd begrepen, die 1 euro per MB hoef je niet aan te zetten, die staat standaard altijd aan. Als je op de "Aanzetten" link klikt krijg je instructies voor als het niet werkt, zoals je ziet hoef je niet in te loggen of wat dan ook: de bundel is namelijk altijd actief dus er hoeft niets verandert te worden. Iedereen met prepay en abonnement mag van internet gebruik maken. Echter moet je daar bij gebruik wel voor betalen, jij dus ook.
De bundel staat dus altijd geactiveerd omdat internetten altijd mogelijk is. Dit staat overigens ook in het tarieven&voorwaarden plan beschreven, de internet kosten zonder bundel staan er altijd bij, en daar heb jij gebruik van gemaakt dus worden er kosten in rekening gebracht; logisch.
Er is al meerdere malen vermeld hoe je dit kunt voorkomen, als je dat blijft negeren moet je naar mijn mening niet klagen dat je telefoon dingen doet die je niet wilt dat ie doet. Je laat het zelf na om hem correct in te stellen. -
Mar 26, 2012 om 13:34[edit] IN OPTIMA FORMAHi (Hi medewerker naam verwijderd)
Helaas krijg ik geen reactie op mijn bericht nr 13 & 14.
Als het niet klopt wat ik schrijf kan je dat toch goed onderbouwd schrijven. Wat mij betreft kan de discussie gewoon op het forum voortgezet worden. Ik heb niets te verbergen. Wat voegt een brief toe. Kan dan alleen onzichtbaar afgewimpeld worden. Plaats jullie reactie maar op het forum.
Blijft staan dat ik klaarblijkelijk gelijk heb betreffende de punten 1,2 &3 van mijn op een na laatste bericht.
Beste Kassa medewerkers, is dit niet een interessant onderwerp voor jullie. Weer een duidelijk voorbeeld van misbruik van kennis en kunde van de telefoonproviders. -
Mar 26, 2012 om 13:29[edit] IN OPTIMA FORMAHierbij de reactie van Hi via het forum: https://forum.www.hi.nl/bel-bundel-and-datategoed-60/oplichting-optima-forma-5544/index2.html
Hi Tismewat,
Het lijkt erop dat we er op deze manier niet samen uit zullen komen. Dit vind ik jammer maar soms gebeurd dit nou eenmaal. Ik adviseer je om hierover een brief te schrijven. Ik stuur je het adres even in een privéberichtje.
Groetjes,
(Hi medewerker naam verwijderd) -
Mar 22, 2012 om 10:34[edit] IN OPTIMA FORMABeste Hi medewerker (naam verwijderd),
Dank voor je werk betreffende de vraag van mij over de algemene voorwaarden.
Je begrijpt dat deze verwijzing erg algemeen is en niet in de geest van het probleem zoals door mij aangekaart. Kijkende naar de algemene voorwaarden tref ik op dezelfde pagina artikel 1:7 sub 3 “Het is niet toegestaan misbruik te maken van een Aansluiting en/of Diensten, bijvoorbeeld door handelingen te verrichten, te doen of laten verrichten: a die, in strijd met de bedoeling van de Dienst, etc.”
En daar gaat nu juist om. De dienst die ik contractueel overeengekomen ben is Bel & SMS. Het feit dat KPN/Hi mij door mij ongewild gebruik laat maken van haar internetdienst is een handeling die in strijd is met de bedoeling van de dienst.
Voorts ga je geheel voorbij aan het volgende:
1. KPN/Hi plaats op mijn eigendom (telefoon) zonder mijn medeweten en/of toestemming bladwijzers met de intentie mij ongemerkt aan te zetten tot betaald internetverkeer via het KPN/Hi netwerk. Tevens zijn deze bladwijzers niet te verwijderen door mij, 100% eigenaar van het toestel.
2. Op de webpagina van Hi, zie de link in mijn vorige bericht, staat duidelijk aangegeven dat het gebruik van internet, indien er sprake is van een Bel & SMS abonnement, apart aangezet dient te worden. Dit betekend dat indien niet geactiveerd niet aanwezig.
3. Op de website van Hi kan ik mijn verbruik aan MB's in tegenstelling tot mijn Bel/SMS' verbruik niet zien terwijl deze mogelijkheid er wel is. Ook dit impliceert dat er geen verbruik plaatsvindt.
De tot nu toe gevoerde discussie versterkt mij in de overtuiging dat KPN/Hi onrechtmatig handelt door op oneigenlijke wijze mijn kosten negatief te beïnvloeden door mij ongewild en onbedoeld gebruik te laten maken van een dienst waarvoor geen rechtsgeldige contractuele overeenkomst voorhanden is.
Zie voor punt 2 van mijn betoog onderstaande "printscreen" van mijn persoonlijke Hi pagina betreffende mijn verbruik
Mijn verbruik.
Hieronder kun je zien hoeveel je deze maand verbruikt aan bellen, sms'en en internetten.
Bel & Sms tegoed
Nog 13 dgn
06/0304/04
15%
verbruikt
0%100%
Kosten buiten je bundel: €0,00
Let op: sommige gegevens zoals verbruik in het buitenland kunnen tot 24 uur vertraagd zijn.
Reageer -
Mar 22, 2012 om 10:02[edit] IN OPTIMA FORMAHierbij de reactie van Hi
Hi Tismewat,
Graag gedaan!
Alleen wil ik wel even aangeven dat ik hierboven heb aangegeven dat we als provider zo transparant mogelijk willen zijn en dat klanten altijd worden gewezen op de Hi voorwaarden. Hierin heb ik niet aangegeven dat in de voorwaarden staat dat je bij jouw bel & sms abonnement ook gebruik kan maken van de internetverbinding en dat dit apart afgerekend wordt. Maar in de voorwaarde staat wel dat de klant verantwoordelijk is voor het verbruik. Dat kun je terugvinden op de volgende link:
http://www.hi.nl/Overig/Algemene-voorwaarden.htm
Dan mag je op de volgende link klikken:
Algemene Voorwaarden Hi als je tussen 1 januari 2011 en 12 maart 2012 Hi beller bent geworden of je contract vanaf die datum hebt verlengd (pdf file) (dit is een pdf file) Dan kun je naar pagina 14 gaan en kijken onder atrikel 1:7 Gebruik.
Om ervoor te zorgen dat je toestel geen verbinding maakt, kun je jouw instellingen voor internetgebruik blokkeren.
Groetjes (Hi medewerker naam verwijderd) -
Mar 21, 2012 om 16:23[edit] IN OPTIMA FORMABeste Hi medewerker,
Na wat rondspeuren zie ik dit op jullie eigen website: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-j...l-Internet.htm
Dat betekend dat ik het gebruik van internet zonder bundel dit a € 1,- per MB kan c.q. moet aanzetten om er gebruik van te maken. D.w.z. indien je het niet aan zet kan je er ook geen gebruik van maken toch???????. Ik heb niets aangezet!!!!!! -
Mar 21, 2012 om 15:56[edit] IN OPTIMA FORMA(deze reactite kwam voor het bericht van 21 mrt 15:55)
Jammer dat je het gevoel hebt dat wij als bedrijf de klanten hiermee oplichten. Dat is absoluut niet het geval. Tegenwoordig zijn toestellen zo geavanceerd dat het toetsel automatisch verbinding probeerd te maken met internet. Jij als klant hebt de mogelijkheid om zodanig actie te ondernemen om te voorkomen dat je toestel verbindig maakt met internet. Wij proberen onze kwaliteit en service te waarborgen en doen ons best om deze constant te verbeteren, wij proberen onze klanten absoluut niet op te lichten en proberen altijd transparant te zijn en anders wordt de klant verwezen naar de voorwaarden op hi.nl voor extra informtie betreffende het abonnement. Sorry maar ik kan hier weinig aan veranderen en ik hoop dat je jouw toestel zo instelt, dat er geen mogelijkheid is om nog verinding te maken met internet. Om zo toch te voorkomen dat je onnodige kosten maakt.
Groetjes (naam HI medewerker) -
Mar 21, 2012 om 15:55[edit] IN OPTIMA FORMABeste Hi medewerker,
Dank voor je reactie.
Blijft echter duidelijk staan dat ik GEEN internet abonnement heb en jullie weigeren de doorvoersnelheid op 0 (nul) te zetten terwijl dit klaarblijkelijk wel mogelijk is. Ik heb geen overeenkomst met jullie betreffende het gebruik van internet. Uitsluitend om te bellen en sms'en.
Je verwijst naar de voorwaarden van Hi. Kan je aangeven waar staat dat ik bij mijn bel & sms abonnement ook gebruik kan maken van de internetverbinding en dat dit apart afgerekend wordt. Omdat je er naar verwijst zal jij ongetwijfeld exact weten waar dat staat en dat scheelt mij een hoop leeswerk.
Tevens is het uiterst merkwaardig dat ik op mijn rekeningoverzicht wel het bel/sms verbruik kan zien maar niet het verbruik aan MB's. Dit onderstreept mijn bewering dat Hi c.q. KPN op heimelijke en onjuiste wijze de klant op kosten wil jagen.
Je opmerkingen betreffende de telefoon is ongegrond en slechts een rookgordijn. Niet de telefoon faciliteert de internetverbinding maar Hi c.q. KPN. Voorts ga je in de discussie voorbij aan het feit dat KPN klaarblijkelijk zonder mijn toestemming bladwijzers op mijn telefoon c.q. in mijn browser zet die ik niet kan verwijderen. Ook dit is uiterst merkwaardig. -
Mar 17, 2012 om 15:45[edit] IN OPTIMA FORMA@dobby
Je mist waar het om gaat. Als je het niet (wil) begrijpen jammer. Zit niet te wachten op een gebruiksaanwijzing voor mijn foon, daar hoef je me echt niet mee te helpen. Nog zit ik te wachten op je vermeende expertise betreffende de hardware, Ik zit te wachten op, en verwacht, correct gedrag van providers.