Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tkoenen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 28, 2012 om 12:38Ziekenfonds of Particulier??Ik denk dat Utrecht in conflict komt met het landelijk beleid. Ook oude auto's hebben een typegoedkeuring, moeten aan APK-eisen voldoen en er moet wegenbelasting voor worden betaald. Bovendien worden de autobelastingen steeds meer ingericht naar de milieuaspecten van de (individuele) auto. Dat moet voldoende zijn. Als elke gemeente eigen eisen gaat stellen, wordt het een warboel van regels en bepalingen waar niemand de weg in kan vinden en waar niemand blij mee is. Ik vind dat als hier al iets voor geregeld moet worden, dit op landelijk niveau moet en niet op plaatselijk niveau. De gemeente Utrecht trekt hiermee een veel te grote broek aan!
-
Feb 20, 2012 om 13:48Storting van een geldbedragHet storneren van een bedrag gaat alleen maar als het om een incasso gaat, niet als je zelf geld hebt overgemaakt. Het is de bank die hier een fout heeft gemaakt: de bank hoort te controleren of de naam van de begunstigde en het bankrekeningnummer bij elkaar horen. Als dat niet zo is, moet de bank het geld terugstorten. Banken proberen hier onderuit te komen door te stellen dat het ondoenlijk is bij het gigantisch aantal transacties deze controle uit te voeren. Maar daar hebben ze nu juist computers voor. Als ik bij internetbankieren ING een naam of nummer intik die niet bij elkaar horen, wordt ik direct door het programma gewaarschuwd. Het kan dus wel en u moet bijk de bank uw geld terugvgragen omdat de bank hier een fout heeft gemaakt!
-
Dec 23, 2011 om 14:21Kwaliteit TomTom kaart ArgentiniëIk heb hetzelfde meegemaakt met NavTech: ze maakten reclame met volledige dekking Europa, maar Ierland bleek slchts gedeeltelijk gedekt. NavTech heeft dit (na enig aandringen van mijn klant) opgelost door een volgende versie met volledig gedekt Ierland gratis aan mij op te sturen.
-
Dec 23, 2011 om 14:16HEMA Verzekeringen EllendeIk heb een huisdierenverzekering bij HEMA-verzekeringen. In oktober 2011 nota’s ingediend, daarna niets meer gehoord. Op diverse e-mails kwam geen reactie. Daarom maar gebeld. HEMA-verzekeringen stelde toen dat de nota’s dateerden van vóór juli 2011. Op die datum is HEMA/verzekeringen als tussenpersoon overgestapt van verzekeraar. In plaats van met verzekeraar EON doen ze nu zaken met Achmea. Nu wordt mij gezegd dat ik de nota´s van voor 1 juli 2011 bij Eon had moeten indienen. Met de nota´s die ik heb ingediend hebben ze niets gedaan, ze weten ook niet waar die gebleven zijn, ik moet het zelf maar uitzoeken. Ik heb aangegeven dat ik een verzekeringspolis van HEMA/verzekeringen heb, dat HEMA/verzekeringen de premie int en dat ik dus ook verwacht dat HEMA/verzekeringen mijn claim betaalt. Ik heb nota bene van HEMA bericht gehad dat ze per 21 juli van verzekeraar zouden veranderen, maar dat dit voor de verzekerden geen gevolgen zou hebben± zelfde premie, zelfde voorwaarden. Antwoord HEMA/verzekeringen op dit alles: “We begrijpen uw frustratie, maar het is niet anders. Wij kunnen niets voor u doen”. Aangezien ik geen originele nota’s meer heb kan ik mijn schade nergens claimen. Wat een zeperd van HEMA!