Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: toselien
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 27, 2015 om 14:51StankAlle goede adviezen ten spijt: niets helpt !
'k Heb het zelf allemaal uitgeprobeerd, zonder resultaat. Ondanks dat ik altijd minimaal 1x per week een witte was op 95 gr. draai, ging de machine na verloop van tijd ruiken en regelmatig zaten er zwarte vlokken op het wasgoed.
Gelukkig (!?!) is hij stuk en hebben we gisteren een nieuwe gekocht. Ik ga m'n uiterste best doen dit probleem te voorkomen door na iedere wasbeurt de rubberen ring goed droog te maken, de deur open te laten staan en 1x per maand te spoelen met soda of schoonmaakazijn.
Of het ditmaal lukt ? Ik heb m'n twijfels. -
Sep 10, 2012 om 16:25betaalautomaat van Lidl + Aldi weigert betaalpas Triodos-bankAfgelopen donderdag belde de manager van het Lidl-filiaal, waar ik de problemen met betalen had. Hij had contact opgenomen met de leverancier van hun pinautomaten en stelde mij een aantal vragen. Tenslotte vroeg hij mij de eerstvolgende keer dat ik in de supermarkt kwam, samen met hem naar de kassa te willen gaan zodat hij zelf kon zien wat er gebeurde. Hij zou aan de betreffende leverancier doorgeven dat wij het zo hadden afgesproken.
Een kwartier later belde hij weer op met de mededeling dat de leverancier het hier niet mee eens was (!?!) en dat er verder geen actie moest worden ondernomen. Jammer genoeg was ik net het huis uit en nam mijn man de boodschap aan, waardoor ik niet heb kunnen vragen wat hiervan de reden was.
Echter .........., afgelopen zaterdag boodschappen gedaan bij het betreffende Lidl-filiaal en zonder probleem kunnen pinnen !
De afgelopen week had ik al probleemloos bij AH, C1000, de Plus en Kruidvat gepind, wat mijn vermoeden bevestigde dat het niet aan mijn pinpas kon liggen.
Nu maar hopen dat het bij Lidl ook goed blijft gaan.
Bij deze bedank ik Iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag, voor het meedenken en het doen van suggesties. -
Aug 29, 2012 om 15:05betaalautomaat van Lidl + Aldi weigert betaalpas Triodos-bankHallo Stacey,
Waar het mee te maken heeft, is onduidelijk. Ik doe al jaren boodschappen bij de Lidl en de Aldi en betaal al jaren met mijn Triodos-pinpas. Nooit problemen gehad. Tot nu dan.
Er is duidelijk iets verandert. -
Aug 29, 2012 om 15:01betaalautomaat van Lidl + Aldi weigert betaalpas Triodos-bankDe Triodos-bank heb ik inderdaad gemaild en ik wacht nog op hun antwoord.
Op de site van Lidl staan geen adresgegevens, bij Aldi staan een aantal adressen waarnaar sollicitaties gestuurd kunnen worden.
Ik heb geen zin om zomaar lukraak brieven met al mijn gegevens er in te gaan versturen naar adressen waarvan ik maar moet afwachten wie er wat mee doet. -
Aug 31, 2011 om 15:32kan bijlage niet openenHallo Edrick,
Ik heb Windows 7 en daarin kan ik het tabblad Bestandstypen niet vinden onder
Mapopties.
Gelukkig ben ik niet de enige digibeet, dus durf ik het wel te vragen: kan ik Microsoft Office Home and Student 2007 veilig verwijderen en alleen Powerpoint gebruiken ?
Dat hele Office-gedoe gebruik ik toch niet, ik heb voldoende aan mijn ouwe vertrouwde MS Works.
Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Alvast bedankt ervoor.
Toselien. -
Aug 31, 2011 om 11:53kan bijlage niet openenHallo Edrick,
Is er ook een oplossing voor de bijlagen die ík niet kan openen ? De meeste bijlagen openen bij mij in Microsoft Office Home and Student 2007. Om de bijlagen te kunnen bekijken moet ik een 25-cijferige productcode invullen, welke ik niet heb. Als ik dit wegklik kan ik wel de plaatjes/foto's/filmpjes bekijken, maar de achtergrondmuziek verdwijnt. Bovendien vind ik het hinderlijk steeds die vraag te krijgen.
Ik hoopte dit probleem op te lossen door powerpointviewer te downloaden, maar dat blijkt niet te werken.
Heb je voor mij ook een advies ?
Alvast bedankt.
Toselien. -
Jun 8, 2011 om 11:41HuurverschillenWat er de reden ook voor is: raar blijft het wel !
Waarom moet er tregenwoordig zo'n onduidelijkheid worden gecreëerd ?
In november 2010 verhuisde onze buurvrouw. We woonden 28 jaar naast elkaar en betaalden al die jaren dezelfde huur.
Onze nieuwe buren betalen maar liefst € 90,-- meer per maand voor dezelfde woning. Ik vind dit een grof schandaal. Waar is dit op gebaseerd ?
Het gevolg van deze huurverhoging is wel dat de nieuwe bewoners geen aanspraak kunnen maken op de huurtoeslag, als ze daar al voor in aanmerking zouden komen.
Voor mij is dit een vorm van "scheefgroei" die niet wordt veroorzaakt doordat bewoners met een te hoog inkomen in een (te) goedkope sociale woning blijven wonen, maar één die door de zichzelf verrijkende woningbouwvereniging wordt veroorzaakt.
Of heb ik het helemaal mis ? -
May 20, 2011 om 15:41HuursubsidieBel even (gratis) naar 0800-0543 en druk op de keuzetoets "Toeslagen". De Belastingmedewerker kan u precies vertellen waar u recht op heeft.
Houd zowel het BSN van uzelf als uw zoon bij de hand, dan kan alles eenvoudig worden nagekeken en krijgt u meteen antwoord op uw vraag.
Hebben u en uw zoon wel beide Zorgtoeslag ?
Bovendien, wat hierboven al eerder is opgemerkt, is het eenvoudig om op www.toeslagen.nl een proefberekening te laten doen.
Succes. -
Mar 29, 2011 om 15:14Hoe kiezen jullie je bank of hoe hebben jullie deze gekozen?[quote=anduril schreef op dinsdag 29 mrt 2011, 13:31][quote=natuurmens schreef op dinsdag 29 mrt 2011, 13:21]Ik ben bij mij bank gekomen omdat ik zelf mijn pincode kon kiezen
Welke bank is dat? Al die verschillende pincodes beginnen mij ook te storen.
Hallo Anduril,
Alle informatie is te vinden op www.triodos.nl.
En welke pincodes precies beginnen je te storen ?
Als je overstapt naar een andere bank krijg je ook nieuwe pinpassen. Na de eerste activering kun je zelf kiezen voor een pincode en dat kan ook een jouw bekende, vertrouwde zijn.
Veel succes,
Toselien. -
Mar 29, 2011 om 13:27Hoe kiezen jullie je bank of hoe hebben jullie deze gekozen?De reden voor ons om ongeveer 2 jaar geleden over te stappen naar een andere bank was de overname van de Postbank door de ING. Hiermee verdween het begrip "giro/gireren/girorekening" en dat vond ik jammer. Bovendien werd de service minder, bellen met de klantenservice kost € 0,10 per minuut en mailen kan al helermaal niet meer. Het bericht over de gigantische bonussen die nu weer uitbetaald zouden worden, bevestigde voor ons dat wij een goede keuze hadden gemaakt, ook al hebben de heren er nu voor de goede sier, (zogenaamd !?) afstand van gedaan.
Onze huidige bank is de TRIODOS-bank.
Hiervoor hebben wij gekozen vanwege het idealistische beleggen. Bovendien was deze bank niet betrokken bij de kredietcrisis en ik heb nog niets gehoord of gelezen over vette bonussen. Ze ondersteunen de mini-krediets in de arme landen en dat spreekt mij zeer aan. Bovendien bieden zij een voortreffelijke overstapservice aan, waardoor het heel gemakkelijk is om je geld bij hen onder te brengen. Als ik al eens telefonisch een vraag stel dan krijg ik altijd iemand aan de telefoon die rustig, vriendelijk en meedenkend is. En dat tegen het normale tarief !
Voor ons een goede keus die ik jullie van harte kan aanbevelen.