Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tvrijsewijk
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 3, 2014 om 11:36ervaringen reparatie's asus laptop@aalita
ik heb mijn laptop nooit meer teruggezien. Probleem was niet op te lossen volgens asus en heb na 3 maanden het aankoopbedrag terug gekregen. Nieuwe laptop gekocht bij een klein computerzaakje bij mij in de buurt en na enkele maanden weer hetzelfde probleem. dit keer bracht ik de laptop terug naar deze winkel en dag erna kon ik de laptop weer ophalen.... -
Dec 20, 2012 om 16:03ervaringen reparatie's asus laptopbegin oktober heb ik een asus laptop van €750,- bij de saturn te Tilburg gekocht. Nog nooit zo'n slechte service van beide partijen meegemaakt.
Na 1 maand (8 november 2012) ging de laptop niet meer aan na de installatie van windows 8. Er stond dat automatisch herstellen niet meer mogelijk was. Een herstelpunt herstellen was ook niet mogelijk en zelfs heel windows 7 opnieuw erop zetten was niet meer mogelijk!
De volgende dag ben ik gelijk naar saturn gegaan om verhaal te halen. Hier kreeg ik enkele goede tips om ervoor te zorgen dat ik weer bij mijn bestanden kon en dus niet alles kwijt zou zijn, namelijk linux OS op een usb stick zetten en dan vanuit de USB opstarten. Dit was allemaal perfect gegaan maar nogsteeds deed de laptop niks anders dan aangeven dat automatisch herstellen niet mogelijk was.
Ik besloot om asus te bellen om te kijken of asus mij kon helpen aangezien de laptop nog geen maand oud was. De vriendelijke medewerker (Mark) kon mij een recovery programma sturen per mail waardoor het probleem verholpen zou zijn. Mocht dit niet het geval zijn kon ik terug bellen om een reparatie afspraak te maken. Dan zou de laptop zo snel mogelijk opgehaald worden en binnen 10 werkdagen weer terug bij mij thuis zijn.
Dezelfde dag ben ik weer teruggegaan naar Saturn om de laptop daar af te geven om te kijken of dat de "specialist" daar mij kon helpen. De volgende dag werd ik gebelt of ik de back-up schijven nog had en of ik die even langs wilde komen brengen. Ik had uitgelegd dat ik dat al 3x geprobeerd had maar dit niet werkte. Dan was mijn enige optie nog op de laptop terug te sturen, via saturn zou dit 3 weken duren. Dan maar zelf een afspraak maken...
Afspraak gemaakt om de laptop op te halen, dit werd dezelfde dag nog gedaan.
3 weken later nogsteeds niks gehoord van ASUS dus maar even naar de hotline gebelt. Hier werd mij verteld dat de laptop nog niet gemaakt was maar dat ze er wel volop mee bezig zijn. Het kon dus nog wat langer duren. Ik vroeg waarom ik niet op de hoogte hiervan gesteld was, maar kreeg geen duidelijk antwoord. binnen 1 tot 1,5 weken zou ik de laptop terug krijgen en anders zou ik een nieuwe opgestuurd krijgen (na 30 dagen in reparatie).
Vandaag weer eens gebelt met ASUS aangezien ik toch een achterstand opbouw met school op deze manier. De laptop was nogsteeds niet gemaakt!! hij was nou in Emmen voor verdere reparatie en toen ik over de 30dagen begon wisten ze nergens iets van af. Ze zouden gaan overleggen wat ze ermee zouden doen en dit krijg ik voor maandag de 24e te horen. Zeggen ze...
Een laptop van 1 maand oud, die vervolgens al bijna 2 maanden reparatie ondergaat. 10 werkdagen waren beloofd en ASUS heeft mij nooit ook maar iets laten weten, laat staan Saturn. Constant heb ik zelf moeten bellen aangezien ASUS zich nooit aan de afgesproken afspraken hield.
Ik ben er helemaal klaar mee! -
Dec 12, 2011 om 00:07the phone housewebdeal van de phonehouse... nog nooit op zo'n manier opgelicht. Begin oktober heb ik de samsung galaxy s2 aangeschaft via de webshop. de webdeal was dat de telefoon maar 40euro zou kosten. In de winkel en bij de webshop werd er goed geadverteerd met het feit dat de eerste 3 maanden gratis waren. Heb dit dan ook meerdere malen gechecked voordat ik de telefoon ging bestellen omdat ik niet veel vertrouwen in de phonehouse had nadat ik wat recensies had gelezen op het internet. Toch ging ik ervoor en bestelde de samsung galaxy s2 op de webshop. Alles ging erg vlot en ik werd al snel gebelt over wanneer ik tijd had om de telefoon in ontvangst te nemen en mijn handtekening ging zetten.
Binnen 5 werkdagen had ik de telefoon thuis en het contract van T-mobile ondertekent. iets van the phonehouse zat er niet bij. Ik natuurlijk erg blij met mijn nieuwe smartphone en had tot nu toe niks te klagen over de service...
de eerste maand ging voorbij en uiteindelijk ging op 5 november mijn abonnement bij T-mobile in. Mooi, eindelijk internet op mijn telefoon. Nog steeds niks te klagen over the phonehouse.
18 november. er werd 80euro van mijn rekening afgeschreven door T-mobile. Erg vreemd dus belde ik T-mobile. Een anti-empatisch mens stond mij te woord en ik voelde me bijna schuldig dat ik had durven bellen naar T-mobile. maargoed, de schuld ligt bij the phonehouse werd mij verteld. geen probleem, ik fiets er even langs.
"Tja, zou je toch even naar the phonehouse moeten mailen", werd mij hier verteld. "Maar jullie zijn toch de phonehouse?", "ja maar dat is een andere afdeling en kunnen wij niks mee". uiteindelijk een telefoonnummer meegekregen (die niet klopte dus zelf juiste nog opgezocht). Volgende dag gebelt en na 30minuten in de wacht te hebben gestaan was ik binnen 2 minuten klaar aangezien ze er niks mee konden en ik maar even moest mailen.
vervolgens deze mail gestuurd:
2 maanden geleden bij thePhonehouse webshop een galaxy sII aangeschaft met I200 abbonement (web only deal), 1 maand geleden is deze ingegaan. maar al snel werd de eerste afschrijving gemaakt. Een maandbedrag werd afgeschreven en natuurlijk de aansluitkosten. meteen contact opgenomen met T-mobile en hier werd mij vertelt dat het probleem bij thePhonehouse ligt. Gelukkig is thePhonehouse niet ver van mijn huis vandaan en dan dus ook meteen langs gegaan om het probleem na te vragen. Hier werd mij verteld dat ik online thePhonehouse moest contacteren.
in de bevestiging van de bestelling stond niks over de 3 maanden gratis bij nader inzien, maar op de site stond dit wel vermeld (dit zullen jullie vast en zeker geregistreerd hebben staan). Ik hoop dat jullie dit probleem kunnen uitzoeken en dat er zsm contact word opgenomen met mij.
Tim van Rijsewijk
na een week nog geen reactie gehad terwijl ik meteen een automatisch bericht kreeg dat er zo snel mogelijk contact zou worden opgenomen met mij. En dan moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat ik binnen enkele dagen werd gebeld door de phonehouse om alles te regelen, hier zijn ze dan wel weer snel in. na deze service heb ik nooit meer iets mogen vernomen van de phonehouse en na een aantal mails zijn we nou alweer een maand verder en heb nogsteeds niks vernomen. Zal het er nog van komen of moet ik serieus twitter gaan aanmaken omdat het zo blijkbaar wel werkt?