Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: user999
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 27, 2007 om 20:57Belstatus T-MobileHelaas moet je gewoon afwachten (belstatus ligt inderdaad fors op zijn gat, is al enige weken totaal offline, geen idee wat er aan de hand is). Je zou de gesprekstellers op je telefoon in de gaten kunnen houden, maar dat geeft niet meer dan een vage indicatie (ten eerste omdat die per definitie afwijken van de daadwerkelijke gesprekstijden, ten tweede omdat netwerken de eerste minuut standaard volledig afrekenen, waar je telefoon geen rekening mee kan houden).
-
Feb 25, 2007 om 20:59Vervangende telefoonDe meeste prepaid telefoons zijn dubbel gesimlockt, dat wil zeggen dat ze alleen prepaid simkaarten van de provider in kwestie accepteren - geen abonnementskaarten. T-Mobile is hier echter wat inconsequent in; soms zijn ze wel voorzien van een prepaidlock, soms niet. Oftwewel: uitproberen, dan merk je het vanzelf. (let wel op: hij kan wellicht je simkaart accepteren, en dan vervolgens een eventuele nieuwe simkaart niet!)
-
Feb 25, 2007 om 13:20mag Debitel dan alles?Wat voor kans heeft de vragensteller dan nog? De geschillencommissie neemt de zaak niet meer in behandeling aangezien de termijnen reeds verstreken zijn (je MOET de zaak binnen één maand na het al dan niet ontvangen van een reactie op een schriftelijke klacht aanhangig maken, anders is de zaak niet-ontvankelijk).
De kans op coulance van debitel is nagenoeg nul. Ook hiervoor geldt dat de luikjes worden gesloten zodra er een ontbinding van het contract aan te pas is gekomen. Want let even op: dit contract is inmiddels ontbonden door debitel ('stopgezet wegens wanbetaling), waaruit twee dingen blijken. 1) De zaak speelt al zeker twee maanden en 2) debitel was het zat (rekeningen te lang onbetaald gebleven).
De enige (zeer kleine) kans is derhalve middels een rechter (als debitel probeert om zijn geld te halen via een deurwaarder), maar dat risico is gigantisch. De administratie van debitel is immers bindend, tenzij de vraagsteller aan kan tonen dat deze onmogelijk kan kloppen. Tenzij je hele sterke bewijzen hebt (gesprek geregistreerd in Nederland en tien seconden later vanuit Spanje) en/of een grondig onderzoek van de kant van de provider onregelmatigheden laat zien, kun je dat niet. Het voor een rechter laten komen is echter een dure grap; denk aan incassokosten, kosten van de rechtzaak zelf en overige kosten. Gezien de kans dat de vraagsteller wint (schatting: <1%) is betalen de beste optie. -
Feb 20, 2007 om 13:25mag Debitel dan alles?Laat die aangetekende brief maar zitten; deze zaak is volstrekt kansloos. Een afkoopsom betekent namelijk per definitie dat de zaak al langer dan een maand speelt, waarmee de termijnen om bij bijvoorbeeld de geschillencommissie aan de bel te trekken ruimschoots zijn verstreken. Een aangetekende brief is daarmee dus verspilling van portokosten.
Bellen naar je eigen nummer is overigens gewoon mogelijk. Bij sommige netwerken wordt een telefoontje van/naar je voicemail nl geregistreerd als een gesprek naar je eigen nummer. Bepaalde doorschakelingen kunnen ook als dusdanig op je rekening verschijnen. -
Feb 20, 2007 om 13:09Speedlinq en VoIP en KPN werken niet samenDit duurt inmiddels te lang, zou ik zo zeggen. Daarom zou ik je willen aanraden om Speedlinq een brief (aangetekend) te sturen waarin je het probleem nogmaals uit de doeken doet (kort, helder, bondig) en ze een redelijke termijn geeft om het probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je bereikbaar bent, voor het geval ze je willen bellen. Mocht dat het probleem uiteindelijk ook niet oplossen, zit er helaas maar een ding op: contract ontbinden en het opnieuw proberen met een gloednieuwe aanvraag. De kans bestaat dan echter wel dat het wat lastig wordt met nummerbehoud.
-
Feb 12, 2007 om 09:17Niet werkende SIM-kaartDit lijkt op een softwareprobleem in het toestel. De garantie is er waarschijnlijk net af (ouder dan twee jaar?). Mocht 'ie nog binnen de ganantie zitten: ff op laten sturen voor een update. Anders langsgaan bij een Nokia servicepunt, dan doen ze het meestal voor een klein bedrag.
-
Feb 9, 2007 om 22:06Niet werkende SIM-kaartWat voor melding geeft het toestel (m.a.w.: waarom pakt hij de SIMkaart niet?)
-
Feb 9, 2007 om 22:05Niet werkende SIM-kaartTelfort is niet de enige hoor. Vodafone werkt er ook al jaren mee en anderen beginnen het ook steeds meer te doen.
-
Feb 7, 2007 om 13:18Schandalig kosten voor ringtones via netsizeTip voor de volgende keer: dit soort gegevens worden ook aangegeven in een SMS die direct na aanmelding wordt verzonden. Sterk afgekort, dat wel, maar het staat er wel. Lees dat soort SMSjes dus GOED de volgende keer!
-
Feb 4, 2007 om 22:11T-MOBILE SteeltNou nou, wat een zware termen... stelen, oplichting...
En ja, dit mogen ze doen. Een betaaltermijn van 10 dagen is alleszins redelijk (volgens mij is het altijd al 10 dagen geweest, maar ok dan). Ze hebben ook het recht om administratiekosten in rekening te brengen bij een te late betaling, helemaal als je keer op keer de wanbetaler uithangt.