Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: valkje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 30, 2013 om 20:55Brief RDW niet verzekerd?[quote=zoekster schreef op woensdag 30 okt 2013, 18:50]Je weet heus wel of je hebt gestorneerd. Dat is toch geen alledaagse handeling. Als er niet genoeg op de rekening zou staan, dan zou het verklaarbaar zijn, dat ze niet kunnen afschrijven. Maar een stornering? En waarom, dan loop je alleen maar kans op een boete.
Zeer vreemde situatie!
Heb geen storno uit laten voeren. Zou niet weten waarom. -
Oct 30, 2013 om 18:40Brief RDW niet verzekerd?[quote=tot15karakters schreef op woensdag 30 okt 2013, 18:28]Iban foutje?
Als ik het controle getal van niet mijn maar mijn zoon zijn rekening gebruik word deze ook geweigerd...
Vele klanten worden nu omgezet van normale bank naar Iban code en daar gaat het vaak fout.
Dan moet het handmatig rechtgezet worden maar royeren na 1x niet op tijd afgeboekt gaat te ver.
Verder kan een herinnering via Post NL zoek geraakt zijn .
Stuur een kopie van deze brief en de betaalde bedragen naar je verzekeraar zodat ze gelijk het bewijs en waarom U dit vraagt hebben.
Dus niet bellen maar Mailen met bijlage en dan moeten zij het oplossen.
De verzekeraar moet het dus oplossen want alleen die kan met terugwerkende kracht ook deze fout herstellen.
Betaling verloopt via een incasso. Ik zal nog eens kijken of ik hier een verklaring kan vinden.
Maatschappij zegt dat ik gestorneerd heb, maar zou niet weten waarom.
Er staat dan toch een code bij? -
Oct 30, 2013 om 18:36Brief RDW niet verzekerd?[quote=tijger1 schreef op woensdag 30 okt 2013, 17:56]Maar hoe heet die verzekeringsmaatschappij nu? En u hebt toch september twee keer betasld?
De Nederlanden van Nu. Die hebben zover ik weet geen kantoor, maar doe zoveel als mogelijk digitaal of schriftelijk. Dan heb ik bewijs.
Klopt, 2 keer. -
Oct 30, 2013 om 17:53Brief RDW niet verzekerd?[quote=zoekster schreef op woensdag 30 okt 2013, 17:18]Bij welke verzekeringsmaatschappij bent u verzekerd?
Gaat over de Nederlanden van Nu... -
Oct 30, 2013 om 17:53Brief RDW niet verzekerd?[quote=hutch schreef op woensdag 30 okt 2013, 17:07]U moet aantonen dat de maandpremies op tijd betaald zijn. Dit kan d.m.v. kopiën van de bankoverschrijvingen.
Als u géén (zogenaamde) art. 34 WAM-verklaring (klik ook * *) krijgt van uw verzekeringsmaatschappij, kunt u deze zaak voor de kantonrechter laten komen.
In dat laatste geval dient u absoluut keihard aan te tonen dat u de premie wél betaald heeft en dat de fout dus bij die verzekeringsmaatschappij ligt.
En om in dit stadium van verzekeringsmaatschappij te veranderen lijkt mij niet erg slim.
Als de politie u onderweg staande houdt en controleert voor de , zijn er 3 mogelijkheden:
- de premie is voldaan: geen probleem;
- de premie is mogelijk niet voldaan (dus u blijft volhouden dat de premie wél betaald is): u krijgt een vordering ingevolge art. 34 WAM, dus u dient binnen (meestal 14 dagen) aan te tonen, middels de al eerder door u genoemde (art. 34 WAM-)verklaring, dat u wel verzekerd bent;
- de premie is niet voldaan: auto wordt (tijdelijk) ingenomen en u krijgt dan de tijd om de premie alsnog te voldoen, waarna u binnen een bepaalde termijn de auto terug krijgt ná het tonen van het bewijs dat de verzekering wel betaald is. Er volgt dan wel een proces-verbaal voor overtreding van art. 30 WAM.
De boete voor het niet voldoen aan de vordering ingevolge art. 34 WAM staat gelijk aan de boete voor het onverzekerd zijn.
U bent dus afhankelijk van die verzekeringsmaatschappij. Zij moeten doorgeven aan de RDW dat u (wel) verzekerijd bent.
Heldere uitleg. Top!
Ik heb mijn betalingen (..en de nota's die ik nog had) wel 100 maal op na geslagen en voor mij niet meer dan duidelijk dat de nota voldaan is.
Van de verzekering heb ik nu een bevestiging. Alles is voldaan en ben per 30-10 weer verzekerd.
Maar dan was ik de 25ste niet verzekerd!
Wat ik niet begrijp is het nota/herinnering:
"Datum 17-10-2013, factuur XXXXX Periode vanaf 19-09-2013 tot 19-10-2013.
Het is u misschien ontgaan dat de premie voor deze verzekering niet betaald is. De betaalperiode van 30 dagen is weliswaar nog niet voorbij, maar wij willen u eraan herinneren om dit bedrag binnen 14 dagen aan ons over te maken. Als u al betaald heeft kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen.
Als u de premie niet op tijd betaalt, zal dit leiden tot het opschorten van de dekking en zullen wij extra kosten in rekening brengen. Deze kosten bedragen €5,- voor een aanmaning en €7,50 voor de laatste aanmaning.
Ingeval van een motorrijtuig wordt het kenteken afgemeld bij de Rijksdienst voor het wegverkeer en zal weer aangemeld worden als de premie, incl. bijkomende kosten, voldaan is."
Daar de incasso onverklaarbaar was gestorneerd en men mij hiervan op 26 september heeft geïnformeerd, heb ik deze factuur op 1 oktober voldaan (kenmerk op mijn afschrift).
Zelfs al zou ik hem nu nog niet voldaan hebben, dan zou ik nog in de 14 dagen van de herinnering vallen. Hierna zou die afgemeld gaan worden, toch?.
Nu kreeg ik eveneens op de 17de oktober een brief van de maatschappij met de herinnering, maar wordt geschreven door een ander deel van het bedrijf genaamd Anac. Vermoed een incassoafdeling?
Naar aanleiding van die brief heb ik contact gehad en is het bedrag gelijk voldaan. Verder niet gekeken over welk termijn het ging.....
Brief was gewoon de premie en geen incassokosten op de maand september. Kwartje was nog niet gaan vallen! -
Oct 30, 2013 om 16:14Brief RDW niet verzekerd?Geen idee waarom de incasso gestorneerd is, maar ik heb geen opdracht ervoor gegeven. Saldo was er volgens mij gewoon.
Oktober is nu gewoon betaald. September is dubbel voldaan.
Ik heb bij RDW gekeken en ben gewoon niet verzekerd!
Inmiddels ook reactie van de verzekering gekregen. September staat open!
En daarom geen verklaring.
Heb hun laten weten dat deze inmiddels 2 keer voldaan is.
Tot nu toe geen enkele reactie meer van hun :-(
Dus het wordt een wellis nietes verhaal?
Zinvol om elders alvast een verzekering af te sluiten, zodat ik komende weekend gewoon verzekerd onderweg ben? -
Dec 13, 2010 om 10:00Fout op factuur. Nu nabetalen?Oké, Bedankt voor de reactie.
-
May 27, 2010 om 17:21Kado bij afsluiten abonnement van OnlineOké, bedankt.
We wachten nog steeds in spanning af.