Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: vanzuiden
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 19, 2013 om 22:50hoe veel tijd heeft advocaat nodig rechtzaak voor te bereiden?Dit bericht nogmaals onder de aandacht proberen te brengen van de media.
Het is nu inmiddels augustus 2013, en ja we hebben een nieuw expertisebureau een rapport moeten laten maken voor dezelfde verzakking die nog steeds niet opgelost kan worden. Gedeeltelijk hebben ze een schijnbedrag betaald, in de hoop dat we daarmee genoegen kunnen nemen. Echter daarmee kan ik de schade niet laten repareren. Vloer nog iets meer gescheurd, inmiddels keuken in de aanbouw vervrongen door de ontzetting van de muren, door verzakking van de grond. Aanrechtblad gescheurd en wijnrek volledig uit het lood. Fornuis kan je niet gewoon vlees in de pan bakken, want dan moet ik een half pakje boter laten smelten om het vlees te kunnen braden. Heeft iemand een tip hoe wij uit deze impasse kunnen komen?
Rechtbijstand moet het nieuwe onderzoek opnieuw betalen, maar verder dan dat kunnen zij blijkbaar niet gaan.
Tips zijn welkom, wel graag concreet advies. -
Aug 19, 2013 om 22:23VRIJ UIT MISLEIDENDE REKLAME[quote=alfatrion schreef op zondag 4 aug 2013, 13:13]Een misleidende handelspraktijk is het verstrekken van onjuiste informatie of het verstrekken van informatie die de consument misleiden of kan misleiden, waarbij de prestatie mee telt, en waardoor de consument een besluit neemt over een overeenkomst die hij anders niet had genomen. Daar lijkt hij toch wel spraken van te zijn. Immers, door de helft van de kosten weg te stoppen in de algemene voorwaarden, welke consumenten doorgaans niet lezen en ook niet hoeven te lezen, krijgt de doorsnee consument het idee dat het aanbod veel voordeliger is dan het in werkelijkheid is.
U heeft dan ook recht op een schadevergoeding. De schade moet worden vastgesteld door het verschil te nemen tussen de situatie waarbij u met een andere partij in zee was gegaan en de situatie waarbij bij deze partij een overeenkomst heeft afgesloten met deze verkoper.
Overigens gaat het hier om een dergelijk groot prijsverschil dat het wilsvereisten maakt dat dit deze kosten in het aanbod zelf hadden moeten staan. En laten we eerlijk zijn, dat is wel van deze tijd. Het verdubbelen van de prijs middels de algemene voorwaarden acht ik onredelijk bezwarend en dat betekent dat u deze meerkosten grotendeels dan niet hoeft te vergoeden.
Voor wat betreft de misleidende handelspraktijk, kunt u bij de Reclame Code Commissie gratis een klacht indienen. -
Mar 4, 2012 om 21:54Is het 6 stappenplan van de 22 topeconomen wel de goede oplossing?Ik denk dat dit voorstel voor veel mensen misschien niet duidelijk is, wat dat voor hun eigen portemonnaie betekent, maar iemand die een klein beetje verder kijkt, ziet dat dit wel een positief idee is, dat zeker de moeite waard is om in een politiek debat naar voren dient te worden gebracht. Heb je dit stukje al eens rechtstreeks naar een van de politieke partijen gestuurd? Ik weet je politieke voorkeur niet, maar ik denk dat toch meerdere politici dit stukje toch interessant zouden vinden. Je moet het misschien wekelijks een keer opnieuw sturen naar verschillende partijen, want niet alles wordt of kan gelezen worden, maar als iets zo vaak in je mailbox staat, dan word je nieuwsgierigheid denk ik op enig moment wel gewekt. Ik heb dat zelf soms met een mailbox, waarin per dag zo'n 40 tot 80 mails in komen die ik moet lezen en verwerkt, dat mij soms lukt, maar ook soms niet lukt, en als ze dan meerdere keren per maand erin staan, dan worden ze toch wel opgemertk, als ik grote schoonmaak houd in mijn inbox in mijn mail. Ik vind het een interessant idee> succes!
-
Mar 4, 2012 om 21:39ov chipkaartDeze OV chipkaart heeft ook mij doen besluiten voortaan met de auto naar Eindhoven weer te gaan ipv met de bus. Als ik een OV chipkaart wil kopen, moet ik dit in het weekend op zaterdag doen, dan alleen kan ik in Valkenswaard een OV chipkaart kopen, op de openingstijden van de winkel mits ze nog voorradig zijn. Als je net als ik onverwachts doordeweeks met de bus mee wil, moest ik overdag in Eindhoven naar het station lopen, want in de Bruna winkel waren ze uitverkocht in het centrum van Eindhoven, dus alleen nog verkrijgbaar op het station.
Volgende dag met de bus mee, mezelf door de overvolle bus naar de uitgang gewurmd, sluiten de deuren al en wil de chauffeur al aanrijden, in paniek vergeet ik uit te checken en was ik al blij dat ik alsnog mocht uitstappen, kostte van deze enkele rit naar mijn werk 4 euro bij vergeten uit te checken, als ik los kaartje gekocht had, had ik maar 3 euro hoeven te betalen. Terug moest ik naar de andere kant van het centrum lopen, om daar op de bus te kunnen stappen naar Valkenswaard, zodat je maar een keer hoeft in en uit te checken, kostte de rit 2.50, wegens file Aalsterweg/Eindhovenseweg. Dus tja als ik met de auto rijdt en alleen de benzine tel, dan kost dat ca. 2 liter benzine dus nu 3.60 euro per dag voor heen en terug, dus goedkoper en voor mijn gezondheid nog beter, ik kan namelijk niet zo'n grote afstanden meer lopen, dus wordt ik gedwongen bijna om wel mijn auto te nemen. Voorheen was een abonnement van de bus nog 27,50 per maand, maar kon ik voor de deur in stappen en onderweg overstappen op de lijnbus naar Valkenswaard, zonder extra kosten. Dus tja waarom ze die abonnementen nu ineens verhoogd hebben naar 103 euro per maand, want dit zou ik na afschaffing van de speciale lage maandstarieven moeten gaan betalen voor de bus. Wat het nu met de OV chipkaart kost per maand, daarop kan niemand mij duidelijk antwoorden, dan moet ik het maar eerst aanvragen. Dit moet ik dan wel eerst formulier ophalen, u raadt het al, op het station in Eindhoven. Nee OV Chipkaart kan nog heel wat verbeterd worden, zeker voor de buitengebieden, want je kan 's avonds na 18.00 uur en op zaterdagavond en zondag geen OV chipkaart kopen of laden in Valkenswaard. Ik heb dit gemeld bij de busmaatschappij, krijg een standaard brief als antwoord, dat ze mijn vraag volledig begrijpen, ik moet maar een OV chipkaart op naam bestellen, dan kan ik die thuis opladen via internetbankieren.
Dat betekent dat ik dan een kaart voor alle gezinsleden apart moet kopen, dus per persoon al 7,50 kwijt ben, en dan heb je nog geen meter gereden met de bus. Maar tja dan moet ik wel eerst naar station in Eindhoven een kaartje kopen van 3 euro om dat formulier op te halen en ook weer in te leveren. Moeilijker konden ze het niet maken. -
Nov 19, 2011 om 11:50Rechterlijke uitspraak laat nog steeds opzich wachten, wat dan?Inmiddels is het nu 19 november 2011, nu al weer 2 jaar geleden, dat we bij de Rechtbank voor bovenstaande zaak zijn geweest. Door second opinion vastgesteld dat de veroorzaker van onze schade, wel degelijk aansprakelijk is voor de geleden schade. Echter zit ik nu op mijn advocaat te wachten, die gezegd heeft dat de zaak opnieuw aan de rechter zal worden voorgelegd, en mij nu alweer sinds augustus aan het lijntje houdt, dat hij het concept klaar heeft, zijn collega heeft het onder zijn hoede, oorspronkelijke advocaat heeft concept mee naar huis, zal deze week worden toegezonden (is nu al weer 3 weken geleden). Deze week zou ik teruggebeld worden door advocaat. (wederom niet gebeurt, secretaresses weten ook niet meer wat zij tegen mij moeten zeggen, zij hebben deze manier van hun baas ook nog niet eerder meegemaakt?? Arag rechtsbijstandverzekering om toelichting gevraagd, zij zouden mij zeker vrijdag 18-11 hebben terurggebeld. Ook weer niet dus! Bij navraag blijkt er niemand die middag aanwezig te zijn bij Arag! Telefoniste kon er ook niets aan doen, verontschuldigde ze. Als ik beloof dat ik iets ga doen richting media, dan worden ze wel ineens beloftig, waarom zou ik mijn belofte wel nakomen en zij niet?
Ik zou zo graag willen dat aan deze hele kwestie aandacht wordt gegeven, mijn woonwijk het Gegraaf in Valkenswaard wordt nu weer water onttrokken door zelfde Wegenbouwer, ZAKT DADELIJK HEEL ONZE WOONWIJK IN ELKAAR! Wie betaalt dat dan? -
Nov 19, 2011 om 11:18Adminstrative kostenlijkt mij zeer onlogisch, een hypotheek die in het verleden is afgesloten bij die tussenpersoon, daarvoor heeft hij al een afsluitprovisie ontvangen. Daarna kan hij weigeren je nog te helpen bij je vragen, maar je kan als burger ook zelf rechtstreeks met je vragen terecht bij een verzekeraar, alleen duurt het soms iets langer dat je een antwoord krijgt, maar zeker als je dat gewoon per brief doet, moet een verzekeraar je toch echt wel een antwoord geven. In je brief vermeld je dan ook dat je graag antwoord verwacht binnen ca. 3 weken, dan of iets dergelijks. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je brief de dag van binnenkomst ook meteen beantwoord kan worden, maar een bepaalde termijn waarbinnen ze redelijkerwijs moeten kunnen reageren mag je wel in je brief vermelden. Een tussenpersoon die zijn werk niet goed doet, moet je gewoon negeren, of zijn naam op openbare social media plaatsen, twitter het bijvoorbeeld, dat bericht kan niet verwijderd worden. Tja boontje komt om zijn loontje! succes,.
-
Nov 3, 2011 om 23:07hoe veel tijd heeft advocaat nodig rechtzaak voor te bereiden?Ik heb inmiddels al een 2e advocaat voor deze zaak, de eerste advocaat heeft maar liefst 3 jaar nodig gehad om uiteindelijk bij mij terug te komen met de mededeling dat ik een bewijsstuk niet zou hebben. Het bewijsstuk dat hij bedoelde, daarop was juist de hele rechtzaak voorbereiding op gebaseerd. Hij heeft mij daarna nog eens 4 maanden aan het lijntje gehouden, met de woorden, het dossier was doorgestuurd aan de afdeling van de rechtsbijstandverzekering die het naar de nieuwe advocaat moest gaan doorsturen. Toen ik na die 4 maanden een manager bij de rechtsbijstandverzekering aan de telefoon kreeg en ik hem van de wanorde op de hoogte stelde, heeft hij ervoor kunnen zorgen, dat het dossier binnen 1 week bij die andere advocaat lag. Het lijkt alsof mensen nog steeds omkoopbaar zijn, want pas toen ik hem een praktijkvoorbeeld uit de regio van die advocaat benoemde, werd de rechtsbijstandverzekering ineens zo vlug.
Nu lijkt het erop, dat ook het bedrijf dat de hele onderzoeksprocedure dat door de rechtbank was aangewezen opnieuw had gedaan en van de rechter hiervoor 4 maanden kreeg, dit maar liefst heeft uitgerekt tot 2 jaar, voordat het onderzoeksrapport bij de rechter terugwas, met de mededeling: schade en oorzaak heeft causaal verband, dus veroorzaker moet uw schade vergoeden, echter niet de hele schade, maar een vijfde van de totale schade.
Totaalschade bedrag, geschat door 2 verschillende bouwbedrijven, ca 180.000 euro, bedrag is in 2007 beraamd, dus kan ca. 10 tot 15% hoger zijn door stijging van materiaalkosten e.d. Erg vreemd, je brengt iemand schade toe en dan hoef je maar 1/5 van de reparatie te vergoeden. Dit vind ik zo vreemd. Voorbeeld: ik rijd een deuk in je antieke auto, maar je mag alleen die deuk er uit laten halen, maar niet overspuiten, want dan wordt je klassieke auto meer waard. Dat is wat er nu wordt gezegd over de lage schadevergoedingsvoorstel.
Ik hoop dat redactie van Kassa ons verhaal eindelijk eens echt in de publiciteit willen brengen, want hier wordt zoveel onrecht gedaan. Hele verhaal is ook bij onze Gemeente bekend, maar die doen hier vervolgens niets mee, is hun verantwoording niet, die hebben ze afgeschermd door een contract met het Bouwbedrijf. Hetzelfde bedrijf is nu wederom in onze wijk bezig met wateronttrekken aan de moerassige bodem, de eerste tekenen van scheur en verzakkingen is al weer te zien. En iedereen slaapt in de Gemeente maar gewoon door. Over 5 jaar zullen die huiseigenaren ook voor hoge herstelkosten komen te staan, net als wij nu. Ik zoek hulp om dit in de media te krijgen. Op grote schaal worden nu huiseigenaren gedupeerd, alleen weet niet iedereen dat aan de rand van onze wijk. -
Apr 5, 2011 om 21:43Extra brandstoftoeslagIk vind het wel erg vreemd als je een prijsafspraak hebt gemaakt, dan kan je niet achteraf ineens de prijs verhogen, want voor die prijs heb je geen overeenkomst aangegaan met de leverancier (reisorganisatie D-reizen). Als D-reizen de overeenkomst dan niet kan nakomen, zou betekenen dat ze helemaal geen overeenkomst heeft met haar klant. En wat de aanbetaling betreft, ze adverteerde in die periode toch, dat men niets hoefde aan te betalen? Pas 6 weken voor vertrek hoef je de reissom te betalen. Je betaalt alleen annuleringskosten, evt reisverzekering, en calamiteitenfonds en evt. verzekering om de reis te kunnen omboeken als onverwachts de vakantiebestemming door natuurgeweld of oorlog niet meer toegankelijk is voor toeristen. Dus welke aanbetaling?? Je hebt toch de prijs te betalen die je bij boeking bent overeengekomen? Reclamecode is toch bekend.
-
Nov 28, 2010 om 16:45SonderingsrapportAls de projectontwikkelaar weet wie de sonderingen uitgevoerd heeft tijdens of voor de bouw van jullie woning, dan heeft dat bedrijf vaak de gegevens wel nog in hun archief.
Sonderingsbedrijf dat vaak in jou buurt deze activiteiten heeft gedaan, kun je misschien navragen bij de gemeente bouwtoezicht.
Dergelijke informatie moeten ze volgens mij minimaal 7 tot 10 jaar bewaren.
succes. -
Oct 20, 2010 om 14:28opzegging canal digitalNu is er onlangs op 5 oktober een wetswijziging aangenomen inzake contracten, geldt dat dan niet voor alle contracten, vallen verzekeringen hier ineens buiten?
Ik werd nl geconfronteerd met een contractsduur van 5 jaar voor een verzekering, toen ik deze wilde beƫindigen, kon dat pas in 2013. Hoe gaan ze dan om met overlijden? moeten nabestaande dat contract dan ook blijven betalen?
Ik vind het een warboel worden met de regelgeving rondom contracten. Als er al een wetswijziging wordt aangenomen, dan moet dat direct voor alle mensen gelden en niet pas als je een nieuw contract afsluit. Alle leveranciers waarvoor je een contract afsluit, wil toch zijn klantenbestand behouden?