Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: vgz-klant
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 27, 2015 om 14:41Factuur eigen risico - aanvullend verzekerdDe aanvullende verzekering zou dan de kosten van het eigen risico moeten dragen, het is immers een aanvulling op de basisverzekering.
-
Jun 24, 2015 om 19:24Betalen om te betalen, mag dat zo?16.35 u: "Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat VGZ mij dwingt toegang te geven tot mijn bankrekening en mij extra laat betalen als ik dat niet wil. Dat ze mij een acceptgiro sturen, die ik niet wil hebben, die ik niet zal gebruiken, maar die ik toch moet betalen."
Waarom geen digitale acceptgiro? Waarom wordt een acceptgiro gestuurd als de klant heeft aangegeven deze niet te willen hebben? En als de klant deze niet nodig heeft, zeker niet elke maand dezelfde? Ik kan echt wel een jaar lang elke maand hetzelfde premiebedrag overmaken, zonder daarvoor elke keer een acceptgiro te krijgen, die regelrecht bij het afval belandt.
En, mein33, alle arbeid kost geld, of dat een automatische incasso is, of een automatische overschrijving, dat maakt niet uit en die kosten zitten bovendien al lang in de premie verwerkt. -
Jun 24, 2015 om 16:35Betalen om te betalen, mag dat zo?[quote=mein33 schreef op woensdag 24 jun 2015, 16:17][quote=vgz-klant schreef op woensdag 24 jun 2015, 16:04]In mei is een deel van mijn eigen risico afgeschreven, in juni een ander deel, zodat ik in twee maanden € 375,00 extra heb betaald. De tweede wist ik helemaal niet dat dat zo snel zou gebeuren, ik heb nog geen kans gekregen om een regeling te vragen.
Met alle respect, maar dit begrijp ik niet helemaal.
Er is één of meerdere malen medische zorg verleend en naar aanleiding daarvan is er geen lampje bij u gaan branden dat daardoor uw eigen risico wel eens kon worden aangesproken.
Zodra de rekening van de verleende zorg bij uw zorgverzekeraar binnen komt betaald deze dit aan de zorgverlener en zal het bedrag dat voor het eigen risico in aanmerking komt gelijktijdig (maandelijks bij VGZ) aan u doorberekenen.
U had dus direct na de verleende zorg zelf contact met uw zorgverzekeraar moeten opnemen om tot een betalingsregeling te komen.
U zou uw zorgverzekeraar alsnog kunnen verzoeken om hieraan hun medewerking te willen verlenen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog wat gaan terugbetalen. En rekeningen van ziekenhuizen komen soms wel een jaar later, ik ga echt niet betalen als er nog geen rekening is.
Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat VGZ mij dwingt toegang te geven tot mijn bankrekening en mij extra laat betalen als ik dat niet wil. Dat ze mij een acceptgiro sturen, die ik niet wil hebben, die ik niet zal gebruiken, maar die ik toch moet betalen. -
Jun 24, 2015 om 16:30Betalen om te betalen, mag dat zo?[quote=mein33 schreef op woensdag 24 jun 2015, 16:17][quote=vgz-klant schreef op woensdag 24 jun 2015, 16:04]In mei is een deel van mijn eigen risico afgeschreven, in juni een ander deel, zodat ik in twee maanden € 375,00 extra heb betaald. De tweede wist ik helemaal niet dat dat zo snel zou gebeuren, ik heb nog geen kans gekregen om een regeling te vragen.
Met alle respect, maar dit begrijp ik niet helemaal.
Er is één of meerdere malen medische zorg verleend en naar aanleiding daarvan is er geen lampje bij u gaan branden dat daardoor uw eigen risico wel eens kon worden aangesproken.
Zodra de rekening van de verleende zorg bij uw zorgverzekeraar binnen komt betaald deze dit aan de zorgverlener en zal het bedrag dat voor het eigen risico in aanmerking komt gelijktijdig (maandelijks bij VGZ) aan u doorberekenen.
U had dus direct na de verleende zorg zelf contact met uw zorgverzekeraar moeten opnemen om tot een betalingsregeling te komen.
U zou uw zorgverzekeraar alsnog kunnen verzoeken om hieraan hun medewerking te willen verlenen. -
Jun 24, 2015 om 16:04Betalen om te betalen, mag dat zo?In mei is een deel van mijn eigen risico afgeschreven, in juni een ander deel, zodat ik in twee maanden € 375,00 extra heb betaald. De tweede wist ik helemaal niet dat dat zo snel zou gebeuren, ik heb nog geen kans gekregen om een regeling te vragen.
Maar daarbij komt dat er intussen zoveel bedrijven van alles van mijn rekening halen, en soms onterecht, dat ik er bijna een dagtaak aan heb alles te controleren. En moet er een straf op staan als je niet wilt laten incasseren? Een acceptgiro zal misschien wat duurder zijn, maar ik heb die helemaal niet nodig, ik betaal met internetbankieren. VGZ meldt dat, ook als je niet met de acceptgiro betaalt, deze toch gestuurd wordt en er toch voor betaald moet worden. Als je als bedrijf klantvriendelijk zou willen zijn kun je zonder kosten een digitale acceptgiro sturen. -
Jun 24, 2015 om 13:30Betalen om te betalen, mag dat zo?[quote=carola.83 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:53]
Voor meer info / antwoorden op soortgelijke vragen kun je de zoekfunctie boven aan deze pagina gebruiken of Google.
Ik heb zeker gezocht op Google, maar ik kan niet vinden wat daar over bij wet geregeld is. Wel wat iedereen doet, maar niet wat er allemaal mag en niet mag. -
Apr 22, 2015 om 15:22VGZ wijzigt voorwaarden in april[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:09][quote=tijger1 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:04][quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:38][quote=vgz-klant schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:29]Vandaag werd de hoorn opgesmeten door een telefoonjuf waarvan ik de naam hier niet mag noemen, omdat ze kennelijk nog steeds geen geloofwaardige leugen hebben kunnen bedenken.
Nou, als je dergelijke woorden ook tegen haar gezegd hebt, kan ik dat volledig begrijpen.
Het webcare team heeft hier op 30 maart gereageerd. Kunnen ze de Ts dan na drie weken nog geen antwoord geven op haar vraag hoe het nu in elkaar zit?
Ja, en? Dat betekent niet dat je zomaar onbeschoft kan gaan lopen doen tegen klantenservice. En iemand 'telefoonjuf' noemen, vind ik behoorlijk denigrerend!
Ik weet niet waarom je denkt dat ik tegen haar telefoonjuf gezegd heb, dat zeg ik in mijn reactie hier. Ik blijf beleefd aan de telefoon, maar voor iemand die mij zo slecht te woord staat heb ik nu eenmaal geen vriendelijk alternatief. Daarbij valt het wel mee, wat is er zo denigrerend aan telefoonjuf. Ik lees wel andere woorden voor mensen die hun werk niet naar behoren doen, die klanten wekenlang laten wachten, steeds opnieuw laten mailen en bellen, zonder enige behoorlijke reactie te geven.
Ik heb het ten einde raad maar aangekaart bij de SKGZ.
Wordt vervolgd. -
Apr 22, 2015 om 13:29VGZ wijzigt voorwaarden in aprilVandaag werd de hoorn opgesmeten door een telefoonjuf waarvan ik de naam hier niet mag noemen, omdat ze kennelijk nog steeds geen geloofwaardige leugen hebben kunnen bedenken.
-
Apr 18, 2015 om 17:37VGZ wijzigt voorwaarden in aprilUpdate. Vanaf 31 maart zwijgt VGZ in alle talen. Ondanks telefonische beloften te reageren.
-
Apr 13, 2015 om 16:58VGZ wijzigt voorwaarden in aprilZaterdag gebeld met VGZ, er wordt spoed achter gezet, werd beloofd. Vandaag nog maar een keer gebeld, blijkt dat er van het telefoontje zaterdag niets is doorgegeven. Ze verbinden door met een uiterst arrogante knaap, die niets meer kan dan herhalen dat ik antwoord zal krijgen. Dat werd in de noreply ontvangstbevestiging ook beloofd en wel binnen twee dagen. Ik wacht nu al twee weken.
Misschien moet de belbus nog maar een keertje rijden naar VGZ.