Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wiggle46
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 2, 2013 om 19:01Schade door buurkat[quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 18:58]@wiggle46
Een buurtbemiddelaar is natuurlijk helemaal niet bindend.
En de huisbaas of de politie doen daar natuurlijk ook niets aan.
Maak uw eigen huis "katproof".
Tiger,
in die zin WEL bindend daar je wettelijk wel bindende acties kunt ondernemen. de buurtbemiddelaar is een verlengstuk van de gemeente/een gemeente!.Look it up! Uw negativiteit biedt geen oplossing, terwijl er zeker goede oplossingen voorhanden zijn. Probeer er een 1, of wees eens positief!!! -
Sep 2, 2013 om 18:54Schade door buurkat[quote=h19l49 schreef op maandag 2 sep 2013, 18:39]Zelf ben ik 6 jaar geleden verhuisd vanwege de kattenoverlast.
Ik woonde toen in een hoekwoning en de tuin was de uitlaatplaats van de katten uit de buurt.
Gevolg was dat mijn tuin één stinkende en vieze bende werd waar niet tegen viel op te ruimen.
Ramen en deuren beneden dichthouden om ze niet in huis te krijgen en tot overmaat van ramp was er ook nog iemand in de buurt die het zo nodig vond om duiven te gaan houden met gevolg dat k boven ook alles dicht kon houden.
Vaak met de bewoners en houders van de katten over de overlast gesproken maar altijd weer het standaard antwoord dat hun katten het niet deden.
Ook de wijkagent meerdere malen benaderd maar die zag de noodzaak van op zijn minst even komen kijken niet in, had eerlijk gezegd van een wijkagent ook niet anders verwacht.
Het wordt hoognodig tijd dat het verplicht wordt om katten te chippen en dan ook kattenbelasting in te gaan voeren.
Ik ben dol op dieren maar niet dol meer op katten.
De meeste bezitters van katten nemen dit dier omdat je er toch geen omkijken naar hebt, helaas de buren meestal wel!.
Woon nu in een vrijwel kattenloze omgeving en mocht ik er toch weer last van krijgen dan los ik het zelf wel op, helaas op een dan niet zo'n prettige manier, wel triest maar het kan niet anders.
...................................
helaas los ik het probleem van @Terria hier niet mee op maar ik wou graag mijn ervaring even kwijt.
de enige oplossing is dat de katten houders/eigenaren hun verantwoordelijkheid nemen. gelukkig is er best veel veranderd (niet alles). maar je kunt ze aanspreken door diverse acties op hun burengedrag. ze komen er niet meer gemakkelijk mee weg [zie burenbemiddelaar], de politie-NIET wijkagent, mijn eigen ervaring met wijkagent is, interesseert ze echt geen ene moer, of ze zijn vrindjes met degene waar je overlast van hebt. wijkagent=mislukte, beroerde, gefaalde politieagent!!!!!
ze kunnen ze niet ontslaan [kost veel geld] ergo zoek een baan waar ze geen kwaad kunnen; hier ERVARING! mee.
Ik verhuis niet [gezien de woningmarkt], en af en toe pik ik met een schep de troep van de kat en deponeer dat in hun tuin. they are not happy :)), maar ondernemen geen tegen actie, daar ze weten dat het hun kat is [die laten ze nacht en dag buiten]. -
Sep 2, 2013 om 18:45Schade door buurkat[quote=h19l49 schreef op maandag 2 sep 2013, 18:39]Zelf ben ik 6 jaar geleden verhuisd vanwege de kattenoverlast.
Ik woonde toen in een hoekwoning en de tuin was de uitlaatplaats van de katten uit de buurt.
Gevolg was dat mijn tuin één stinkende en vieze bende werd waar niet tegen viel op te ruimen.
Ramen en deuren beneden dichthouden om ze niet in huis te krijgen en tot overmaat van ramp was er ook nog iemand in de buurt die het zo nodig vond om duiven te gaan houden met gevolg dat k boven ook alles dicht kon houden.
Vaak met de bewoners en houders van de katten over de overlast gesproken maar altijd weer het standaard antwoord dat hun katten het niet deden.
Ook de wijkagent meerdere malen benaderd maar die zag de noodzaak van op zijn minst even komen kijken niet in, had eerlijk gezegd van een wijkagent ook niet anders verwacht.
Het wordt hoognodig tijd dat het verplicht wordt om katten te chippen en dan ook kattenbelasting in te gaan voeren.
Ik ben dol op dieren maar niet dol meer op katten.
De meeste bezitters van katten nemen dit dier omdat je er toch geen omkijken naar hebt, helaas de buren meestal wel!.
Woon nu in een vrijwel kattenloze omgeving en mocht ik er toch weer last van krijgen dan los ik het zelf wel op, helaas op een dan niet zo'n prettige manier, wel triest maar het kan niet anders.
...................................
helaas los ik het probleem van @Terria hier niet mee op maar ik wou graag mijn ervaring even kwijt. -
Sep 2, 2013 om 18:25Schade door buurkat[quote=terria schreef op maandag 2 sep 2013, 18:12]@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten.
Beste Terria,
Geweldig techniek van je buren, zo van ja zeggen en nee doen. van ja en mee eens zijn kost je niets en je doet vervolgens geen "moer". slim, doch zoals u aangeeft zeer frustrerend!. zij zullen nooit en te nimmer actie ondernemen om hun kat uit uw omgeving te houden. SVP lees mijn laatste advies/ idee - buurtbemiddelaar. Ik denk dat dat voor u positief zou kunnen uitvallen. -
Sep 2, 2013 om 18:19Schade door buurkat[quote=terria schreef op maandag 2 sep 2013, 18:12]@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten.
Beste Terria,
Vandaag toevallig op radio 1 news te horen dat de 'buurtbemiddelaar' duizenden gevallen meer heeft behandeld dan in het jaar 2012. mijn advies is derhalve contact te zoeken met zo een bemiddelaar in uw buurt. neem contact op met uw gemeente huis. informeer bij de telefoniste waar u zo een bemiddelaar kunt spreken cq inschakelen. naar mijn weten kunnen zij meer voor elkaar krijgen dan de verhuurder [deze is alleen tegenwoordig met de slechte economie, geïnteresseerd in op tijd betaalde huur.] Zo een bemiddelaar is ook bindend, en kan de buren wel dwingen tot actie. -
Sep 2, 2013 om 18:15Schade door buurkat[quote=terria schreef op maandag 2 sep 2013, 18:12]@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten. -
Sep 2, 2013 om 17:51Schade door buurkatBeste Terria,
Praten, proberen te communiceren met buren over hun kat is absoluut onmogelijk. Ik heb het zelfde gedoe/probleem. zij hebben allen steen in hun tuin, ik veel groenpartij, bomen, bloemen etc. de buurtkatten vinden mijn tuin utopia. de ene buur (nr. 14) staat open en zijh houden de kat binnen, hij springt ook regelmatig op mijn grote zonnescherm om op hun dakterras te komen (zij hebben dan de schuifpui gesloten). de volgende buur [nr. 16] beweert dat hun kat niets doet, aanricht of wat dan ook, en wijst de vinger naar buren nr 14. ik heb de kat van nr. 16 met mijn smartphone gefilmd en foto's genomen. heb het nog niet als bewijs aan ze geleverd. ik wacht tot de schade giga is en dan zal ik dat zeker doen.
Ergo mijn advies, Neem foto, of maak film met je smartphone en presenteer deze aan ze. dat is namelijk keihard bewijs. heeft u geen smartphone, leen er een of een camera!!! -
Jan 29, 2013 om 11:11Reagern op thema datakosten[quote=martingrevers schreef op maandag 28 jan 2013, 13:30]Kan niet reageren op thema, blijft om inloggen vragen terwijl ik ingelogd ben.
Heb zeer slechte ervaringen met KPN ivm datagebruik, ben nu bij de rechter aanbeland.
Wachtwoord accepteerd geen hoofdletters maar begint zelf met een hoofdletter die ik dan uit moet schakelen.
Ik gebruik Safari / Ipad
Yep zelfde probleem. is er al een oplossing bekend? -
Jan 29, 2013 om 11:10Reagern op thema datakosten[quote=martingrevers schreef op maandag 28 jan 2013, 13:30]Kan niet reageren op thema, blijft om inloggen vragen terwijl ik ingelogd ben.
Heb zeer slechte ervaringen met KPN ivm datagebruik, ben nu bij de rechter aanbeland.
Wachtwoord accepteerd geen hoofdletters maar begint zelf met een hoofdletter die ik dan uit moet schakelen.
Ik gebruik Safari / Ipad -
Jan 29, 2013 om 11:06Reagern op thema datakostenBen abonnement voor mijn zoon geopend, en dat zij op tijd een email naar ons toezenden als we bijna limiet hadden overschreden. Door te vaak storingen op hun site was het niet mogelijk om de betreffende mails toe te zenden en tegelijkertijd konden wij ook geen gebruik maken van de mogelijkheid om je tegoeden op de site te bekijken.
Heb hierover een email verzonden en voor de maand november krijgen wij het bedrag teruggestort/verwerkt in factuur van januari 2013.
Met natuurlijk als aantekening dat het eenmalig is en dat we "regelmatig op de site moeten kijken" of dataverbruik niet is overschreden.
Nu gaat dat natuurlijk een beetje moeilijk als de site NIET te bereiken is.
Nu hebben wij op onze smartphone gelukkig de mogelijkheid om je limiet in te stellen, en je kunt als je deze hebt bereikt, niet meer internetten.