Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wilhelmina25
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 10, 2015 om 20:56annuleren aankoop/abonnement[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 20:04][quote=getty schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:26]
Dat geldt toch echt alleen bij internetaankoop en niet via de mediamarkt.
Wilt u het artikel nummer eens geven van de AV waar u dit opmaakt?
Ze bedoelt dit, vermoed ik.
art 3.4
T-Mobile kan een risico-onderzoek uit (laten) voeren, zoals een
kredietwaardigheidsonderzoek of zich hierover laten informeren door derden.
Indien het onderzoek risico’s uitwijst die T-Mobile in redelijkheid niet wil
aanvaarden, kan T-Mobile beperkingen en/of verdere verplichtingen aan het
gebruik van de Dienst stellen, of naar keuze van T-Mobile de Overeenkomst niet
aangaan of beëindigen. In dit laatste geval is de Klant aansprakelijk voor de
Gebruikskosten tot het moment van afsluiting. Op een schriftelijk verzoek van
Klant zal T-Mobile opgave van de reden(en) doen. In het kader van een risico-
onderzoek kunnen Persoonsgegevens aan derden worden verstrekt.
Ja, die bedoel ik inderdaad.Dochterlief is een bij hen bekende, notoire wanbetaler, ZIJ zijn T-Mobile en ik ben dus die 'derden' die hen daarvan op de hoogte stelt, dus zij kunnen wel degelijk een contract beeïndigen, dan wel niet áángaan. De man met wie ik een uur sprak wist hier niks van, IK moest hem door die regels leiden, te gek voor woorden.
En nóg zei hij dat hij het niet kon doen.
Maar nu gaan ze dus willens en wetens dat risico aan, want ik heb ze verteld dat zij niet gaat betalen (kan ze niet) en wij doen het ook niet(meer)
Inmiddels is het trouwens óók gelukt de klacht op de site van jouw tip te plaatsen, dank daarvoor. -
Mar 10, 2015 om 19:20annuleren aankoop/abonnement[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:11]Probeer dan in een aangetekende brief naar T mobile wat gebogen te krijgen, gefundeerd met eerdere zaken van uw dochter.
Dank, die is inderdaad zaterdag op de bus gegaan.
Heb net hun AV uitgeprint en ik kan er toch écht niks anders van maken dat ze er wel dégelijk onderuit kunnen (itt tot wat de medewerkers zeggen) maar het dus gewoon niet WILLEN.
Die zal ik ze dus, onderstreept, nog even opsturen. -
Mar 10, 2015 om 19:07annuleren aankoop/abonnement[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 18:38]Vermeld dan ook dat de telefoon nog niet is gebruikt en dat er ook van de dienst nog geen gebruik is gemaakt.
Heb ik allemaal gedaan, helpt niks:(
Mediamarkt vertelde ons dat T-Mobile de énige is waarbij ZIJ het niet kunnen opzeggen/annuleren, bij alle andere providers kan het wél, vinden zij zélf óók heel vervelend. -
Mar 10, 2015 om 19:05annuleren aankoop/abonnement[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:50][quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]
Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.
Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER
Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.
De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.
Afijn, ik heb me aangemeld, ben ingelogd op klachtenkompas, maar wát ik ook doe; ik kan mijn klacht niet plaatsen (krijg telkens hetzelfde beeld weer terug) kun je me daar óók nog bij helpen? (sorry) -
Mar 10, 2015 om 19:03annuleren aankoop/abonnement[quote=getty schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 18:11]Blijkbaar laat uw dochter zich makkelijk verleiden door dit soort aanbiedingen en is ze niet weerbaar genoeg om dit niet te doen. Misschien een idee om haar onder bewind of curatele te laten stellen zodat dit niet meer kan gebeuren?
Ze staat (min of meer) onder ons bewind, krijgt weekgeld, maar voor €4.24(!!) met zo'n prachtig toestel (+natuurlijk de maandelijkse abonnementskosten,die ze gewoon niét overziet) de winkel uit kunnen lopen, bleek inderdaad een té grote verleiding ondanks talloze beloften:( -
Mar 10, 2015 om 18:21annuleren aankoop/abonnement[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:50][quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]
Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.
Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER
Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.
De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.
Super bedankt, ik ga dat gelijk eens proberen daar.
En inderdaad, die telefoon is nog niet uit dat doosje geweest en dat komt ie ook niet. Als het écht niet lukt gaan we die maar proberen te verkopen (zoals zij zelf eerder met al haar smartphones deed pffft!)
Aanmelden daar willen ze óók niet, het is 'onze schuld' dat zij dit abonnement kon aangaan, WIJ hebben haar schulden betaald, dus stond ze daar 'schoon' (ja, ja, dan denk je je kind te helpen, we hadden haar dus moeten laten barsten, daar komt het eigenlijk op neer, maar ja.........) -
Mar 10, 2015 om 17:35annuleren aankoop/abonnement[quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:32]Informeer eens naar de (on)mogelijkheden bij het Juridisch Loket.
Wat staat er over annuleren abonnement in de Algemene Voorwaarden?
Suc6
Dank, dat heb ik zojuist hierboven geschreven Art.3. lid 4 (maar ik ga eens naar dat juridisch loket, wie weet?) -
Mar 10, 2015 om 17:34annuleren aankoop/abonnement[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:28]Helaas heeft zij de overeenkomst in een winkel afgesloten en niet via internet (daar ga ik tenminste vanuit), dan heb je in principe geen bedenktijd.
U zegt echter dat in de regels van T-Mobile staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft. Als dat inderdaad staat in de AV die uw dochter bij de aankoop heeft gekregen, dan zou zij daar gebruik van moeten kunnen maken.
Wat uw dochter ook kan doen is gewoon niet betalen, dan wordt zij aangemeld bij Preventel als wanbetaler en dan kan zij nooit meer ergens een mobiel abonnement afsluiten. Afgelopen met die gein.
U zou dit ook nog aan T-mobile kunnen melden, misschien gooien ze dan de handdoek in de ring.
Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen? -
Mar 10, 2015 om 17:22inloggen bij zorgverzekeraar[quote=carola.83 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 14:41]........Men gaat er daarnaast blijkbaar van uit dat iedereen een mobieltje heeft .......
Niet zo vreemd voor iets wat al 25 jaar ingeburgerd is. Als je een simpel mobieltje modern vindt? Er wordt tenslotte geen smartphone verwacht.
Ontwikkelingen zijn nu eenmaal niet tegen te houden; het lijkt me volkomen logisch met de overgrote meerderheid rekening te houden en niet met die paar mensen die liever in de jaren 60 blijven hangen.
Vreemde reactie, ze is niet in de jaren 60 blijven hangen, ze heeft immers een computer? Ik kreeg dezelfde mail en vind het óók idioot, ze weten toch al wie je bent door je DigiD? (of blijkt die toch niet zo veilig als we moeten geloven??)
Helaas heb ik geen antwoord op de vraag van Carola, maar dit wilde ik toch even kwijt. -
Feb 8, 2015 om 10:08Kunnen wij dit nog terugdraaien?[quote=tijger1 schreef op zaterdag 7 feb 2015, 21:03]Die mobiele abonnementen zijn zeer verontrustend. Zal haar dus wel afgetroggeld zijn? Heeft u wel de pinpas ingenomen? En die abonnementen opgezegd?
Kan me uw problemen voorstellen. Ook in wat verdere familie meegemaakt.
Kijk toch eens verder in de familie of vriendenkring. Maar misschien kunt u ook, lijkt een beetje kinderachtig, een keer in de week met haar boodschappen gaan doen, zodat u weet dat er in ieder geval eten gekocht wordt. En wat er dan verder aan geld overblijft van dat weekgeld in twee keer aan haar geven.
Ik begrijp dat u rust wilt, maar stel u voor, zij heeft een officiele bewindvoerder, krijgt weekgeld, meestal wordt dat op een nieuw te openen rekening gestort met een pinpas en binnen de korste keren is zij weer overladen met abonnementen en zit dan ook zonder eten.
En dan komt ze toch ook bij u?
Ook een goede bewindvoerder houdt haar handje niet vast.. Ik wens u wijsheid en sterkte.
Alweer dank.
Ja, die abonnementen hebben wij opgezegd en haar pasje ingenomen.
Wij deden eerst wekelijks boodschappen met haar, maar omdat we niet bepaald vlak bij elkaar wonen werd dat best lastig, dus hebben we een nieuwe rekening voor haar geopend en dáár storten we dus elke week dat geld op, dat zij er dan vervolgens zelf kan afhalen en haar boodschappen kan doen.
De meeste abonnementen lopen gelukkig nog dit jaar af en sommige zijn inmiddels afgelopen(ze had er 8! waarvan de smartphone vervolgens werd doorverkocht op Marktplaas.) helaas ontdekten we al die ellende pas toen ze er al diep in zat, op het idee gebracht door de 'hospita' die ze toen had, ze heeft nu een andere kamer en een andere woonplaats die haar vorige hospita niet kent, want ze is erg makkelijk te beïnvloeden.
Wij kunnen alleen maar hopen dat haar GGZ-begeleider binnen afzienbare tijd een plaats voor haar weet in een RIBW-instelling, dáár wordt op eten gelet en krijgt ze óók alleen maar zakgeld, maar met een beetje pech duurt dat nog anderhalf jaar!!
Hartelijk dank voor uw reactie nogmaals en we zullen eens uitzoeken óf en bij wié ze onder bewind zou kunnen komen(misschien is ook dáár wel een vergelijkingsite over?)
Vr.groet,
Wilhelmina.