Antwoorden gegeven door: willemhoving
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 27, 2024 om 19:16Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Bij het googlen op "RIOLERINGSBEDRIJF van Dongen" op AFBEELDINGEN komt het logo op de bon naar voren. Is van een totaal ander bedrijf. Ik zie meer een probleem dat er feitelijk een link wordt gelegd met een bedrijf die NIETS te doen heeft met deze nota. De logo van het genoemde bedrijf die verantwoordelijk zou zijn is anders.
Ik vind het best wel een dingetje om zoiets maar zo op het internet te zetten.
-
Mar 27, 2024 om 17:33Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Zeer vreemde bijdrage/vraag. U hebt iemand opdracht gegeven om werkzaamheden uit te voeren. Vooraf is er blijkbaar GEEN prijsafspraak gemaakt, zelfs niet indicatief, zodat u, nadat de klus was geklaard een rekening kreeg. Deze rekening roept bij mij vraagtekens op. De factuurdatum op de bon/rekening is 25 december 2023 en de ondertekening/accoordbevinding 25 juli 2023. Dat strookt niet. Daarnaast, de 50% toeslag is gebaseerd op loonkosten/voorrijdkosten,toeslag feestdagen zelfs over de materiaalkosten moest u 50% extra betalen.Dat is natuurlijk niet uit te leggen! Ik was uiteraard NOOIT accoord gegaan met de nota en had het aan laten komen op een rechtzaak van het bedrijf tegen u wegens "wanbetaling". Uiteraard is op dat moment het totaalbedrag al aanzienlijk hoger als het bij de rechter ligt (door alle extra kosten), maar ik denk dat geen enkele rechter dit een billijke rekening had gevonden. Het slaat kant nog wal. Alles rammelt op de rekening....maar u hebt voor accoord getekend en heeft betaald. Dan is er geen weg terug.
Als ik u een tip mag geven, verwijder in ELK GEVAL de naam van het bedrijf in uw comment, want u maakt deze openbaar uit voor oplichter. In het ergste geval zal desbetreffend bedrijf of een rioolontstoppingsbedrijf die een soortgelijke naam heeft U kunnen aanklagen.
De volgende keer zal ik me eerst goed laten informeren wat een uit te voeren klus kost, alvorens u deze uit laat voeren.Er wordt immers vaak gewezen op dit soort praktijken, bijvoorbeeld ook bij slotenmakers die zonder blikken of blozen een paar honderd euro vragen voor het openen van een deur. Absurde bedragen, maar het is aan de orde van de dag. Zodra men heeft betaald.... zijn alle rechten verspeeld.
-
Jan 18, 2023 om 12:55Ziggogo werkt sinds 19 december niet meer .is er een storing of niet
Ik heb ziggo go op mijn laptop en werkt zonder enig probleem. Daarnaast heb ik de app ook op mijn smartphone staan. Deze werkt ook perfect. Echter, laatstgenoemde werd gebruikt als ik op de slaapkamer tv wilde kijken. Via chromecast streamde ik ziggo go naar de tv. Dat is nu verleden tijd. Ik vond het teveel gedoe allemaal en heb een mini next box aangeschaft (zelfde functies en met afstandsbediening). Werkt precies hetzelfde als de media next box, maar dan dus in de slaapkamer. Zou deze box niet meer willen missen. Dit laatste is geen antwoord op uw vraag, maar wellicht iets om over na te denken.
Echter, uw ziggo go app moet u natuurlijk gewoon kunnen gebruiken. Hopelijk wordt het probleem voor u opgelost.
-
Dec 28, 2022 om 13:26Bij wie stijgt per 1 jan de energie rekening ook ipv dat het naar beneden gaat?
Wij zijn al ruim 14 jaar klant van Greenchoice en dat met alle tevredenheid. Ook wij kregen bericht van onze nieuwe energievoorschot per 1 januari. Ook voor ons komt er een behoorlijke verhoging. Echter, dat komt, zoals de email al duidelijk aangeeft door ENERGIEHEFFINGEN en een verhoging van de BTW. Vanaf januari betalen we weer de volle mep btw. Ook de energieheffingen gaan fors omhoog.
De prijs voor energie is gebaseerd op de inkoopprijs van gas/stroom, vraag en aanbod, en energieheffingen. Alleen met de inkoop kan men als klant al dan niet profiteren van een lage prijs, of gedupeerd worden door een hoge prijs. Voor de rest kan de leverancier weinig doen, omdat ze geen enkele invloed hebben op btw en energieheffingen.
En... wees blij met het prijsplafond. Want zonder dit instrument zouden we heel, heel wat dieper in de buidel moeten tasten.
-
Jun 20, 2022 om 16:30Uitvaartverzekering afkopen
Afkopen van een verzekering wordt naast dat er slechts een gedeelte wordt terugbetaald, door de belastingdienst gezien als inkomsten. Mag u ook nog eens forse belasting over betalen, zodat er aan het eind van de streep weinig overblijft.
Wat uw vraag betreft...ja, het kan zo maar. Stel het volgende eens voor. Iemand sluit een uitvaarverzekering af en betaalt bijv. € 10,00 premie per maand. Na een jaar komt de verzekeringsnemer te overlijden. Er is dus € 120 euro betaald aan premie.... maar de kosten voor de uitvaart die middels de premie gedekt zijn zullen aanzienlijk hoger zijn, namelijk maximaal tot het bedrag waarvoor de overlede verzekerd is. Logisch dus dat men maar een gedeelte van de premie (geen spaargeld) terug krijgt.
Echter, veel uitvaartmaatschappijen werken met zogenaamde carenzjaren, dit om misbruik te voorkomen.
De Carenzjaren houden in dat indien de verzekerde overlijdt, binnen een bepaalde tijd (verschilt per maatschappij) na het afsluiten van deze uitvaartverzekering, er geen uitkering wordt gedaan door de maatschappij. De nabestaanden krijgen de betaalde premie of de koopsom van de maatschappij dan terug. U kunt de Carenzjaren zien als een eigen risico.
-
Jun 8, 2022 om 12:41BOL
Zo, u durft! Bol beschuldigen van diefstal! Dat is nogal wat! Ik ben al vanaf dag 1 klant bij bol.com en ken de spelregels als geen ander. Avondbezorging gebeurt alleen als u voor een bepaalde tijdstip uw bestelling plaatst (staat altijd vermeld) en vaak ook nog als het uit eigen magazijn komt. Verkoop door derden via bol geeft deze garantie niet. Daarom staat ook ALTIJD bij een artikel WIE de verkoper is. Wat u wilt voor € 1,99 is gewoon onmogelijk... 3 producten, bij misschien wel 3 verschillende leveranciers. Wat verwacht u voor 2 euro? (Bij select lidmaatschap is bezorging trouwens altijd gratis, maar dat terzijde)... en ook zelfs met dat lidmaatschap op zak is gegarandeerde levering op dezelfde dag niet waterdicht. Trouwens, de LEVERANCIER kan tot 22:00 's avonds leveren, indien nodig, via de bezorgdienst "redjepakketje".
Ik ben echt een beetje verBOLgen hoe u over een uiterst betrouwbare webshop schrijft. Ik ben select lid, maar krijg echt niet altijd alle bestellingen dezelfde avond thuis bezorgd hoor, soms duurt het zelfs wel 2 werkdagen. So what? Ik betaal geen verzendkosten, dat is al een pluspunt en spaar selectpunten voor elke bestelling, punten die automatisch door Bol worden verwerkt middels korting. Hoef ikzelf niks voor te doen.
En wat de reclame betreft...ook ik weet dat ze met het lid worden van select vertellen dat bestellingen plaats vinden op de dag en/of tijdstip die de klant past. Natuurijk is dat niet altijd zo, zoals ik al zei.... alleen bij bestelling voor een bepaalde tijdstip en meestal ook nog voorradig vanuit hun eigen magazijn.U weet net zo goed als iedereen dat reclameblokken altijd mooier worden gemaakt dan de werkelijkheid is.
Dat u uw frustraties weergeeft als "diefstal" vind ik zeer ongepast. Dat verdient bol niet. Bekijk nog maar eens goed de bestellingen en welke verkoper de levering aan de deur bezorgt. Have a break, take a kit kat, of zoals Herman Finkers zegt "kalm aan.... en rap een beetje".
-
Jun 19, 2020 om 11:46Hoe bleutooth koptelefoon aansluiten aan de TVWellicht is dit iets. Er is een keur aan bluetooth dongels te koop. Maar ik gebruik deze en bevalt me best.https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-4-0-usb-micro-dongle-adapter/9200000074716452/?bltgh=h5FSkopUEO7qvSs6Xm5ADA.1_4.8.ProductPage
-
Apr 3, 2020 om 12:14Mag de dansschool verlangen/eisen dat je de contributie doorbetaald
Ik vind dit nou typisch een ikke, ikke, ikke vraag. Mijn vrouw en zoon zitten beide op de sportschool, maar geen van twee peinzen er over om hun contributie terug te vragen. De sportschool eigenaar kan er immers ook niets aan doen dat hij/zij de sportschool moet sluiten voor onbepaalde tijd. De kosten draaien wel door voor deze mensen. Denk nu niet eens aan uw eigen portemonnaie als gedupeerde, maar ook eens naar de andere gedupeerde, de sporschoolhouder/houdster.
Ik erger me stierlijk als op tv weer het woord "economie" ter berde wordt gebracht. Laten we eerst zorgen deze vreselijke crisis te overwinnen. Zonder bevolking is er ook geen economie. Velen zullen deze crisis niet overleven ..... de economie zal later heus wel weer op gang komen.
Ik kan de vraag ook anders stellen, zei het in een wel hele idiote setting, maar toch..... "mag ik de verhuurder van mijn woning verplichten mijn huur terug te betalen voor een periode dat ik geen gebruik maak van de woning? Bijv. bij ziekenhuisopname of tijdens mijn verblijf in een vakantieoord? Nee dus!
De vraag van u roept enigszins bij mij wat irritatie op. Alleen SAMEN komen we door deze crisis heen. Al die mensen die nu in het ziekenhuis liggen sporen hun abbonementhouders van kranten, tijdschriften, sportscholen, dansscholen etc. ook niet aan om het niet gebruikte deel terug te betalen.
Ik begrijp uw vraag, maar als ik heel eerlijk ben .... vind ik het zeer ongepast om daar ook maar enigszins over te denken, laat staan te vragen.
Sterkte in de komende periode.
-
Jun 11, 2019 om 14:49Ook steeds gedupeerd door post.nl?
Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties. Ik heb een aantal keren contact gehad met en zowel bol.com als post.nl Eerstgenoemde heeft per email kennis gegeven dat ze de smartphone hebben retour ontvangen van mij en dat het geld weer binnen 3 werkdagen op mijn rekening staat. Laatstgenoemde heeft me per email op de hoogte gesteld dat de leidinggevende afgelopen zaterdag een gesprek heeft gehad met desbetreffende chauffeur, want ook zij zijn niet blij met de situatie van de afgelopen maanden. Ik heb voorgesteld een A4-tje als afscheidskado te geven aan de bezorger. Maar ik denk dat het bij een wijzend vingertje blijft. Hoe dan ook.... kopen via webwinkels is voltooid verleden tijd, de zaak met beide partijen zijn afgerond en het leven gaat weer gewoon verder. Ik ga weer over tot de orde van de dag, waarmee.... "case closed".
Iedereen een hele fijne dag en een gezonde toekomst.
Willem
-
Jun 5, 2019 om 10:34Ook steeds gedupeerd door post.nl?
Beste mensen,
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik vind het goed te lezen dat het overgrote deel GEEN last heeft met de bezorging. Had ik tot een maand of 3 geleden ook niet. Alles werd door een oudere man, bezorgd. Hij was altijd vriendelijk, vrolijk en iedereen kon zien dat hij plezier in zijn werk had.
Maar goed, dat is helaas voltooid verleden tijd.
Nu zit er een jong broekie de bestellingen rond te brengen en dat mannetje heeft volgens mij de lak aan alles. Zoals ik al in het begin schreef: " Uit ervaring denk ik dat ik weer NIET thuis zal zijn morgen, volgens de bezorger", ................klopt helemaal.
Gisteren was ik volgens broekemans inderdaad weer NIET thuis en gaat het pakket naar een afhaalpunt. Vandaag gaat mijn vrouw naar een afhaalpunt op de retourlabel er op te laten plakken. (het bellenbord werkt overigens uitstekend, dus als hij daar op gedrukt heeft was de intercom wel overgegegaan. Daarnaast heeft al die keren NOOIT een briefje in de bus gelegen dat "de chauffeur ons heeft gemist"., of "dat we het pakket maar moesten ophalen bij een afhaalpunt". Ik heb internet en volg track en trace nauwlettend, maar ik moet niet denken aan die mensen die GEEN internet hebben en met een dergelijke flierefluitende bezorger zitten. Dat wordt wachten, bellen, wachten, bellen.
Ik heb op tip van panter 22, waarvoor nogmaals mijn dank, voor de zoveelste keer mijn klacht ingediend. En nu kreeg ik keurig antwoord. Niet alleen excuses, maar ook dat ze broekemans al hadden aangesproken over zijn afglevergedrag.
Toen ik hen gisteren via dezelfde link meldde dat ik het pakket WEER niet kreeg, maar deze maar moest ophalen bij een afhaalpunt, was, naar ik kon opmaken uit de reactie, ook de maat bij post.nl een beetje vol.
Maar goed, kopen via webwinkels is gebeurd, De naam post.nl doet mij al huiveren. Mijn vrouw laat ik zien wat ik graag wil kopen en dan kijk ik of de plaatselijke leverancier dit poduct te koop heeft of kan bestellen. Zo niet.... pech voor mij, met alle lof en hulde aan dat broekie van post.nl voor deze werkwijze.
Neodutchio schreef dat ik een denkfout maak. Ik ben het niet met hem eens. Bol.com heeft de bestelling overgedragen aan post.nl Die krijgen geld voor verzending en horen dit ook te doen.
Zoals Neodutchio schrijft ben IK dus verantwoordelijk als mijn echtgenote het pakket die nu bij de afhaalpunt ligt, aldaar van een retourlabel laat voorzien, een track en trace bewijs krijgt, maar als het pakket bol NIET bereikt ik dus kan fluiten naar mijn geld? Ik hoop dat dit een grapje is.
Verder allemaal een fijne dag. En... dat wil ik nog even kwijt.... mijn nieuwe smartphone werkt perfect. Ook zonder webshop is kopen dus nog moelijk.
Fijne dag allemaal.
Willem