Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wimverd
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 11, 2011 om 09:49electriciteit hoog/laagverbruikbeste allemaal.
bedankt voor de reacties.
ik ben ermee aan de slag en heb nu eindelijk een afspraak met Stedin. Ze komen de meter bekijken, want er zit een tariefstoring in. Dit geven ze dan ook door aan de leverancier. (eneco) en die moeten hier dan wat mee doen. de laatste maand heeft alleen het lage tarief nog maar gelopen. Het verbruik is ook gelijk gedaald. Vermoeden is dan ook dat er bij het schakelen iets mis is gegaan, waardoor het stroomverbruik zo erg hoog uitkwam. nu zijn we bijna 4 KWh per dag zuiniger met dezelfde manier van leven.
Ons gasverbruik is drastisch naar beneden gegaan. We zijn de houtkachel gaan stoken en hierdoor hoeft de CV bijna niet meer aan. Ik denk dat we dit verbruik kunnen halveren. Gerekend over de laatste maand komt dit jaarrond op 800 m3. vorig jaar was het bijna 2700 m3. we hebben dus nog wat over voor van de winter.
Wanneer er meer bekend is over de verdere afhandeling zal ik hierover weer een berichtje sturen.
Met vriendelijke groet, Wim -
Oct 18, 2011 om 07:26bezorgkostenZe hebben van tevoren netjes verteld wat de kosten zijn. Natuurlijk kan het ergens anders of via internet anders zijn, maar daar heeft dit filiaal niets aan. Als je er erg mee zit, kan je het voorleggen. Eigenlijk zonde van je tijd en zonde van de tijd van de onderneming. Er is toch niets verkeerds gedaan en alles netjes volgens afspraak!!
-
Oct 18, 2011 om 07:11Belachelijk uurtarief?[quote=stacey schreef op maandag 17 okt 2011, 23:55][quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 23:48]
Maar daar hoeft de klant toch niet extra voor te betalen?
De fout is toch gemaakt door de installateur!
Wat voor fout ?!
Ondernemer maakt toch zelf uit wat hij wil vragen per uur werk.
Hij is ook niet verplicht half tarief te rekenen voor een stagair of iets......
Ts heeft toch zelf verder ook geen enkel moeite genomen te informeren naar Wie en Hoeveel wie-en er dan precies kwamen tegen dat tarief ?
Als je een vakkundig bedrijf inhuurt mag je toch verwachten dat ALLES vakkundig is. Als je dit bij een zakelijke klant doet, hou je er weinig over. Uiteindelijk krijgt elke bedrijf de klanten die hij verdient. Als bedrijf moet je denk ik in deze tijd de kans grijpen om klanten te binden. Maar goed, we weten niet de kant van de ondernemer. Om goed te kunnen antwoorden moet je eigenlijk hoor- en wederhoor toepassen. -
Oct 18, 2011 om 07:05Belachelijk uurtarief?[quote=tenormin schreef op maandag 17 okt 2011, 23:36]acjzr1
Four om niet alles bij zich te hebben of fout van stagiair mee te laten "lopen"? We hebben toch vaklieden nodig in de toekomst en die moeten toch leren.
Ik kreeg laatst iemand over de vloer om telefoon- en internet aansluiting te maken. hij had ook een stageloper bij zich. Deze jongen heeft wat hand-en spandiensten verricht. Hier heeft dit bedrijf niets voor doorberekend. Ik ben zelf ondernemer met personeel. Ik zou in zo'n geval toch samen met de klant kijken naar een oplossing. Als een stageloper verdwaalt, kan je dit toch niet doorrekenen aan de klant??
Tariefhoogte wel of niet kan ik niet beoordelen. Een stageloper is er vaak maar een korte periode en hoeft niet betaald te worden door de werkgever. (krijgt wel vaak een vergoeding) Iemand die in een leer-werktraject zit heeft gewoon een contract met salaris. Bovenop zijn lage kosten staan hier wel meer begeleidingsuren/ kosten vanuit het bedrijf tegenover.
Het belangrijkste in dit geval zal toch zijn: heeft de stageloper de vakman werk uit handen genomen of niet? Als ondernemer kan je toch niet verwachten dat de klant voor alle opleidingskosten opdraait? -
Oct 18, 2011 om 06:39electriciteit hoog/laagverbruik[quote=susannef schreef op dinsdag 18 okt 2011, 00:24]Net als eerdere reageerders vind ik de meterstanden voor elektriciteit extreem hoog. Mocht je er met Eneco niet uitkomen, dan kan je altijd de meters laten ijken. Bij het energiebedrijf waar ik werkte, betaalde het bedrijf de ijkkosten als de meter niet in order blijkt te zijn. Ik denk dat jij niet hoeft te twijfelen over de incorrectheid van je elektrameters, dus het risico dat je zelf de ijkkosten moet betalen, lijkt me erg klein.
Een 'afwijkend' gasverbruik dat je terugrekent nav het verbruik van de laatste maand kan ook komen doordat je in de zomer relatief veel minder gebruikt dan in de winter.
Het gasverbruik zal wel kloppen denk ik, omdat het toch een strenge winter geweest is. We zijn geen zuinige stokers. Nu hebben we een houtkachel, dus hier zullen we aardig op bezuinigen. -
Oct 18, 2011 om 06:36electriciteit hoog/laagverbruik[quote=installmon schreef op maandag 17 okt 2011, 23:36][quote=wimverd schreef op maandag 17 okt 2011, 14:13][quote=installmon schreef op maandag 17 okt 2011, 13:05]Het is ook goed mogelijk dat de meter defect is.
Als bijvoorbeeld stand/teller 1 defect is word het verbruik automatisch door gegeven aan stand/teller 2.
Dit betekent dus als de dag teller defect is, het verbruik door geregistreerd wordt op het nacht tarief. Andersom eveneens.
Concact opnemen met de netbeheerder van de energie levering en meter vervangen.
Als me meter defect blijkt te zijn wordt dit netjes via een 30/70 regeling recht getrokken. +30 % bij werkende teller - 70 % defecte teller
ik begrijp niet helemaal hoe je die regeling bedoelt. (+30 of - 70 % van wat?)
soms komt er ook een raar geratel uit de meterkast. ik denk dat dit ook van de meter komt. Kan het ook zo zijn dat hij hierdoor af gaat wijken. Stand is tov vorige periode + 150%. Groeten Wim
Beste wim,
Als de meter defect is, word dit vergoed. Als met 1 defect is word het verbruik wat normaal op meter 1 loopt automatisch bij meter 2 geteld. Meter 2 telt dus 2 tarieven. Stel dat nachttarief stuk is, loop deze dus door op de dagtarief. je betaald dus het dagtarief voor het nacht tarief omdat alleen de dagteller werkt.
Als je meter defect blijkt te zijn word van de meter die werkt 70 % in mindering gebracht op het verbruik over een jaar gerekend. bij de meter die stil staat word 30 % opgeteld.daarbij word de laatste opgenomen meterstand gehanteerd.
Meestal is dit de jaarafrekening van 2010 in dit geval.
Dit is helder. Bedankt voor je uitleg. Ik heb een aantal keer gekeken en elke keer brandt het lampje dat bij de nachtstand hoort. De dagstand loopt soms ook als ik de standen op langere termijn bekijk, maar ik heb dit nog niet kunnen ontdekken.
Zoals ik al eerder schreef heb ik de eneco mijn klacht doorgemaild en krijg ik hier reactie op.
Als ik deze formule toepas kom ik op een stroomverbruik van ca 3300 KWh. De eerste 7 maanden was 2800 KWh. hier zat echter de verbouwing in. -
Oct 17, 2011 om 14:13electriciteit hoog/laagverbruik[quote=installmon schreef op maandag 17 okt 2011, 13:05]Het is ook goed mogelijk dat de meter defect is.
Als bijvoorbeeld stand/teller 1 defect is word het verbruik automatisch door gegeven aan stand/teller 2.
Dit betekent dus als de dag teller defect is, het verbruik door geregistreerd wordt op het nacht tarief. Andersom eveneens.
Concact opnemen met de netbeheerder van de energie levering en meter vervangen.
Als me meter defect blijkt te zijn wordt dit netjes via een 30/70 regeling recht getrokken. +30 % bij werkende teller - 70 % defecte teller
ik begrijp niet helemaal hoe je die regeling bedoelt. (+30 of - 70 % van wat?)
soms komt er ook een raar geratel uit de meterkast. ik denk dat dit ook van de meter komt. Kan het ook zo zijn dat hij hierdoor af gaat wijken. Stand is tov vorige periode + 150%. Groeten Wim -
Oct 17, 2011 om 14:09electriciteit hoog/laagverbruik[quote=eneco mdw schreef op donderdag 13 okt 2011, 08:14]
Beste wimverd,
Op dit forum geeft u aan dat de jaarnota vragen bij u oproept vanwege het totale elektriciteitsverbruik en de verdeling van het elektriciteitsverbruik over het normale en lage tarief.
Uit uw bericht maken we niet met zekerheid op dat u klant van ons bent. Als u dit wel bent, kijk ik graag samen met u de jaarnota na om te kijken of alle gegevens kloppen. Als u dit op prijs stelt, mailt u dan uw klacht en klantgegevens naar onlineservice@eneco.nl.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
ik ben inderdaad klant bij eneco. ik heb via internet een klacht ingediend en zag dat ik binnen 10!! dagen een reactie terugkrijg. ik heb hem daarom ook via genoemd mailadres maar verstuurd. ik zit namelijk bijna nooit op kantoor en hier heb ik alle papieren bij de hand. vriendelijke groet, Wim -
Oct 12, 2011 om 19:08electriciteit hoog/laagverbruik[quote=wimverd
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties. Ik heb het vanmiddag even bekeken en toen liep de laag-tarief meter. Als dat inderdaad het geval is krijgen we nog een flinke naverrekening. Wel vreemd dat zo'n kerel die de meterstand op komt nemen hier dan niet op let.
Bedankt voor alle bruikbare tips.
groeten Wim. -
Oct 12, 2011 om 16:57electriciteit hoog/laagverbruik[quote=zwaardvis schreef op woensdag 12 okt 2011, 16:45]Jullie gebruiken in totaal best wel veel stroom, maar relatief weinig gas. En normaal is de verhouding laag/hoog ongeveer 60/40 maar bij jullie extremer: 87/13.
Dat is in ieder geval beter dan andersom 13/87.
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn, dat jullie veel gebruik maken van elektrische verwarming. Bijvoorbeeld met straalkachels of andere heaters, die 1000 of 2000 Watt per uur gebruiken. Dat verklaart ook het relatief geringe gasverbruik.
Of jullie hebben een waterbed en koken elektrisch.
Feit is dat er veel stroom 's avonds en in het weekend wordt gebruikt, als iedereen thuis is.
Ik denk dat de meters verkeerd lopen. laag tarief overdag en hoog 's avonds. Dit ga ik even een paar dagen nakijken. we hebben in de douche een electrische vloerverwarming van ca 1,5 m2 en in het toilet beneden ook. Verder gebruiken we geen straalkachels. Wel hebben we een kantoor gemaakt in de garage afgelopen winter en daar heeft een grote ontvochtiger gestaan van de aannemer en uiteraard bouwlampen en gereedschapgebruik.