Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: yardenkwelgeest
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 25, 2016 om 10:41YardenGeachte heer / mevrouw Zuidemad, ik lees net pas uw topic. Ik ben benieuwd hoe een en ander voor u is afgelopen. Indien u nog steeds vragen heeft, kan ik u wellicht (gratis!) verder helpen. Ik heb destijds ook bonje met Yarden gehad, heb het laten aankomen op een rechtszaak en heb die glansrijk gewonnen. Voor de details hieromtrent zie mijn website www.yardenclaim.nl. Op deze website vindt u ook mijn bereikbaarheid. Met vriendelijke groet, Hans.
-
Jan 29, 2015 om 12:55Naturapolis YardenHallo Jaxe, terwijl ik bezig ben om iets uit te zoeken voor een andere verzekerde, stuit ik bij toeval op de Yarden-website op het antwoord op een voor jou zeer toepasselijke 'veelgestelde vraag'. De vraag luidt: "Kan ik als ik voor 2007 een pakketverzekering heb afgesloten deze alsnog behouden?" en het antwoord van Yarden op die vraag: "In theorie is het mogelijk om bij overlijden uw oude pakket te kiezen. Yarden heeft er echter voor gekozen om de oude pakketten om te zetten in een natura sommenverzekering. Deze verzekering is flexibeler en transparanter. Het voordeel hiervan is dat u zelf kunt kiezen aan welke diensten u uw verzekerde bedrag wilt uitgeven. Op uw polis kunt u het bedrag terugvinden waar u voor verzekerd bent. Indien uw uitvaart via Yarden wordt verzorgd, heeft u ook recht op ledenvoordeel. De hoogte van uw voordeel is afhankelijk van uw polis." [einde citaat].
Suggestie: Ga naar https://www.yarden.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen.htm, klik op 'Uitvaartverzekering' en vervolgens op de betreffende vraag. Maak van het antwoord een schermafdruk en bewaar die bij je verzekeringspolis(sen). -
Jan 29, 2015 om 08:57Naturapolis YardenGoedemorgen Jaxe, juist voor degenen die ertegenop zien om zelf contact op te nemen met Yarden, heb ik mijn website opgezet. Er wordt inmiddels ook steeds vaker gebruik van gemaakt. Dat kan ik zien aan de ingebouwde bezoekersteller én leid ik af uit het feit dat ik steeds vaker vragen krijg over polisvoorwaarden en (al dan niet reeds betaalde) rekeningen. De meeste vragenstellers krijgen uiteindelijk honderden tot duizenden euro's terug van Yarden. Leuke bijkomstigheid: een van de gedupeerden, die dankzij de informatie op mijn website een fors bedrag bij Yarden heeft geclaimd en ook al volledig uitbetaald heeft gekregen, heeft mij een 'eigen' website cadeau gedaan: http://www.yardenclaim.nl.
Als jij voor jezelf en je kids een naturaverzekering hebt afgesloten, blijft dat een naturaverzekering (tenzij je er ooit zelf actief mee hebt ingestemd dat de naturapolissen worden omgezet naar polissen met verzekerd bedrag, maar dat is - zo begrijp ik uit je relaas - niet het geval). Uiteraard heb je 'gedwongen winkelnering' bij Yarden zelf of door Yarden gecontracteerde uitvaartondernemers, je hebt de verzekering immers ook bij Yarden afgesloten, maar dat hoeft niet per se ongunstig te zijn. Alles wat staat opgesomd in de bij de polis horende rechtenlijst krijg je GRATIS - en mijn advies luidt dan ook: haal eruit wat erin zit - en voor datgene wat je extra wil - bijvoorbeeld een tweede volgauto, om maar iets te noemen - ben je vrij om te shoppen waar je maar wilt! (En dat laatste loont zeer zeker.) -
Oct 8, 2014 om 09:04Naturapolis YardenGeachte 1953,
Ik ben bang dat ik uw boze reactie niet helemaal begrijp. Met mijn bericht van 7 oktober (zie boven) reageer ik op de tekst van "tijger1" van 25 augustus 2014. Tussen die twee data zitten naar mijn bescheiden mening slechts zes weken. Als u na zes weken al over "een ouwe koe" spreekt, dan staan er wel héél erg veel ouwe koeien op het Kassa-forum! Nergens op de website van Kassa heb ik trouwens gelezen dat het 'not done' is om pas na zes weken op een topic te reageren.
Met mijn inbreng in dit topic en met mijn daaraan gerelateerde website hoop ik de mensen die door Yarden zijn benadeeld te kunnen adviseren en zo nodig te kunnen helpen. Ik doe dat trouwens geheel belangeloos. Ook is mijn tekst bedoeld voor degenen die pas in de nabije of verre toekomst (of zelfs pas ná zes weken, gerekend vanaf vandaag) zullen worden geconfronteerd met de handelwijze van Yarden, en die naar aanleiding daarvan ook pas dán op dit forum gaan speuren naar tips.
Het spijt mij dat ik u gegriefd heb met mijn in uw optiek veel te late reactie. Wellicht kunt u zich uitschrijven of afmelden voor dit topic?
P.S. Waarom heeft u uw bericht trouwens TWEE KEER geplaatst? -
Oct 8, 2014 om 08:45uitvaartverzekeringGeachte 1953,
Ik dacht dat het eerste bericht in dit topic dateerde van 23 januari 2012 - ruim 2,5 jaar geleden - maar uit uw reactie begrijp ik dat ik dat verkeerd heb gezien. Excuses! Helaas heb ik de rechtszaak tegen Yarden niet eerder kunnen voeren, eenvoudigweg omdat mijn vader niet eerder kwam te overlijden. Voor u komt mijn goedbedoelde hulp blijkbaar te laat en dat betreur ik. Wel hoop ik met mijn inbreng in dit topic en met mijn daaraan gerelateerde website de mensen die wél door Yarden zijn benadeeld te kunnen adviseren en zo nodig te kunnen helpen. Ik doe dat trouwens geheel belangeloos. Ook is mijn tekst bedoeld voor degenen die pas in de nabije of verre(!) toekomst zullen worden geconfronteerd met de handelwijze van Yarden, en die naar aanleiding daarvan ook pas dan op dit forum gaan speuren naar tips.
Het spijt mij dat ik u gegriefd heb met mijn in uw optiek veel te late reactie. Wellicht kunt u zich uitschrijven of afmelden voor dit topic? -
Oct 7, 2014 om 10:24yardenBeste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.
-
Oct 7, 2014 om 10:22YardenBeste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.
-
Oct 7, 2014 om 10:21uitvaartverzekeringBeste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.
-
Oct 7, 2014 om 10:14Naturapolis YardenBeste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.
-
Aug 25, 2014 om 01:32Naturapolis YardenDe directievoorzitter van Yarden heeft woord gehouden, zij het op een ander forum. Dat valt hem trouwens niet aan te rekenen, omdat hij (waarschijnlijk) niet wist dat ik op meer dan één forum actief ben. Op 12 augustus schreef 'Yarden Uitvaart' op het forum van TROS Radar:
"Naar aanleiding van de uitspraak van de kantonrechter heeft de nieuwe directievoorzitter van Yarden telefonisch contact gezocht met de heer Vrij. In het gesprek heeft hij namens de directie bevestigd dat Yarden het nooit tot een rechtszaak had mogen laten komen. Volgens de natura uitvaartverzekering had de heer Vrij recht op een bepaald dienstenpakket dat niet is begrensd door een verzekerd bedrag. Ongelukkiger wijze is met de heer Vrij discussie ontstaan over de kosten van extra diensten. Yarden steekt hand in eigen boezem omdat zij hierover ronduit onduidelijk is geweest en betreurt dat zij een incassoprocedure is gestart. Dat had niet mogen gebeuren. Yarden benadrukt dat consumenten die kiezen voor een natura uitvaartverzekering gewoon recht hebben op het dienstenpakket zoals omschreven in de polis."
Ik hecht eraan te benadrukken dat bovenstaand epistel van 'Yarden Uitvaart' is niet geheel conform de waarheid is. Er is helemáál geen discussie ontstaan over de kosten van extra diensten! De 'extra diensten' betroffen in mijn geval: een overlijdensadvertentie in een regionaal dagblad, drie extra volgauto's, 135 extra rouwbrieven plus porti, grafrechten voor tien extra jaren en de overname van een monumentale grafsteen. De totale kosten hiervan, ruim 2500 euro, zijn door mij binnen 30 dagen na ontvangst van de rekening aan Yarden betaald. Yarden vorderde desondanks vele duizenden euro's van mij voor goederen en diensten die zonder uitzondering wél binnen het verzekerd pakket vielen, en stapte daarvoor dus naar de rechter!
Degenen die in de toekomst een beroep zullen moeten doen op hun naturapolis, kunnen zonder meer hun voordeel doen met de opmerking van de directievoorzitter "dat consumenten die kiezen voor een natura uitvaartverzekering gewoon recht hebben op het dienstenpakket zoals omschreven in de polis." Mocht iemand daarmee desondanks toch problemen ondervinden, dan verneem ik dat graag.
Voor degenen die in het verleden al gebruik hebben moeten maken van een naturapolis en in de afwikkeling daarvan (ten onrechte) hebben moeten bijbetalen, is er trouwens óók goed nieuws te melden: in de Consumentengeldgids die deze week zal verschijnen, roept de Consumentenbond gedupeerden op om zich per e-mail te melden, om daarna wellicht een soort van gezamenlijke terugvorderingsactie te kunnen opstarten.