Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ytsmas
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 29, 2015 om 22:52prijslijs specialistenAls je geen specialist bent heb je inderdaad een glazen bol nodig. Deze mensen kunnen echter binnen 10 min. een eerste diagnose vaststellen. Alleen degene waarbij meer tijd nodig is zullen terug moeten komen maar hebben het voordeel dat ook zij geen lange wachttijden hebben. Onze huisarts werkt op deze manier en dat gaat perfect. Uitzonderingen vanwege een incident is vanzelfsprekend altijd mogelijk, maar dat is dan ook uit te leggen.
Het lijkt mij dus Mahadma dat je wat minder in je bol moet kijken en wat meer naar de realistische mensen om je heen. Hoogstwaarschijnlijk kom je niet uit het bedrijfsleven. -
Jan 29, 2015 om 22:23prijslijs specialistenten eerste lijkt het mij vrij simpel dat je als specialist gelijk al kan inschatten of een onderzoek binnen 10 min. gedaan kan worden of veel langer duurt. Degene welke je niet binnen 10 min. geholpen kan worden zal een nieuwe afspraak moeten maken waarbij de specialist gelijk al kan inschatten welke tijd hiervoor nodig zal zijn. Zodoende krijgen degene welke langere tijden nodig hebben een op tijd ingeschatte afspraak en de rest kan binnen normale wachttijden geholpen worden. Het is een kwestie van organiseren. Verder was er bij mij in eerste instantie 1000 euro voor (met voorbereiden en afhandelen van de administratie) 15 min. berekend. Dus dat is 32.000 op een 8 urige werkdag en dus 160.000 euro per week. Ik weet niet hoeveel secretaresses je moet rekenen en welke huur je moet betalen in een ziekenhuis enz. Wat ik wel gevonden heb is dat je bij andere klinieken maar 275 euro hoeft te betalen voor hetzelfde onderzoek. Dacht ik dat het bijelkaar brengen van disciplines kostenbesparend zou zijn. Het is hetzelfde verhaal als de meeste fusies. Hoe groter de instantie hoe meer er naast de primaire taken wordt verzonnen welke totaal niets met de doelstelling hebben te maken. Met andere woorden geldverspillende zorginstellingen door inefficiëntie, teveel stafpersoneel met daarboven een wolk van overhead.
-
Jan 29, 2015 om 19:57Hoge kosten ziekenhuisbezoekytsmas.
Wat hierboven allemaal staat is peanuts bij mijn ervaring.
Ging naar de K&O arts omdat ik meer begon te snurken, tevens had ik wel eens dat mijn stem oversloeg. Mijn huisarts kon niets vinden en daarom dus naar de specialist.
Na eerst een half uur moeten wachten (schijnt normaal te wezen in een ziekenhuis) was ik aan de beurt.
De beste man keek eerst in mijn keel waarbij ik de gebruikelijke AAA, OOO en UUU moest zeggen. Daarna ging hij met een slangetje in mijn neus om ook hier een indruk van te krijgen. Het resultaat was ( waar ik wel blij mee was) dat er geen ernstige afwijkingen waren, mijn tong was iets aan de dikke kant en de neusdoorgang iets aan de nauwe kant. Wilde ik meer weten over mijn snurk gedrag moest ik een afspraak maken voor een nacht in het ziekenhuis. Voor mij was het echter eerst voldoende. Ik stond dus tussen de 10 en 15 min. weer buiten. Een half jaar later kwam de rekening 1000 euro. Na hierover gebeld te hebben gaven ze toe dat het 900 moest wezen. AL MET AL SNAP IK NU DUS DAT DE ZORGKOSTEN DE PAN UITRIJZEN PLUS INEFFICIËNT MET AL DIE VERLOREN WACHTUREN.
VOLGENS MIJ KAN ER BEST NOG VEEL BEZUINIGD WORDEN IN DE ZORG.