Reacties gegeven door: Ariën Bos
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jul 25, 2020 om 11:05Geld terug Voucher Efteling
@ Maritas:-):-) pffff. Gelukkig wel. Verzoek naar Efteling is inmiddels verstuurd met uw link daaraan toegevoegd. Nu even afwachten op de reactie.
@panter22. Dank voor u meedenken hierin. Zoals boven vermeld. Verzoek tot restitutie is inmiddels gedaan. Garantie blijft idd staan tot bedrag is terug betaald.
@trostomaat. De oplossing zijn idd geboden. Helaas niet door u. -
Jul 24, 2020 om 18:08Geld terug Voucher Efteling
Het is niet voor iedereen weggelegd om zomaar 350 euro op te hoesten en daarnaast kost het verblijf voor vier dagen op het park wat betreft het eten en drinken voor hele gezinnen met kinderen ook niet niets. Dat is voor iedereen anders en dus een beetje kort door de bocht. Als u nu iets koopt en dat zelfde is straks bij ophalen ineens veel duurder zou u daar dan mee akkoord gaan?
@ Trostomaat...weer zo een aanname die nergens op slaat. Ik word langzamerhand zeer moe van uw semi-oprechte uitlatingen. Aan de ene kant alles goed bedoelen maar intussen alleen maar lezen wat u wilt lezen...horen wat u wilt horen...meningen geven over anderen die nergens op gebaseerd zijn. Ik heb er eigenlijk al een beetje spijt van dat ik hier een vraag heb gesteld en dan met name dat u er een antwoord op gegeven hebt. Gelukkig zijn er veel mensen die mij goed hebben geholpen zonder uit te zijn op een groot gevoel van eigenwaarde en het strelen van het eigen ego. Ik vind het zelfs een beetje zielig voor u dat u meerdere gezichten heeft. -
Jul 23, 2020 om 20:54Geld terug Voucher EftelingZouden we we willen...ware het niet dat de prijzen nu ook al veel duurder zijn geworden.
-
Jul 23, 2020 om 19:55Geld terug Voucher EftelingDank u hartelijk. Hieruit blijkt dus dat wat de Efteling zegt niet waar is en dat de SGR een draai heeft gemaakt. Wij kunnen dus per direct ons geld terug vragen en gaan dat dan ook doen. Nogmaals dank voor uw input.
-
Jul 23, 2020 om 19:15Geld terug Voucher Efteling@ panter22. Natuurlijk heeft u gelijk dat de rechten aan onze moeder toebedeeld zijn. Zij heeft alleen geen toegang tot het internet en daarom neem ik dit op me. Ik begrijp ook dat het moeilijk te controleren valt hoe de gezondheid van iemand is. We zijn allemaal volwassen mensen en gaan hier geen poppenkast van maken en hierover liegen natuurlijk. Daarom hebben wij ook meerdere verzoeken gedaan naar de Efteling. Op zoek naar de juiste ethiek. Dat weekend willen we idd snel boeken en daarvoor hebben wij ons geld (sorry van moeder:-):-) ) nodig.
-
Jul 23, 2020 om 19:07Geld terug Voucher EftelingDat hebben wij vanmiddag idd via de mail gekregen. Bedankt voor de tip. Dat gaan we eens doen.
-
Jul 23, 2020 om 19:05Geld terug Voucher Efteling
Op welke grond gaat u er dan vanuit dat wij géén SGR voucher met garantie hebben gekregen. Wanneer de Efteling annuleert heeft de klant daar recht op. En ik heb u al vele malen verteld op verschillende draadjes (u reageert namelijk op iedereen) dat de Efteling heeft geannuleerd. U doet heel veel aannames en praat vaak in termen van...mogelijk...volgens mij...
Ik zal het nogmaals duidelijk maken en misschien dat u mij dan eens van een echt advies kan voorzien ipv oordelen vellen. Dat is namelijk erg gemakkelijk. U bezit blijkbaar veel kennis van zaken en naar dat soort mensen ben ik idd op zoek. U doet uzelf dus tekort om nu nog steeds te reageren met de vraag..hoe weten dat deze persoon een SGR voucher heeft?!
de Efteling heeft geannuleerd en wij hebben een voucher met SGR garantie. Wij krijgen dus ons geld terug alleen is de vraag niet óf maar wanneer wij ons geld terug krijgen. Mijn vraag was dus ook eigenlijk of er een manier deze procedure te versnellen en dat we niet tot anderhalf jaar op ons geld hoeven te wachten. Vanmiddag nog een mail gehad dat wij nu al een verzoek tot restitutie kunnen indienen maar dat deze pas in oktober zal worden behandeld. Tevens kan het gebeuren dat wanneer de Efteling failliet zou gaan de garantie vanuit de SGR komt te vervallen indien wij nu al dit verzoek indienen. Dus een beetje bangmakerij en alle aanvragen worden dezelfde tijd behandeld. Dus lijkt het ons nu beter om vanaf oktober het verzoek in te dienen. Of kan het anders?? -
Jul 23, 2020 om 18:51Geld terug Voucher Efteling@trostomaat...u praat wel veel in termen als...volgens mij...mogelijk...Wij hebben gewoon een voucher met SGR garantie en die richtlijnen bestonden in die tijd wel degelijk. Waarom zou ik dit anders blijven herhalen. En waarom zou die lieve dame aan de telefoon, die ons overigens gewoon goed heeft geholpen, dit dan zeggen. Als u die feiten niet zeker weet dan kan u daar beter geen consequenties aan hangen. U schermt ook steeds met de richtlijnen die nu van toepassing zijn. Wij hebben vorig jaar september al geboekt en de Corona en toen wij belden met Efteling in juni waren er andere regels van toepassing dan nu. Tot slot wil ik zeggen dat wij geboekt hebben bij de Efteling en niet bij Landal. Onze vraag blijft dus niet óf we ons geld terugkrijgen maar wanneer. Kan idd tot anderhalf jaar duren vanaf afgifte voucher. En wij wilden graag weten of we dit kunnen versnellen en zo ja...hoe?
-
Jul 23, 2020 om 18:30Geld terug Voucher EftelingWe hebben al vele mails gestuurd met dit verzoek om eerder tot betaling over te gaan alleen geven ze gemiddeld óf pas na 20 dagen een antwoord of steeds hetzelfde antwoord. Pas restitutie aanvragen vanaf 8 oktober en dan kan het tot nog een jaar duren voordat we ons geld terug krijgen. Als we het nu al aanvragen dan komt de SGR garantie te vervallen volgens hun. Als ze dus failliet zouden gaan krijgen we helemaal niets terug. Of dit bangmakerij is of niet. Het werkt wel. Dus we wachten maar af. Toevallig vandaag een mail gehad met het verhaal dat ik wel nu al de aanvraag tot restitutie kan doen...wordt toch pas vanaf oktober behandeld...en dan nog het risico dat de garantie vanuit de SGR vervalt bij faillissement. Dus toch maar een jurist raadplegen of het loket bellen. Bedankt voor uw reacties.
-
Jul 23, 2020 om 18:22Geld terug Voucher Efteling@malty...is financieel ook niet zo een groot probleem. Daar zit het niet in. Principieel is dit moeilijker te verkroppen. En ook hierin is de Efteling helaas onvermurwbaar. Er zou een oplossing komen die ons allen tevreden zou stellen, alleen hebben wij helaas vanuit de Efteling niets aangeboden gekregen.