Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Aurora123
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jul 11, 2024 om 09:54Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdDaar ging het helemaal niet om! Tuurlijk geldt er een betaalplicht. Die ik ook altijd ben nagekomen, alleen meestal niet via hun incasso maar achteraf via het linkje dat in hun herinneringsmail zit. Zij bieden niet de flexibiliteit om de betaaldatum op een of andere manier aan te passen of op een andere manier te betalen. Om die reden zei de medewerker vorig jaar zélf dat het ook op deze manier mocht toen ik belde om te vragen of het anders kon. Waarom zegt hij dit immers?
Mij ging het hier alleen om het principe dat ik me niet voor leugenaar laat uitmaken dat ik zogenaamd de mail ook afgelopen maand zou hebben gekregen. Dit is gewoon niet waar en ik ga daar heus niet om zitten liegen. Kom op zeg! Ik was en ben het dus niet met de extra €5 eens, dat is alles. Deze heb ik nu wel extra betaald om verdere problemen voor te zijn zoals een bekeuring vanuit rdw want dat zou helemaal het toppunt zijn. Maar dat is ook gelijk mijn laatste maand daar als verzekerde want ik heb het opgezegd. Ik weiger om daar nog klant te zijn als je zo behandeld wordt! -
Jul 11, 2024 om 09:48Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdBedankt voor de informatie. Dat was idd ook mijn conclusie. Maar ik heb besloten over te stappen naar een andere verzekeraar die gewoon betere opties biedt. Dan betaal ik liever ietsje meer dan dat ik me voor leugenaar laat uitmaken door dit bedrijf terwijl ze zelf in dit geval verzuimd hebben om de eerste herinnering te sturen. Dat gaat gewoon tegen mijn principes in.
-
Jul 11, 2024 om 09:37Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdNu doe je dus een heel stellige bewering en verlaag je je tot hetzelfde niveau als de verzekeraar heeft gedaan. Kun jij in mijn mailbox kijken? Hoe weet je zo zeker dat ik die mail zou hebben gehad en dat het mijn fout is? Dus die stellige bewering dat ik "verzuimd heb mijn mailbox bij te houden" is gewoon complete bullshit.
Als je goed had gelezen heb ik geschreven dat ik mijn mailbox juist heel goed in de gaten gehouden heb en dat iedere dag meermaals. Ik heb sinds 20 juni, de dag dat de toeslagen van de Belastingdienst zijn gestort elke dag ingelogd en mijn mail van onder tot boven bekeken om te zien of de mail binnen was. De meeste keren had ik de mail op of rond de 17e binnen maar dit was ook wel eens later. Ik heb ook binnen mijn spam gekeken en de zoekfunctie gebruikt. De mail is gewoon niet bezorgd. Dat is gewoon de waarheid en als jij daaraan twijfelt dan zegt dat iets over je vooringenomenheid.
En als het in dit geval ook een geautomatiseerd proces zou zijn, waarom zegt een medewerker vorig jaar dan nog dat het bij hun net iets anders gaat doordat er sprake is van een tussenpersoon? Zij krijgen later door welke premies nog openstaan en versturen dan aan deze groep een herinnering. De herinnering zelf zal zeker geautomatiseerd zijn opgemaakt, het betreft dan ook een standaardbrief waarin de betaaldatum etc aangepast is bij elk schrijven. Maar het geven van de opdracht om de mails te versturen wordt wel handmatig gedaan. Dat is letterlijk door de klantenservice gezegd vorig jaar wanneer ik ook belde om te vragen waar de herinnering bleef omdat ik geen betaallink had. Dat is nu juist de reden dat ik het nu even heb afgewacht omdat ik dus hun werkwijze kende en wist dat het soms langer kon duren! -
Jul 11, 2024 om 09:24Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdPunt 1: Het hangt niet van de bank maar van de incassant af, neem dit nu maar van mij aan of zoek dit zelf op. Ik zit bij ING en Voogd & Voogd schrijft slechts éénmaal af. CZ, waar ik vroeger ook per incasso betaalde doet dit twee maal.
Dus die bewering is níet waar.
Punt 2: Bij huishoudens met weinig geld is dat nu eenmaal niet zo eenvoudig als u stelt. Soms zijn er andere betalingen die er spontaan tussendoor komen en die door de bank eerder worden verwerkt. Bijvoorbeeld een incasso van iets dat maar eens per kwartaal of per jaar wordt betaald. Om die reden heb je gewoon een bepaalde periode in de maand vaak geen positief saldo op de rekening waardoor de betaling alsnog mislukt. Daarom hebben veel bedrijven tegenwoordig de optie om op een ander moment de incasso te laten plaatsvinden of kun je zelf ergens inloggen om het bedrag te betalen. Dat bieden zij allemaal niet aan en daar kom je pas achter als je al klant bent.
Zelfs budgetbeheerders en gemeentes adviseren om betalingen zoveel mogelijk te laten inplannen op het moment dat het inkomen gestort wordt. Terwijl u beweert dat het niet uit zou maken zijn deze instanties het daar dus niet mee eens.
Punt 3: Heeft u min of meer zelf beantwoord dat het dus klopt wat ze zelf voor informatie geven. Wat dus ook bevestigt waarom het bij hun zo lang duurt voor een herinnering wordt verstuurd na het mislukken van de incasso.
Punt 4: Waarom zou een mail andere keren wel gewoon correct aankomen en dit keer ineens niet? Dat is gewoon hun fout en kan niet aan mij of mijn mailbox liggen. Dan had ook andere mail van hun of van derden niet bezorgd moeten worden en dit is gewoon nooit het geval geweest. Dus is de enige conclusie dat zij zelf hebben zitten slapen en dit nu proberen toe te dekken. -
Jul 11, 2024 om 09:09Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdIk stelde de vraag of het mogelijk was om iets onder protest te betalen terwijl je met een iDeal link de betaling moet verrichten. Dat bedrag is dan dus inclusief het te betwisten bedrag, de €5 verhoging. Bij zo'n betaling kun je niet zelf een omschrijving toevoegen zoals men dat normaal zou doen bij een betaling onder protest.
Handmatig overmaken was normaal misschien een optie, maar dat zou dan voor extra vertraging kunnen zorgen omdat hun systeem dat wellicht niet zo snel oppakt. En juist om die reden wist ik niet wat het beste zou zijn. Dáár ging mijn vraag over. In plaats daarvan krijg je allerlei antwoorden die ik zelf ook kan invullen en dat zelf al heb gedaan onderaan in de openingspost. Tuurlijk had ik het probleem niet gehad als ik op tijd had betaald. Tuurlijk had ik ze in de tussentijd kunnen bellen. Etc etc. Dat is nu eenmaal niet gebeurd. Beetje cliche antwoorden van de o zo bekende moraalridders en niet echt een direct antwoord op de specifieke vraag. Dat was er dus niet goed.
Heel veel vragen hier worden schijnbaar beantwoord met huis-tuin-en-keuken wijsheden, maar weinig juridisch onderlegd. -
Jul 11, 2024 om 09:01Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerd@Fietser55 Nee, ik heb al meermaals aangegeven dat ik deze mail niet heb ontvangen. Ook niet in mijn spam. De mailbox werkt naar behoren en ik heb vanaf halverwege juni IEDERE dag ingelogd om te kijken of de mail al binnen was. Dit heb ik gedaan om hem juist niet te missen.
Dus ja, ik had niet voldoende saldo op het moment van de incasso. Dat is één. Maar het bedrijf dient dan ook een herinnering te sturen wat ze normaal ook altijd doen. Behalve dit keer, waarbij nu direct een 'tweede' herinnering wordt gestuurd en wordt verwezen naar een eerdere mail die dus nooit is aangekomen. Dat is nu het hele probleem. Het was dus ook niet zo dat ik niet wilde betalen, in tegendeel. Ik ben al zeker 2 jaar klant en heb altijd gewoon betaald. Alleen dus niet altijd met hun incasso omdat die nu eenmaal op een ongunstig moment komt, terwijl mijn inkomen ergens halverwege de maand binnenkomt. Daar heb ik destijds ook voor gebeld waarbij de medewerker zei dat het ook goed was als ik via de herinnering betaalde als het echt niet anders kon, dat was "ook prima' waren letterlijk zijn woorden. Ik vind het op opmerkelijk dat er eerst zoiets wordt gezegd en nu er door hun een fout wordt gemaakt en ik de mail niet heb ontvangen er gelijk wordt gedaan alsof ik sta te liegen. Dáár ging het mij om. Mijn vraag hier was dan ook al enkel of er een mogelijkheid was om onder protest te betalen. Omdat ik het niet met de €5 extra kosten eens was. Alleen om het feit dat die eerste herinnering niet is bezorgd en zij direct zo'n idiote reactie geven aan de telefoon.
Om verdere problemen wat betreft niet verzekerd zijn maar te voorkomen heb ik er nu voor gekozen die €5 extra maar te betalen via het iDeal linkje in hun mail maar wel direct over te stappen naar een andere verzekering. Die €5 steken ze maar ergens waar de zon niet schijnt maar ik hoef daar in ieder geval geen klant meer te zijn. Dan betaal ik liever maandelijks iets meer voor een verzekering die tenminste meer flexibiliteit biedt en waar ze de klant niet onterecht voor leugenaar uitmaken. -
Jul 11, 2024 om 08:51Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdMan dat was mijn vraag helemaal niet..
Dat de rekening moest worden betaald snapte mijn reet ook nog wel. Dat is dezelfde dag nog gebeurd als dat ik de zogenaamd 'tweede' herinnering kreeg. Waar het mij om ging was dat ze die eerste herinnering dit keer verzuimd hebben te versturen en direct €5 er bovenop hebben gegooid. Dat mag wettelijk gezien niet en ik heb gelezen dat de bewijslast ook bij de crediteur ligt om aan te tonen dat ze die eerste brief ook hebben verstuurd!
Ik heb juist gewacht op die eerste kostenloze mail omdat daar nu juist een betaallink in staat. Ik heb dat vaker zo betaald en de verzekeraar heeft zelf ooit telefonisch gezegd dat dat "ook prima" was, zolang men maar binnen de vervaldatum die in de mail wordt vermeld betaald heeft.
Zoals gezegd biedt deze verzekeraar totaal geen flexibiliteit die ik van andere verzekeraars en bedrijven wel gewend was. Zoals het aanpassen van de incassodatum, het nogmaals proberen te incasseren wanneer eerste poging mislukt of het aanbieden van een portaal om in te loggen waar je zelf je betaling kan doen via iDeal. Bieden ze allemaal niet aan. Waardeloos bedrijf dus. Ik ga daar ook weg en raadt iedereen aan om deze verzekering niet te kiezen. Ze zijn niet alleen stug in hun werkwijze maar de klantenservice is ook totaal wereldvreemd van klantvriendelijkheid. Ze zijn totaal voor geen reden vatbaar en ze zeggen in feite dat de klant liegt, ook al hebben ze zelf verzuimd om tijdig een brief te sturen. Dat is, naast het feit dat de klant tijdig dient te betalen, óók een fout. Het mes snijdt aan twee kanten. -
Jul 10, 2024 om 01:33Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdBedankt voor uw antwoord. Ik had inderdaad gevraagd of de incasso kon plaatsvinden op een ander moment. Dit kon helaas niet. Ze kunnen niets aanpassen qua datum. Ook incasseren ze slechts één keer en indien dat mislukt sturen ze een herinnering per mail.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een keer zo'n herinnering door eigen toedoen gemist en kreeg toen een kweede herinnering waarna ik belde. Ik gaf aan dat het toen mijn eigen schuld was omdat ik niet goed in mijn mail had gekeken en dat de €5 euro dan ook geheel terecht was waarbij ik dat dus vroeg over dat incassomoment of dat er een andere manier was om te betalen.
De medewerker zei hij aanraadde om te zorgen voor voldoende saldo op het moment van de incasso, maar dat het ook "gewoon prima" was als ik achteraf via de herinnering betaalde. Zolang ik maar voor de vervaldatum die in de herinnering vermeld staat betaald heb.
Afgezien van het feit dat hun flexibiliteit en opties om te betalen heel strikt en sober zijn was dat gesprek gewoon prettig en die meneer was ook vriendelijk.
Dit staat dan ook in groot contrast met wat ik nu mee heb gemaakt. Dat er, om welke reden dan ook, door hun een fout is gemaakt en zij mij geen herinnering hebben dit keer kan natuurlijk ook gebeuren. Maar ik vind het schandelijk dat ik direct voor leugenaar word uitgemaakt en wordt gedaan alsof zij geen fouten kunnen maken. Ik werd direct op zeer onfatsoenlijke en bitse wijze te woord gestaan en ik werd afgesnauwd door deze mevrouw.
Waarom zou ik liegen over zoiets terwijl ik eerlijk toe gaf dat ik vorig jaar een keer zelf niet goed had opgelet? Ik was nu juist heel alert en elke dag in mijn mail aan het kijken om te zorgen dat ik de eerste herinnering niet zou missen. Juist om te voorkomen dat ik weer te laat zou zijn en ik het risico zou lopen dat ik zou worden afgemeld en als onverzekerd te boek zou komen te staan. Daarom ben ik boos. Een echte principekwestie omdat ik gewoon 100% weet dat ik de mail echt niet heb gemist en hun bewering dat het wel zou zijn verstuurd gewoon pertinent onjuist is. Ik voel me gewoon niet serieus genomen.
De overige betalingen doe ik overigens per accept-email, losse factuur en zoveel mogelijk handmatig. Dat gaat altijd goed. De enige betalingen die ik per incasso laat gaan is wanneer ze geen andere mogelijkheid bieden of wanneer er extra kosten voor worden gerekend. Maar zoals u aangeeft bieden andere bedrijven dan wel een mogelijkheid aan om de datum zelf te kunnen kiezen waarop dit plaatsvindt. Voogd & Voogd creëert door het ontbreken van deze optie (en ook geen inlogportaal aan te bieden waar je zelf je betalingen kunt regelen) in feite zelf 'wanbetalers'. Toen ik aangaf dat ik het een slechte zaak vond dat je niet zelf een datum kunt kiezen kreeg ik als antwoord: "dat horen we idd vaker." -
Jul 10, 2024 om 00:32Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerdEn nog in antwoord op wat u stelde of vroeg:
Ja, het waren aanmaningskosten. Eerste herinnering (Wik brief) gratis, €5,00 bij de tweede herinnering ofwel formele aanmaning en bij alsnog in verzuim blijven van de betaling loopt dit op tot de wettelijke €40,00. U zegt minimum €40,00, maar dit is het maximum.
En nee ik heb mijn e-mail niet te streng ingesteld staan. Ik gebruik gewoon Outlook en heb altijd alle mail van ze binnen gehad. Ik gebruik ook dagelijks de zoekoptie en krijg al hun mail gewoon naar boven na het zoeken. In de spam ook geen gemiste e-mails. De mail van vandaag, nadat ik vroeg om een bewijs, kwam ook gewoon binnen. -
Jul 10, 2024 om 00:10Geen herinnering ontvangen autoverzekeraar: direct incassokosten + onverzekerd*Het is niet aan de klant om te bepalen wanneer iets betaald word
Dat is het dus juist wel als je niet per incasso betaalt. De crediteur stuurt je een factuur en daarvoor staat een betaaltermijn van X aantal dagen. Zeker 7 maar vaak 14 dagen bij veel bedrijven. Ik ben bij handmatig betalen in al die jaren nog nooit te laat geweest. Omdat ik altijd wanneer mijn inkomen of toeslagen gestort wordt de rekeningen direct ga betalen. Ik zorg er altijd voor dat deze (ruim) voor de vervaldatum worden overgemaakt. Bij een incasso heb je er zelf geen hand in wanneer het van je rekening af gaat en kunt ook niet bepalen of die er nog af kan als er ineens een andere (incasso)betaling net voorrang krijgt waardoor het saldo ontoereikend wordt. Dat vind ik het onvoorspelbare.
En bij de supermarkt zegt u. Daar ga ik ook alleen maar naartoe als ik dat geld op dat moment ook (contant) heb. Daar ga je ook niet achteraf betalen dus dat vergelijk vind ik scheef gaan.
Mensen met wat minder te besteden moeten nu eenmaal soms schipperen met het geld en de rekeningen ook zo verdelen dat je niet in de knel komt te zitten. Daar bieden handmatige betalingen nu juist een oplossing, doordat je flexibel kunt gaan bekijken welke facturen het eerst vervallen en dus voorrang moeten krijgen en welke rekening bijv nog even kan wachten tot er een paar dagen later nieuw geld is. Bij een incasso kan dit niet en die wordt ofwel geweigerd of je bent je laatste geld kwijt aan een rekening waardoor je een paar dagen zelfs geen boodschappen meer kunt doen. Terwijl je bij een handmatige betaling dit zelf kunt een beetje kunt sturen.