Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: BibiArmour
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Apr 6, 2023 om 13:45Garantie bij webwinkel@GRUNN1 lees even bovenstaande reactie: "Ik bestel online zodat ik niet fysiek naar een winkel moet. Dit bespaard brandstofkosten, parkeerkosten en tijd. Bovendien betaal ik voor dit gemak 5 euro verzendkosten extra."
Als ik na het bestellen en na het betalen van de 5 euro verzendkosten alsnog fysiek naar de winkel moet, vanwege een fout van de verkoper (wat altijd kan gebeuren, niets ten nadele daarvan), doet dit alle voordelen van het online bestellen teniet en had ik net zo goed meteen naar de winkel kunnen gaan, dit had me dan ook de 5 euro verzendkosten gescheeld.
En nogmaals: de vraag is puur of dit wettelijk is toegestaan. -
Apr 6, 2023 om 12:37Garantie bij webwinkelHier staat hetzelfde als op de site van consuwijzer:
Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen. -
Apr 6, 2023 om 12:35Garantie bij webwinkelTegendraads? Ik bestel online zodat ik niet fysiek naar een winkel moet. Dit bespaard brandstofkosten, parkeerkosten en tijd. Bovendien betaal ik voor dit gemak 5 euro verzendkosten extra.
Nu werkt het product die ik ontvangen heb niet naar behoren. Dit is de schuld van de verkopende partij. Om uiteindelijk het product te krijgen waar ik voor betaald heb, moet ik nu alsnog brandstofkosten, parkeerkosten en tijd investeren, bovenop de verzendkosten die ik al betaald heb.
Bovendien is de vraag puur of dit wettelijk is toegestaan. -
Apr 6, 2023 om 12:01Garantie bij webwinkelBedankt. Ik ben me bewust van de Scapino-policy. Ik bedoel meer of het wettelijk is toegestaan om het op deze manier te doen.
-
Apr 6, 2023 om 11:58Garantie bij webwinkelVolgens consuwijzer.nl: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
U hoeft niet te betalen
U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.
Aangezien het dichstbijzijnde filiaal meer dan 10km bij onze woning vandaan is, kost de reis hiernaartoe brandstof (en tijd). Bovendien maak ik uit deze regel op dat het artikel gratis teruggestuurd mag worden.