Reacties gegeven door: DGeldhof
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Mar 22, 2019 om 17:02Dubbele kosten bij overstappen internet (NLE), wie betaald dit?Bedankt voor de info.
-
Mar 22, 2019 om 16:53Dubbele kosten bij overstappen internet (NLE), wie betaald dit?Ik vraag me af hoe dat werkt bij de belasting, als iemand mij een dienst aanbied (b.v. een boekhouder), in hoeverre ben ik dan verantwoordelijk voor wat hij invult? Als ik hem alles in laat vullen en hij verstuurt het naar de belasting zonder dat ik er tussendoor iets mee kan doen (zoals bij een overstapservice) dan lijkt me dat hij ook deels verantwoording moet nemen. Maar dat is weer een hele andere discussie.
Het bedrag was 67 euro, en daar is dus na een half jaar heen en weer mailen/bellen een deel van vergoed. Hierdoor komt het verschil op 25 euro.
Het vervelende in dit geval is wel dat het opzeggen op zo een manier gebeurd dat je er zelf weinig aan kan doen. Beide bedrijven geven een bevestiging dat er succesvol en op tijd opgezegd gaat worden, maar dit kan je pas verifieren op de afrekening. KPN zal de hele maand in rekening brengen, maar achteraf terug storten wat er te veel betaald is tussen de dag van opzegging en het einde van de maand. Echter is het op het moment van deze afrekening al te laat om te zien dat er niet op tijd opgezegd was door NLE. Beide bedrijven geven ook elkaar de schuld van het niet tijdig opzeggen. Ik kan dus als gebruiker van de overstapservice niks meer doen dan hopen dat het goed gaat, en mijn verlies nemen als er ergens onderweg iets fout gaat. De toegeveogde waarde van een overstap service ongaat mij hier in totaal. Blijkbaar is het niet het doel om fouten zoals te laat opzeggen te kunnen voorkomen, ze zorgen alleen dat je er geen controle meer over hebt. Het lijkt er op dat de enige manier dat je weet dat de overstapservice geen dubbelle kosten gaat maken is door zelf eerst op te zeggen. -
Mar 22, 2019 om 13:48Dubbele kosten bij overstappen internet (NLE), wie betaald dit?Het klopt dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben, maar NLE heeft een service aangeboden om dit voor mij uit handen te nemen. Ze hebben hiermee de verantwoordelijkheid overgenomen. NLE heeft de overstap ook aangemeld bij KPN en daar heb ik voor de overstap netjes een bericht van KPN van gehad. Echter heeft NLE te laat doorgegeven aan KPN dat de overstap ook echt gebeurd is, waardoor de opzegging een maand later heeft plaats gevonden (ik zou op de 20e overstappen, en dat is gebeurd, zover ik weer heeft NLE de 21e aangegeven dat ik overgestapt ben, dus KPN heeft voor deze 1e dag de hele maand afgerekend). NLE heeft hier dus een fout gemaakt, bij het uitvoeren van de overstapservice.
-
Mar 22, 2019 om 13:43Dubbele kosten bij overstappen internet (NLE), wie betaald dit?Het gaat inderdaad normaal naadloos, deze keer is het dus niet helemaal goed gegaan. Wat vind u hier goed aan geregeld?
-
Mar 22, 2019 om 13:40Dubbele kosten bij overstappen internet (NLE), wie betaald dit?
NLE heeft mij de keuze gegeven om deze extra overstapservice te gebruiken. Het voordeel van deze service zou moeten zijn dat ze het overstappen regelen, zoals ze zelf zeggen "zonder zorgen overstappen". Ik had deze service niet kunnen nemen en de overstap zelf kunnen regelen, maar ik heb hier gekozen om deze service het voor mij te laten doen. Ik ging er dan natuurlijk wel van uit dat deze service ook waargemaakt kon worden.
Over het "zelf een vinger aan de pols houden", ik heb voor de overstap een bericht gehad van KPN gehad dat er een overstap was aangemeld, en als deze via de overstapservice was aangemeld het abonnement zou stoppen op de dag van de overstap. Ik heb hier nog even achter aangebeld en KPN gaf aan dat de overstapservice in gebruik was.
Op de dag dat ik de extra factuur van KPN gehad heb, heb ik naar KPN gebeld en gevraagd waarom deze factuur verzonden was. Het blijkt dat de overstapservice geactiveerd is, maar NLE niet op tijd heeft doorgegeven dat deze ook echt gebruikt is.
Het lijkt er dus op dat NLE een dienst aanbied, met als doel het overstappen "zonder zorgen" te laten verlopen. Deze dienst werkt niet goed, en daardoor draait de afnemer van de dienst op voor de kosten. Dit lijkt mij een raar dat je zomaar een dienst kan aanbieden, de dienst niet goed kan laten werken, en dan de kosten bij de afnemer van de dienst laten neer komen.