Reacties gegeven door: Francis78
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Oct 30, 2021 om 16:42Hoge gasrekening door defect thermosstaat@RJW Op de benedenverdieping (woonkamer, keuken) staan de radiatoren allemaal open. Alleen de bovenverdieping niet. De slaapkamers staan uit. De badkamer staat wel half open. Badkamermeubel zit dicht en heb een tussendeur van overloop naar benedenverdieping, die houden we ook zoveel mogelijk dicht. Soms wat lastig met kinderen die heen en weer lopen ;-)
Domme vraag misschien, maar de temperatuur wordt toch echt in de thermostaat gemeten? De Toon thermosstaat hangt beneden, daar wordt het dan gemeten toch? Niet boven op de hoogste etage bij de ketel? -
Oct 30, 2021 om 16:40Hoge gasrekening door defect thermosstaat@ Thecla58 Er is hier al 2 x een monteur geweest via de woningbouw En 1 x heb ik een extern bedrijf laten kijken voor €100,- Ik heb echt alles gedaan wat binnen mijn macht ligt....vandaag nu Google en vond dit probleem. En daar heb ik Eneco over gebeld vandaag, maar moet maandag terugbellen.
-
Oct 30, 2021 om 16:22Hoge gasrekening door defect thermosstaatNet niet helaas. Sta er nu voor...bouwjaar 2011 Laatste genoteerde inspectie was in 2017. Nu zijn ze hier wel voor mijn meldingen geweest, geen idee of ze toen een echte inspectie hebben gedaan...of alleen naar mijn klachten hebben gekeken. Staat in ieder geval niet genoteerd op de lijst op de cv ketel.
Lief overigens dat er zo wordt meegedacht en gereageerd! -
Oct 30, 2021 om 16:16Hoge gasrekening door defect thermosstaat
Klopt. Het is erg hoog. Ook de elektra, maar wellicht ook te wijten aan de continue vraag van de cv ketel. Ik let er hier enorm op dat iedereen alle lichten uitdoet. Moet eerlijk zeggen dat ik de lampen wel even moet checken of dit allemaal zuinige lampen zijn. Maar heb ze eigenlijk alleen beneden en dan s'avonds en in het weekend branden op donkere dagen. 1 lamp boven de tafel en 1 boven de eettafel. De 20 jaar oude koelkast wordt deze maand vervangen. Er is in juli een nieuwe oven en gasstel geplaatst. Die zat er in december nog in en was ook 20 jaar oud. Ik draai elke dag een wasje en droogje en om de dag de vaatwasser. 3-persoons huishouden.
wat gas betreft. De woning heeft dubbele beglazing. Schijnt te zijn na-geïsoleerd in de tijd van de vorige bewoners. Onder het kruipluik zijn allemaal bolletjes gespoten ter isolatie.
wel heb ik een hoekwoning en op die muur aan de binnenkant problemen met vocht, schimmel. Dit ontdekte ik vorige maand en ben ook daarover in gesprek met woningbouw. De buitenmuur heeft een witte laag schimmel ook. En er komt een bedrijf controleren op het vocht in de muur en eventueel opnieuw voegen en impregneren. Die muur grenst aan een gemeente tuin waar met regen de hele boel vlak staat. Dit loopt ook mijn tuin in en geeft daar een zwembad. Er moet drainage komen....gemeente en woningbouw wijzen vooralsnog naar elkaar wie daarvoor verantwoordelijk is. Ander probleem, maar vocht kan ook meehelpen aan hoge stookkosten.
ik denk dat mijn kosten een combi zijn van het vocht en de niet werkende thermostaat.
ik heb nu 6 maanden €292 euro per maand betaald om te voorkomen dat ik in 1 x een flink bedrag moet betalen bij de eindafrekening.
maar voor komend jaar wil ik dit hebben opgelost en zorgeloos kunnen wonen. En hoop uiteraard een stukje van de hoge kosten vergoed te kunnen krijgen. Ik kom net aan rond....en werk me drie slagen in de rondte. Zo zonde van mijn zuurverdiende geld als dit opgaat aan 'fouten'..... -
Oct 30, 2021 om 15:48Hoge gasrekening door defect thermosstaatIk zet even bovenin een foto van mijn verbruik afgelopen december. Echt om van te janken! Daar staat ook een foto met de uitlening van afgelopen jaar. Die is 5 x zo hoog als in de vergelijkbare woning van mijn vriend....
-
Oct 30, 2021 om 15:45Hoge gasrekening door defect thermosstaatIk heb een Toon thermostaat. Zo eentje waarbij je via een all op je telefoon alles kunt instellen. Maar heb geloof ik liever een simpele na al dit gedoe ;-)
-
Oct 30, 2021 om 15:43Hoge gasrekening door defect thermosstaatDit is mijn eerste huur jaar, dus kan niks vergelijken. Enkel met de buren en daar is het veel lager. Maar wel was het mij meteen duidelijk dat die rekeningen veel te hoog zijn...
-
Oct 30, 2021 om 15:42Hoge gasrekening door defect thermosstaatIk denk inderdaad dat ik een andere thermostaat ga aanvragen bij de woningbouw.
maar dan rest mij nog steeds de vraag of zij dit niet bij aanvang huur zelf hadden moeten vervangen. In de aanvaarding staat inderdaad niets over de Toon thermostaat. -
Oct 30, 2021 om 15:39Hoge gasrekening door defect thermosstaatIk betaal Eneco €5,- per maand voor het gebruik van de Toon thermostaat. De woningbouw heeft mij er niet op gewezen dat eventuele problemen hiermee dan bij Eneco ligt. Eneco levert overigens niet de energie. Dat loopt via budget energie. In ben ervan uitgegaan dat de woningbouw moet zorgen voor een goedwerkende thermostaat. Deze zat er al in en hebben zij niet vervangen voor een van de woningbouw zelf. Ik heb dit allemaal aangegeven bij de woningbouw, maar vervangen van de thermostaat is dus nooit naar gekeken. Dat heb ik nu zelf moeten bedenken en dat vind ik vreemd bij een sociale huurwoning. Zij horen een huis op te leveren waarbij alles goed functioneert toch?
-
Oct 30, 2021 om 15:00Hoge gasrekening door defect thermosstaatWij hebben hier inderdaad een bedrijf die dit verzorgt voor de woningbouw. Maar omdat ik een Toon heb ben ik bang dat ze me naar Eneco gaan verwijzen. Ik denk dat de woningbouw zal zeggen dat Eneco verantwoordelijk is voor deze thermostaat.
Alleen heb ik nooit om deze thermostaat gevraagd. En ik kwam hier vorig jaar November te wonen en zat deze er al in. Lijkt mij dat de woningbouw voordat ik de woning betrok had moeten zorgen voor een goed werkende thermostaat. Desnoods een eigen thermostaat hadden moeten plaatsten of mij die keuze hadden moeten geven. Ze hebben zelfs een goedwerkende deurbel vervangen voor hun eigen variant. Dus waarom niet de thermostaat?
Ik kreeg inderdaad van budget energie elke maand een overzicht en heb daarom na de eerste of tweede maand al meteen aan de bel getrokken omdat ik zag dat er iets goed mis zat. 2 x iemand geweest en niets kunnen vinden. Zelfs een extern bedrijf laten komen voor €100,- en ook zij vinden niks. Ook geen gaslek o.I.d. Als alleenstaande vrouw met twee kinderen ga je er dan vanuit dat het aan jezelf ligt. Maar na vergelijken met anderen in een soortgelijke woning en gezinssamenstelling werd het me steeds duidelijker dat het gewoon echt niet klopt. Dus nu het nieuwe winterseizoen maar weer verder op onderzoek uit. Maandag plan ik een afspraak met Eneco in en hopen dat het echt die sensor is….
Maar dan…had de woningbouw de woning niet moeten voorzien van een goed werkende thermostaat? Zijn zijn hierin in gebreke gebleven? Ik denk van wel. Als ik de Toon zelf had geïnstalleerd nadat ik hier had komen wonen dan had het anders geweest. Maar in dit geval lijkt me dat niet…