Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Jan zuid holland
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Nov 19, 2022 om 08:55Zonnepanelen@ivo w, u heeft gelijk.
Ik heb samen met een personeelslid van de aannemer alles door besproken en daarvan is een offerte samengesteld. Ik als leek zijnde mag er van uit gaan dat de offerte klopt naar onze wensen, hij is de specialist. De aanemer kwam zelf met het pakken van de materialen erachter dat er een foutieve omvormer in de offerte staat, dus hij wist van de wensen.
Mocht het zo zijn dat ik de materialen heb doorgegeven aan de aannemer en daaruit blijkt dat een parallelle schakeling niet mogelijk is, dan is het mijn fout. Maar ze wisten ervan.
Conclusie, de fout ligt bij de aanemer en het bedrag wat in meer rekening word gebracht hoeft niet betaald te worden. Dit valt onder artikel 7:753 van het burgerlijk wetboek.
Ik heb dit door mijn rechtsbijstandsverzekering uit laten zoeken. Mijn rechtsbijstandverzekering heeft het verschil tussen oude en nieuwe offerte aan mijn uitgekeerd, een proces aanspannen zal meer geld en tijd kosten dat het verschil in bedrag naar mijn uit te keren.
Ik lees een hoop bericht over ontbinden van de offerte, of het wel of niet laten plaatsen.
Daar ging het mij niet om. Mijn vraag was, of een aanemer zomaar een bedrag van een offerte mag verhogen na een fout in de offerte die de aanemer zelf gemaakt heeft. Het antwoord daarop is nee. Als consument sta je in je recht om het verschil niet te betalen. De aanemer is wel verplicht zijn werk uit te voeren, na de wensen van de klant, zoals is door besproken. Doet hij dat niet kan die in gebreken gesteld worden.
bedankt voor alle reacties.
Case close
mvg jan.
-
Nov 15, 2022 om 20:30ZonnepanelenDank voor uw bericht.
We zullen afwachten hoe dit zich voort gaat zetten. -
Nov 15, 2022 om 20:28ZonnepanelenZoals ik aangeef heb ik een offerte gehad die gebaseerd is naar onze wensen, besproken met personeels lid van bedrijf. Dus de panelen moeten parallel aangesloten worden en niet in serie. 24 uur voor aanvang werkzaamheden zegt meneer dat die omvormer die op de offerte staat niet gebruikt kan worden voor aansluiting parallel. Als u de panelen parallel geschakeld wilt hebben moet een andere omvormer gemonteerd worden die €800 ex duurder word dan die op de offerte staat. We hebben beide akkoord gegeven op de offerte maar nu breekt meneer de offerte open na een fout vanuit hun zijde.
-
Nov 15, 2022 om 16:43Zonnepanelen24 uur voor aanvang werkzaamheden de koop ongedaan maken was voor mijn geen optie.
Dan wederom nieuwe offerte aanvragen, alle kosten zijn gestegen in de tussentijd en weer een half jaar moeten wachten voordat panelen eventueel geplaatst zullen worden.
En met met de prijzen van de energie leverancier is het wel aangenaam om ze te laten monteren wat zojuist is gebeurd. -
Nov 15, 2022 om 16:41ZonnepanelenHet is achteraf betalen.
De panelen zijn zojuist gemonteerd en krijg nu enkele nog een inlog naam voor de app waar ik alles kan inzien. Beetje raar maar goed.
Moet alles nog betalen.
Ik heb niet via de mail akkoord gegeven op de nieuwe offerte met de prijs verhoging.
Via het juridisch loket werd mij ook vermeld dat de fout bij het bedrijf ligt. Een werknemer van het bedrijf heeft alles doorgenomen en genoteerd. Het bedrijf maakt een niet juiste offerte, dus de extra kosten zal het bedrijf voor eigen rekening moeten nemen.
Dank voor uw reactie. -
Nov 15, 2022 om 16:35ZonnepanelenHet betreft dat een verkeerde omvormer in de offerte staat die enkel panelen in serie aankan en niet parallel zoals ik met het bedrijf besproken heb. Bedrijf concludeerde zelf dat een verkeerde omvormer op de eerste offerte genoteerd is, 24 uur voor aanvang werkzaamheden. Ik als leek zijnde verwacht dat de offerte juist word aangeleverd en ik niet alles hoeft te controleren als de omvormer wel juist is die op de offerte staat.