Reacties gegeven door: Justify2
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Sep 23, 2020 om 23:53Wettelijke garantie in de praktijk beter dan de Europese garantie?
U trekt erg gemakkelijk conclusies en u bent erg theoretisch, helaas komt u niet met eigen praktijkervaring op het gebied van wettelijke garantie om aan te tonen hoe makkelijk de wet toepasbaar is in de praktijk. Het feit dat niemand met eigen praktijkvoorbeelden komt spreekt boegbeelden en bevestigd mijn beeld over wettelijke garantie.
Dat de verkopende partij toegeeft dat het een product fout is over de telefoon zegt niet dat hij mij daarmee in het gelijk stelt in mijn recht. Hij zegt simpel weg dat de 1 jaar fabrieksgarantie is verlopen en daarmee ook enige form van garantie. Ook zegt hij dat ik niets heb aan die wet omdat de bewijslast nu bij mij ligt, als ik vraag aan de meneer, waarom ik dat niet kunnen bewijzen? geeft meneer simpelweg geen antwoord. Hij vraagt mij dit niet aan te tonen en gaat ook niet in op mijn schriftelijke wettelijke garantie claim.
U lijkt nu meer bezig een lange discussie aan te gaan om mijn verhaal onderuit te halen op kleine details voor uw eigen genot, dan dat u mij echt probeert te helpen. U mag het laatste woord hebben, ik zal niet meer reageren op wat u verder schrijft. -
Sep 23, 2020 om 22:04Wettelijke garantie in de praktijk beter dan de Europese garantie?bedankt voor je wel bedoelde hulp, maar ik denk dat je de essentie van het verhaal en de vraagstelling niet zo goed begrijpt. Het heeft ook weinig zin om dit meerdere malen uit te leggen het staat allemaal duidelijk in de tekst.
-
Sep 23, 2020 om 16:20Wettelijke garantie in de praktijk beter dan de Europese garantie?
Wat is dan een normale levensduur van een bepaald product, dit is volgens jou niet een grijsgebied? zijn er voor alle producten en onderdelen een lijst te vinden waarop de verwachte levensduur genoteerd staan die voor de wettelijke garantie hanteerbaar is zodat je hier je simpele rekensom oplos kan laten? Volgens een jurist die ik heb gesproken zitten er wel degelijk veel grijze gebieden in deze wet. De verkoper geeft overigens aan op basis van de geleverde foto's dat de spiegel niet goed vocht dicht is en dat er water achter die spiegel is ontstaan, hij zegt vermoedelijk een productie fout. Hij beschuldigd mij dus niet van de fout voor de duidelijkheid. Hij neemt mijn claim niet serieus, dat is dus wat anders dan de schuldvraag.
De rekensom die jij geeft is staat ook op de consuwijzer, maar is moeilijk hanteerbaar in de praktijk. De verkoper kan simpelweg andere variabelen hanteren dan dat ik doe. Hij vindt bijvoorbeeld dat de levensduur 1 jaar is (in zijn voordeel) en ik vind dat het 5 jaar zou moeten zijn. Ik vind je antwoord dus een beetje te kort door de bocht, maar misschien heb jij wel veel goede ervaringen met deze wet ik hoop dat je deze dan wil delen?
Mijn probleem is zoals ik ook aangeef het praktisch nut van deze wet, daarom vraag ik ook om ervaringen van anderen. Ik heb niet zoveel aan de theorie, deze is bij mij bekend.
-
Sep 21, 2020 om 17:00Wettelijke garantie in de praktijk beter dan de Europese garantie?Ik neem de verkoper niet kwalijk, dat ik dacht dat er 2 jaar garantie op zit. Hij kan mij natuurlijk wel er op wijzen op dat ik wettelijk nog wel enige vorm van garantie heb. De verkoper doet het omgekeerde nadat ik hem wijs om de wettelijke garantie en geeft mij aan dat de wettelijke garantie niets voorsteld en hij mij gezien de fabrieksgarantie is verlopen niet meer hoeft te helpen.
Achteraf gezien was het inderdaad verstandig geweest dat ik van te voren had gecontroleerd of het bedrijf is aangesloten bij een geschillen commissie (zegt ook het juridischloket). helaas was ik mij hier toen de tijd niet van bewust. Ik denk dat de meeste consumenten hier niet naar kijken voordat ze iets aanschaffen. Dit is zeker wel een goede tip, zeker voor wanneer je voor relartief grote bedragen aanschaft, zoals in mijn geval een badkamer.