Reacties gegeven door: Klavertjevijf
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Feb 11, 2019 om 15:44Consumentenbond: kwaliteit en betrouwbaarheid
Geheel eens ben ik het met u dat ieder mens fouten kan maken. Ik reken mijzelf ook tot die mensen. Organisaties die diensten of producten leveren aan anderen weten dit net zo goed en hebben controlemechanismen ingebouwd om te voorkomen dat die fouten werkelijk doorgezet worden. De gezondheidszorg is met alle publiciteit het meest in het oog springend.
Op de website van de Consumentenbond over het onderwerp vaatwassers barstte het werkelijk van de fouten. Zoveel dat hier duidelijk niets gecontroleerd was. Een enkele kleine fout mag wat mij betreft zelfs nog wel eens onopgemerkt blijven bij een controle.
De leden van de Consumentenbond mogen er wat mij betreft op kunnen rekenen dat de gegevens waarvoor zij betalen een behoorlijke graad van betrouwbaarheid hebben. De bond onderstreept dit zelf door de lezers te laten doorklikken naar winkels waar het product te bestellen is, een systeem van 'zoek hier het product uit dat het meest past bij uw wensen en bestel direct'. De bond is wat mij betreft erg in gebreke als hier niet wordt gecontroleerd op fouten.
Wanneer na soebatten om een antwoord op mijn vragen over het gegevensbestand 'vaatwassers' na ruim een maand de enige reactie luidt: "slordigheid" dan geeft mij dat ernstige twijfels over de betrouwbaarheid van de weergegeven testresultaten van alle andere producten naast vaatwassers. Als het vertrouwen weg is, is een lidmaatschap nutteloos geworden.
Daarbij komt nog de wijze van communiceren. Alvorens een antwoord te krijgen heb ik eerst diverse mails moeten schrijven over het uitblijven daarvan. Daarop kwamen wel reacties. Gebezigde excuses waren o.m. 'systeemfout', 'uw mail is tussen 2 afdelingen blijven steken', 'onderbezetting', 'menselijke fout'. Dit brengt mij tot de conclusie dat er in de structuur ook iets mis is bij de Consumentenbond.
Het zal niet voor niets zijn dat het ledenaantal al jaren aan het dalen is. De meeste reacties van de geïnteresseerden in consumentenzaken hier op de website van Kassa zijn ook niet echt positief over de Consumentenbond. Zelf ben ik dat lange tijd wel geweest. Na een periode van twijfel hebben de hier beschreven gebeurtenissen mij tot de overtuiging gebracht dat het chaos moet zijn bij de Consumentenbond.