Reacties gegeven door: Mrdjc
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Nov 20, 2023 om 17:28Randvoorwaarden DHL omtrent verzekering niet transparant.
Gecremeerd worden?? Die gaat mij even voorbij.
Ik verbaas mij echt enorm hoe moelijk het voor sommige mensen is om begrijpend te lezen of inhoudelijk te reageren.
In mijn openingspost staat letterlijk dat ik de optie "Verzekerd versturen" heb gekozen. Ik snap niet dat u daar aan twijfelt.
Het heeft niets met waarde te maken, het heeft met de niet transparante randvoorwaarden te maken.
In mijn tweede reactie staat letterlijk de reactie van DHL waarom ze de claim afwijzen.
Hierbij nogmaals precies dezelfde informatie dat hierboven al vermeld staat.
Helaas kunnen we voor deze verzekerde zending niet overgaan tot een hogere claim. In samenwerking met afdeling security zijn er voorwaarden voor verzekerde zendingen opgesteld, waarin het volgende staat aangegeven:
Uw verzekerde pakket kunt u alleen bij een baliemedewerker van een DHL ServicePoint afgeven en laten scannen – niet bij een DHL Pakketautomaat of scanzuil. Wanneer uw verzekerde pakket alleen een innamescan heeft gehad bij een DHL Pakketautomaat of zelfscanzuil, voldoet het niet aan de eisen voor dekking van de verzekering. Dit betekent dat u geen aanspraak op vergoeding van schade kunt maken. Om deze reden vergoeden we deze zending alleen op basis van het gewicht en de verzendkosten.
Zodoende begrijp ik uw vraag om het bedrag niet, en tevens ook uw reactie totaal niet. (Gecremeerd worden?!)
U doet aannames en speculeert over beredenatie terwijl het gewoon zwart op wit al omschreven staat.
Zoals al aangegeven heb ik het topic gestart om te kijken of er meer mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, om te kijken of dit breder opgepakt kan worden dan mijzelf "solo" tegen DHL.
Ook advies is van harte welkom, dat hebben tot nu toe twee mensen gegeven, waarvoor ik zeer dankbaar ben.
Speculeren (Het is wel weer bijna Sinterklaas.. hmm speculaas!) en aannames doen terwijl de informatie gewoon beschikbaar is heb ik een beetje moeite mee.
Ik hoop dat u dat begrijpt.
-
Nov 19, 2023 om 13:16Randvoorwaarden DHL omtrent verzekering niet transparant.
Iets te kort door de bocht lijkt mij, en wat bedoelt u met "Zelf alles regelen"? Ik volg de instructies op die door DHL zelf worden meegegeven.
https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/vind-dhl-punt?q=Weert&op=Zoek+DHL+punt
Staat toch echt "DHL ServicePoints bij jou in de buurt" boven aan de pagina.
Een DHL ServicePoint is een DHL ServicePoint, ongeacht de vorm ervan.
Bij de opties van zowel een Pakketpunt als een fysieke winkel staat "Pakket versturen met label" - er word niets aangegeven over wel of niet accepteren van pakketen met verzekering.
Om het nog een stukje leuker te maken, er zijn kennelijk meerdere types "Winkel". Sommige waar je het moet overhandigen, en sommige waar je het zelf scant en in een karretje neerlegt.
Voor mij is het als consument niet duidelijk bij welke van de 12 ServicePoints ik dan wel had moeten zijn.
(Ik weet uit ervaring dat degene waar ik geweest ben in de laatste paar jaren tegenwoordig ook gewoon een zuil hebben staan, en je enkel een nieuw label kunt kopen achter de balie, maar dat komt weer niet overeen met de instructies "Een verzekering kan via de Mijn DHL app, online via deze website en via een baliemedewerker bij een DHL ServicePoint."
Waar dien ik dan mijn pakket af te geven? Hoe kom ik daarachter? Als de DHL medewerker in een winkel zegt "Daar zit al een label op, die kunt u zelf scannen en in het karretje neerleggen" - Moet ik daarmee dan in discussie gaan?
Hoe moet ik als consument weten dat dat niet het geval is?
Het is immers een ServicePoint, en ik heb de instructies gewoon gevolgd...