Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Penny26
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
May 24, 2023 om 20:53Fotobehang uitsluiten van herroepingsrechtHet gaat om 2 losse, apart verpakte rollen, de rol die ik over heb zit zoals vermeld nog ongeopend in de originele verpakking. Zou dus geen enkel probleem moeten zijn.
-
May 24, 2023 om 20:44Fotobehang uitsluiten van herroepingsrechtIk heb 2 exact dezelfde producten besteld, de webshop verkoopt deze ook per stuk. Het terugnemen van 1 product zou dus geen problemen moeten opleveren. Het scheelt zelfs levertijd mocht een andere klant nog hetzelfde behang bestellen - dan hebben ze deze rol immers al op voorraad.
-
May 24, 2023 om 20:43Fotobehang uitsluiten van herroepingsrechtTja. Helaas voor mij te laat, maar ik zou het anderen in ieder geval ten zeerste afraden.
Jammer als bedrijven denken dat hun voorwaarden boven de wet staan. Ook de andere uitzonderingen die zij melden lijken in de meeste gevallen absoluut niet onder de uitzonderingen van het herroepingsrecht te vallen. -
May 24, 2023 om 20:41Fotobehang uitsluiten van herroepingsrechtBedankt. Ik heb de klantenservice hier ook al op gewezen, ze blijven er bij dat het behang speciaal voor mij besteld is en het dus onder de uitzonderingen zou vallen. Dat is natuurlijk sowieso flauwekul.
Grappig genoeg staat op de website bij het betreffende product dat het ''op voorraad bij de leverancier'' zou zijn, wat het helemaal belachelijk maakt.
Ik heb het inmiddels ook bij Qshops gemeld. -
May 24, 2023 om 10:32Fotobehang uitsluiten van herroepingsrechtEven voor de context, ik ben zelf gisteren al in het herroepingsrecht gedoken en heb uiteraard zelf al contact opgenomen met de webshop. Het feit dat zij de rollen voor mij bij de leverancier hebben besteld, is volgens de wet geen reden om een retour te weigeren:
"Wat mag je NIET uitzonderen?
Allereerst is het belangrijk om de meest gemaakte fouten te laten zien. Sommige zaken worden vaak uitgezonderd, terwijl dit wettelijk niet mag. De volgende zaken mag je NIET uitzonderen en moet je gewoon netjes retour nemen:
Aanbiedingen.
Producten die je speciaal voor de klant besteld hebt."
via:
https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/#:~:text=Producten%20die%20na%20opening%20niet,het%20herroepingsrecht%20pas%20te%20vervallen.
Dat een bedrijf iets in de voorwaarden opneemt dat niet strookt met de wet, maakt de voorwaarden toch niet opeens belangrijker dan de wet?