Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: SvanG
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 20, 2016 om 19:06GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.Beste Joopdeh, ik heb mijn klacht op alle denkbare sites geuit, waaronder dus ook dit forum, het forum van Radar, Klachtenkompas, Trustpilot enzovoort. Ook ben ik op het Tele2 forum langs geweest, alwaar mijn vraag eerst onterecht door Tele2 werd afgesloten en toen ik hierop doorging is mijn hele account maar geblokkeerd door de Tele2 medewerker die geen antwoorden meer op mijn vragen wist.
Direct nadat ik mijn zaak uit handen had gegeven aan mijn juridisch dienstverlener zag ik ook geen reden meer om voor de zoveelste keer beleefd te blijven vragen, en heb ik mijn ongenoegen op niet mis te verstane wijze kenbaar gemaakt op de Facebook pagina van Tele2. En wat wil het geval: daar was iemand van Tele2 die bereid was om het voor me op te lossen. Hij heeft mij beloofd alle kosten te crediteren dus ik was blij, echter andere bekenden van mij die net als u en ik letterlijk contractueel in dezelfde situatie zitten en ook niet door Tele2 op de hoogte zijn gesteld, kregen wél nul op rekest van Tele2. Toen ik via facebook messenger vragen ging stellen aan de betreffende Tele2 medewerker, kreeg ik totaal idiote antwoorden van andere medewerkers, waardoor mijn vertrouwen in een correcte oplossing alsnog tot onder het nulpunt slonk. Ik heb direct het te hoge bedrag van Tele2 laten storneren, een incassoblokkade op Tele2 gezet en een andere provider genomen.
Nu zal Tele2 mij wel ter incasso gaan sturen naar Boss, maar ze doen maar. Ik heb op schrift van Tele2 dat alles zal worden recht gezet en ik betaal Tele2 geen cent meer voordat ik een correcte eindfactuur heb gezien.
Ik kan niet veel anders dan u adviseren om ook rechtsbijstand in te schakelen. Want in de reacties beweert Tele2 inmiddels doorleuk dat het reclamemailtje dat op 4-11-2016 is rondgestuurd over de nieuwe belpakketten de zogenaamde kennisgeving was. En dat klopt dus niet. Veel succes! -
Nov 12, 2016 om 16:03GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.Dat is inderdaad een sterk argument volgens mij, dat er na de telefonische belofte op 17-8-2011 tot 1-11-2016 niets veranderde is nu juist de bevestiging van die belofte. Dank. Die zal ik zeker gaan inzetten in de discussie. En het klopt dat er veel misgaat in de infornatieverstrekking van Tele2, ik heb er ook al eerder mee te maken gehad. Tele2 is een lekker goedkope provider zolang alles goed gaat, maar als er problemen ontstaan loop je tegen een klantenservice op die ik mijn grootste vijand nog niet toe zou wensen. Slapeloze nachten heb ik ervan, serieus, want het gaat (opnieuw) om veel geld. En het allermooiste: ik bel de Afdeling Opzeggingen om mijn contract te beeindigen n.a.v. deze onaangekondigde wijziging, krijg in antwoord daarop een "Neen", en vervolgens heeft die medewerker ook nog het lef om te proberen mij vast te leggen voor één van de nieuwe belpakketten voor vaste telefonie (wéér een nieuw jaarcontract dus) en of ik dan misschien ook nog mobiel naar Tele2 wil overstappen. Ik wist niet wat ik meemaakte. (Nouja, dat wist ik wel en ik vind het buitengewoon verwerpelijk.)
-
Nov 12, 2016 om 14:55GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.Ik ben nooit op de hoogte gesteld van een wijziging in de voorwaarden van Tele2. Wel hebben ze me gemiddeld eens per jaar gebeld met een verlengingsaanbod (korting/sneller internet in ruil voor een nieuw jaarcontract). Bij elk gesprek heb ik gevraagd of de voorwaarden ongewijzigd bleven en of gratis onderling bellen voor Tele2 klanten zou blijven bestaan, en dat werd keer op keer bevestigd. Maarja, niet schriftelijk, dus deze misleiding heeft wel plaatsgevonden maar wordt lastig aan te tonen. Ik vrees dat tijdens één van de keren dat ik een verlenging aanging in stilte de nieuwe voorwaarden zijn gaan gelden en dat ik de kleine lettertjes niet heb gelezen (wie doet dat nou wel) is mijn fout.
En ik vermoed ook dat Tele2 in dezelfde periode als ik (augustus 2016) een hele batch klanten een nieuw contract heeft aangeboden, voor een jaar heeft vastgelegd, en nu ineens het tarief/de korting/de propositie afschaft zonder dat mensen kunnen opzeggen.
In mijn nieuwe contract staat helaas helemaal niks over gratis onderling bellen. Echter: in al mijn oude contracten die ik erbij heb gezocht stond dit ook niet. Feitelijk heb ik jarenlang gebeld tegen een 0 euro tarief dat nergens op schrift staat, behalve op mijn facturen. En ik ben zo dom geweest om te vetrouwen op wat mij keer op keer monderling is beloofd en steeds te denken: als de facturen maar kloppen dan zit het wel goed. En nu klopt die factuur niet meer en begint de ellende.
Gelukkig heb ik ook een rechtbijstandsverzekering, en ik zal er ook niet voor terugdienzen om naar de Geschillencommissie te stappen. Maar als ik u goed begrijp zal het lastig worden, als Tele2 vasthoudt aan dat dit een korting of een extraatje o.i.d. is geweest en het heel handig nooit ergens in de voorwaarden of contracten heeft bevestigd. Ik wens u veel sterkte met uw zaak, en ik ben zeer benieuwd wat de Geschillencommissie gaat vinden van de mijne. -
Nov 12, 2016 om 14:44GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.In de spambox van het gmail account dat ik aan Tele2 heb opgegeven voor correspondentie heb ik hierover niks gevonden. In de Tele2 mailbox die ik nooit gebruik, maar waar Tele2 soms wel berichten naar blijft sturen ook niks gevonden.
De klantenservice medewerker die ik hierover telefonisch gesproken heb geeft aan dat alleen de "On-net klanten" van Tele2 geinformeerd zijn over de wijziging. Ik ben volgens hem geen On-net klant (dus ik ben niet geinformeerd), ook al worden de gesprekken met andere Tele2 klanten op mijn factuur wel On-net gesprekken genoemd.